Jakt och vapen i Thailand

A

Anonym

Gäst
Här håller dom sig i byn under dagarna, men på nätterna kammar hundflockarna igenom fälten, jag ser ju hundspår överallt när det är dammigt eller blött så dom sätter spår. Inte konstigt att det inte finns några djur här...
Jo på fälten är dom absolut , men vi har en riktig skog , dvs en skog med 20 m höga träd och små fina sigat ,aldrig att att jag ser varken hund eller människa där , bara en galen Farang med pannlampa som skjuter risråttor på natten med en Diana 54 ca 22 :)

Jo på fälten är dom absolut , men vi har en riktig skog , dvs en skog med 20 m höga träd och små fina sigat ,aldrig att att jag ser varken hund eller människa där , bara en galen Farang med pannlampa som skjuter risråttor på natten med en Diana 54 ca 22 :)
Hur fick du med dig bössan till Thailand? smuggla eller köpt på plats?

Hur fick du med dig bössan till Thailand? smuggla eller köpt på plats?
Åkte in till BKK , i trakten runt Sapan Lek finns många vapenhandlare , klev in samt snackade med en kille som erbjöd sig att ordna papper för en mindre slant ,, jag importerade en Diana 54 cal 22 från Tyskland , pris i Sverige runt 7000 kr Betalade med licens på frugan ca 10.000 sek ,, Eftersom jag är road av alla vapen så kan jag även en del om luftvapen , stoppade i en Vorsekfjäder svarvade en vikt till densamma .. Ligger väl idag på ca 40 joule vid mynningen , helt tillräckligt för att skjuta en sk. vit oxhackare på femtio meter , genomslag i bröstet .. En bra och laglig bössa som jag kan använda trots att det är frugan som står för papper ,, Smuggla in skulle jag nog passa mig för idag :):):)

Risråttor är ju världens käk, känns dödsskönt i kistan. Risråtta BBQ är yummi!! :p :thumbsup:
Jag gillar dem inte , men svärfar älskar det .. Däremot så äter jag mycket fågel från skogen samt en del orm som jag skjuter ,, Gnoo sing tillex smakar utmärkt

Åkte in till BKK , i trakten runt Sapan Lek finns många vapenhandlare , klev in samt snackade med en kille som erbjöd sig att ordna papper för en mindre slant ,, jag importerade en Diana 54 cal 22 från Tyskland , pris i Sverige runt 7000 kr Betalade med licens på frugan ca 10.000 sek ,, Eftersom jag är road av alla vapen så kan jag även en del om luftvapen , stoppade i en Vorsekfjäder svarvade en vikt till densamma .. Ligger väl idag på ca 40 joule vid mynningen , helt tillräckligt för att skjuta en sk. vit oxhackare på femtio meter , genomslag i bröstet .. En bra och laglig bössa som jag kan använda trots att det är frugan som står för papper ,, Smuggla in skulle jag nog passa mig för idag :):):)
Jag fick googla lite, så fann jag det, det skall visst finnas 80st vapenaffärer på samma gata(Burapha Road) :-)

vapengatan.png

Risråtta är gott, exet gjorde LaabNoo av det och det var lika gott som vilken ris o köttfärssås som helst.
Fast egenskjutet smakar alltid bäst :-)

Risråtta är gott, exet gjorde LaabNoo av det och det var lika gott som vilken ris o köttfärssås som helst.
Fast egenskjutet smakar alltid bäst :)
Precis, men du kan inte få en bössa lagligt , bara en Thai ,, allt annat är rent bull ,, jag har kollat noga , jag vet faranger som påstår motsatsen , men lagen är solklar "Alien " kan inte äga vapen i Thailand . Det finns Turkiska av fabrikat "Hatsan" att köpa , förmodligen även nu PCP , de är hyfsade, och om du har tur så skjuter de även ganska bra . Vet inte vad du kan om luftvapen , Om du inte vet så mycket så kan du PMa mig . jag har haft detta som en sidohobby till jakten i Sverige , under många år dessutom , byggt om PCP bössor av olika fabrikat likaså , en PCP bössa kan jag lätt om det är rätt fabrikat klämma upp i ruggigt många joule , runt 100 joule dvs som en cal 22 long rifle ... . Värdens genom tidernas största Grizzlybear lär vara skjuten med en 22lr , av en Indiankvinna någon gång för ett eller ett par sekel sedan :)

Så nu fick vi en vapensida också :thumbsup::thumbsup::thumbsup::):), det börjar arta sig detta Forum :), älskar vapen , och har alltid gjort , Militära , Civila , allt som smäller och knuffar bakåt /uppåt ,, ju mer desto bättre , har ägt och skjutit med det mesta

Jag gillar dem inte , men svärfar älskar det .. Däremot så äter jag mycket fågel från skogen samt en del orm som jag skjuter ,, Gnoo sing tillex smakar utmärkt
Ormar låter jag hellre leva, dom gör bättre nytta då. Men självklart skulle jag prova om jag blev erbjuden. Något eget dödande för matens skull blir det inte.

Om du funderar på en att köpa i Sverige så finns det en del att kika på , Gå in på Hurricane luftvapen och kika på vad han har ,en grymt trevli Snubbe som har det företaget , och klart bästa priser , han skickade till och med ett Hawke kikarsikte till mig i Thailand , jag skulle satsa på en FX bössa i cal 22 alt 6,35mm Finns kanske även beg att få tag på , men nytt är nytt , skall du köpa i Thailand så vet jag inte idag då det är 9 år sen jag köpte mitt Diana där , Men Hatsan (Turkiskt) har blivit hyfsat mycket bättre och lär nog vara det billigaste du kan finna

Men gå inte på att du kan ha ett utan licens ,, du riskerar fängelse eller bannad på lååång tid för inresa ;)

Vet någon om det finns skytteklubbar i Thailand av samma typ som i Sverige?
Alltså man kan vara medlem och skjuta med eget vapen, inte hyra vapen och köpa ammunition till fantasipriser.

Tvivlar på det , du kan inte få en egen licens , så kallade Shooting ranges har jag varit på ett flertal ggr ,då inbjuden av mina Thaivänner inom Pattaya polisen . Finns en del sådana ställen i Pattis , bland annat ett nära Elephant Village , löjligt dyrt är det , men ammo är dyrt i Thailand , och Polisen får köpa all ammo själva samt även sitt tjänstevapen

Tvivlar på det , du kan inte få en egen licens , så kallade Shooting ranges har jag varit på ett flertal ggr ,då inbjuden av mina Thaivänner inom Pattaya polisen . Finns en del sådana ställen i Pattis , bland annat ett nära Elephant Village , löjligt dyrt är det , men ammo är dyrt i Thailand , och Polisen får köpa all ammo själva samt även sitt tjänstevapen

Sambon har rätt att inneha och bära vapen, kan "låna" detta på en bana.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp