Jet-ski och deras trailers åter på Patong beach.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Lokala myndigheter trotsar nu militärens beslut att rensa stränderna och tillåter återigen att Jet-ski med tillhörande trailers ockuperar delar av Patong Beach, vilket hindrar övriga besökare att använda dessa delar av stranden.

1550017531456.jpeg

Phuket News: Jet-ski trailers allowed back on Patong Beach

Mvh isan lover

Dom hoppas väl på att Prutten förlorar valet och snart är allt som vanligt igen.

Hej

Det är ju precis så här det brukar bli med alla beslut och s.k upprensningar som sker i Thailand, på många ställen hinner inte ens lagar och regler träda i kraft innan dom förpassas till historien, allt har en tendens till att återgå till det vanliga efter en tid, några har väl gjort sig en hacka på det här också.

Mvh isan lover

Hej

Det är ju precis så här det brukar bli med alla beslut och s.k upprensningar som sker i Thailand, på många ställen hinner inte ens lagar och regler träda i kraft innan dom förpassas till historien, allt har en tendens till att återgå till det vanliga efter en tid, några har väl gjort sig en hacka på det här också.

Mvh isan lover
Läste precis på fb att en svensk sponsrad restaurang här nu tagit beslutet att införa rökförbud på restaurangen. Det var ett svårt beslut att fatta skriver dom.
Vadå svårt, svårt att följa lagen...

Läste precis på fb att en svensk sponsrad restaurang här nu tagit beslutet att införa rökförbud på restaurangen. Det var ett svårt beslut att fatta skriver dom.

Hej

Kanske det, men själv har jag också väldigt svårt för att vare sig förstå eller ta till mig lagar som ex.vis förbjuder försäljning av alkohol vissa tider på ställen som Big C, Makro och 7-eleven när grannen bara 50-100 m därifrån säljer hela tiden utan påföljd.

Kanske samma med rökningen, några få kommer förmodligen att följa lagen och många andra restaurangägare struntar i den helt, samtidigt som man vidtar åtgärder mot rökning släpper vissa fordon ut svart rök och man bränner både sockerrörsfält, skog, risfält för att inte tala om plast och sopor både i skolor och på privata tomter utan åtgärd.

Mvh isan lover

Hej

Kanske det, men själv har jag också väldigt svårt för att vare sig förstå eller ta till mig lagar som ex.vis förbjuder försäljning av alkohol vissa tider på ställen som Big C, Makro och 7-eleven när grannen bara 50-100 m därifrån säljer hela tiden utan påföljd.

Kanske samma med rökningen, några få kommer förmodligen att följa lagen och många andra restaurangägare struntar i den helt, samtidigt som man vidtar åtgärder mot rökning släpper vissa fordon ut svart rök och man bränner både sockerrörsfält, skog, risfält för att inte tala om plast och sopor både i skolor och på privata tomter utan åtgärd.

Mvh isan lover
Kan så vara men det är ju lite svårt att smyga med rökning på en restaurang så många som struntar i förbudet lär få betala för det. Själv tycker jag att just denna lagen är bästa på länge, hatar rökare som inte tar hänsyn till andra.

Jag var på en svenskinfluerad restaurang igår som hade rökförbud. Att väldigt få thaidrivna restauranger följer lagen är bara ännu ett kvitto på att regler inte gäller för alla. Men när ordningsmakten knackar på och hotar, ja då anpassar man sig.

Det som blev barnsligt var att man enligt ordningsmakten inte fick stå direkt utanför restaurangen och röka. Man var tvungen att gå till andra sidan gatan, för att stå direkt utanför restaurangen på den sidan.. :rolleyes:o_O

Jag var på en svenskinfluerad restaurang igår som hade rökförbud. Att väldigt få thaidrivna restauranger följer lagen är bara ännu ett kvitto på att regler inte gäller för alla. Men när ordningsmakten knackar på och hotar, ja då anpassar man sig.

Det som blev barnsligt var att man enligt ordningsmakten inte fick stå direkt utanför restaurangen och röka. Man var tvungen att gå till andra sidan gatan, för att stå direkt utanför restaurangen på den sidan.. :rolleyes:o_O
Nja du har inte lov att stå vid restaurangen på andra sidan gatan heller.
5m ifrån var väl avståndet? Vilket som jag hörde på nyheterna betyder att centrala Pattaya blir nästan rökfritt om man skall följa lagen med 5m ;)

Hej

Mvh isan lover
amma sak med hjälmtvång, när vi kom så i Udon ok 70 % hade hjälm, 5 km mot vår by 10 %. Vi åkte också på en liten tripp mot
laosgränsen där var det kanske 2 % som hade hjälm. Missförstå inte jag tycker man ska ha hjälm på Mc. Det värsta jag sett när
jag sitter med morgonkaffet var en familj på 5 st på samma moppe, en pojke på ca 10 år var tvungen stå på dynan för att rymmas

pattaya tror jag inte är sämre där måste man vara en pattayaskabbräv för att smälta in med falangerna

BoaOrm... har du ens varit i Phuket eller Pattaya?

Förstod att du klev av planet, 20min senare hade den blivande fruOrm lurat dig och du har sedan dess bott i yttre Isaan.

Finns många platser på denna jord som är skitdåliga för en del, men underbara för andra. Nu vet jag att i sann kommunistisk norrländsk anda så tillåts inte avvikande uppfattningar. Men försök att tänka utanför boxen någon gång.

Här på TS har du hållit en bra nivå, samt blivit respekterad för den. Gör inte bort dig även här.

Alla tycker vi olika. Jag har precis haft två kanondagar i Pattaya. Å jag kan lova dig att stod vi bredvid varandra så hade det varit mycket tydligt vem av oss som är skabbräv.

Många goda TS medlemmar bor eller har bott i Pattaya. Ditt påstående är inte snällt mot dessa!

Phuket skall jag till om tre veckor... då skall du få en rapport om skabbrävarna där.

Intressant när du beskriver din hemby i norr. Inte direkt så att dina beskrivningar framställer dem som särskilt begåvade/ärliga/skötsamma. Om man sitter i glashus... skall man vara försiktig med att kasta sten.

Gör nu det du är bra på. Fixa igång dina moppar å tuktuks och släng in några nya videoklipp!

Jag har varit på Phuket ett flertal gånger innan jag träffade Teerak och har trivts alldeles utmärkt måste jag säga. Det finns naturligtvis saker som är otroligt irriterande, t ex envetna skräddare. Men det uppvägs lätt av dom fina stränderna om man nu gillar strandliv.

Pattaya har jag bara besökt en gång med teerak, vi bodde där 3 nätter när hon skulle på intervju på ambassaden i Bangkok. Och det är alldeles för kort tid för att göra några uttalanden. Visst såg jag åtskilliga galanta damer i grannskapet men det är så och det får man acceptera om man åker dit, man behöver inte utnyttja deras tjänster för det.

Jag litar fullkomligt på dom som bor där nere med sina familjer som säger att det finns så mycket mer vilket det självfallet gör. Phuket är vackert och ett paradis precis som @gunnarg så enträget hävdar. Så inte vill jag racka ner på dessa ställen, som @Samet sa: Det är att sparka på dom som är bofasta där.

Kan så vara men det är ju lite svårt att smyga med rökning på en restaurang så många som struntar i förbudet lär få betala för det. Själv tycker jag att just denna lagen är bästa på länge, hatar rökare som inte tar hänsyn till andra.
På Hawaii har dom som förslag att man måste ha fyllt 100 år 2026 för att få köpa cigaretter.
Nu har dom åldersgräns på 21, förslaget var 2020, 40 år för att köpa cigg, 2022, 60 år, 2024, 80 år, 2026, 100 år för att få köpa.
Dom har redan världens strängaste tobakslagar.
Kan ha lite fel på årtalen, läste det i tidningen för några veckor sen men slutmålet var 100 år.
Själv tycker jag att man kan börja med att i år 18 år, nästa 19 år, nästa 20 år osv, dom som röker, låt dom röka men höj åldern succesivt så att dom som röker nu blir sista generationen.
Själv har jag inte rökt ett bloss på 4 veckor, rökte ett halvt paket vid avmönstring då vi hade liten avmönstringsfest då det blev natt på hotell innan flyg.

Tillbaka
Topp