Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Såg precis på en tidnings hemsida att det har varit två kraftiga jordskalv i Thailand på gänsen mot Burma. Det kraftigaste hade en magnitud på ca 7 på Richterskalan. Någon som har känt något där nere?
Tittat just på Rapport och inte ett ord om att det varit en jordbävning, svenska nyheter är så jäkla småskuren och lokala jämt att man blir vansinnig, bättre att intervjua gråsossar i Boden , tycker de
Tittat just på Rapport och inte ett ord om att det varit en jordbävning, svenska nyheter är så jäkla småskuren och lokala jämt att man blir vansinnig, bättre att intervjua gråsossar i Boden , tycker de
Jo så är det, råkar det vara en svensk medborgare som stukar foten då blir det fullt pådrag att det sen dog 1000 av landets lokala befolkning det får man räkna med. Håller med fy fan
Nu! kanske du förstår varför jag valde Thailand över Sverige!?!
Så satans trött på landet brorduktig, tidigare hade vi en minister(kan inte nämna henne vid namn, mår illa när jag säger det)som inte visste var Thailand fanns, när tsunamin slog till 2004...
Ang. jordbävningar, samma sak hände 2004 när tsunamin slog till 2004 på juldagen, dagar senare blev det jordbävning el. skakningar uppe i norra Thailand, det gör en lite nyfiken varför, thailand är ett stadigt land, liknade sverige... Jo-Be
Ännu en rapportsändning och inte ett ord om jordbävningen, en skandal utan like, funderar på at bojkotta rapport i fortsättningen.
Det finns ju svenskar i området (borde de ju kunna anta). Men det är väl som vanligt, i de länder man inte har något ekonomiskt intresse, har man heller inget mänskligt intresse.
på tv4 nu på morgonen pratade dom om jordbävningen men visade ringarna som markerade var någonstans på fel ställe nedanför burma utanför thailands kust
på tv4 nu på morgonen pratade dom om jordbävningen men visade ringarna som markerade var någonstans på fel ställe nedanför burma utanför thailands kust
Där ser man hur intressant det är när det inte finns massvis av döda och skadade att rapportera om. Att folks hem och egendom kanske har slagits i spillror skiter man fullständigt i.
Jag håller med er till viss mån om dom svenska nyhetssändningarna, men om det hade varit tvärtom, tror ni att den lokala thailändska nyhetskanalen hade visat mycket mer om det hade drabbat en bit av norra sverige?
Oftast när man ser stora nyheter i Thailand så är det ju CNC och dom kanalerna som visar vad som händer i världen.
Jag håller med er till viss mån om dom svenska nyhetssändningarna, men om det hade varit tvärtom, tror ni att den lokala thailändska nyhetskanalen hade visat mycket mer om det hade drabbat en bit av norra sverige?
Oftast när man ser stora nyheter i Thailand så är det ju CNC och dom kanalerna som visar vad som händer i världen.
Nä, till viss del instämmer jag Kycklingen, men då hade de ju inte behövt bevaka Japan heller då, en bit av Japan. Nä nog är det så. Jag vet när stormen Gudrun drog in över Sverige, så var ju jag i Indien under Tsunamin och i Hindu Time som är Indiens motsvarighete till ska vi säga DN, så rapporterade de om den stormen och förödelsen, trots att en så stor tragedi hade drabbat landet, nämligen av Tsunamin. Gudrun var ju bara en fis i rymden och bara i södra Sverige.
Detta är ju heller ingen liten jordbävning nästan 7 på skalan, utan svensk nyhetsbevakning har alltid varit småskuren, som jag sagt, det är viktigare att intervjua gråsossar i Boden eller tala om supande ungdomar på Öckerö.
På tal om urdålig nyhetsinformation så tror jag Tjeckien slår alla med hästlängder.
Jag var där det nyåret som tsunamin var (2004) Jag var där i 5 dagar och jag hörde absolut ingenting om Tsunamin dom dagarna, det kan man kalla för katastrofalt dåligt.
Jag har även varit i Tjeckien på sommartid, samma då man vet inte ett skit om vad som har hänt under dom veckorna man har varit borta. Fuktansvärt egentligen, samtidigt en skön känsla att inte veta vad som händer i omvärlden man går bara i sitt eget semesterrus.
På tal om urdålig nyhetsinformation så tror jag Tjeckien slår alla med hästlängder.
Jag var där det nyåret som tsunamin var (2004) Jag var där i 5 dagar och jag hörde absolut ingenting om Tsunamin dom dagarna, det kan man kalla för katastrofalt dåligt.
Jag har även varit i Tjeckien på sommartid, samma då man vet inte ett skit om vad som har hänt under dom veckorna man har varit borta. Fuktansvärt egentligen, samtidigt en skön känsla att inte veta vad som händer i omvärlden man går bara i sitt eget semesterrus.
Nä Sverige är nog inte ensamt och det handlar väl om resurser antagligen, men samtidigt så tycker jag ju att vi har ju så väl utbredda lokala nyhetsbevakningar och då tycker jag att man kan satsa lite mer på stora omvärldsnyheter och låta den lokala nyhetskanalen rapportera om ungdomsfylleri (som nu då hade halverats) i Öckerö kommun.
Samma om du läser en svensk sk. dagstidning, dom har ju blivit likvärdiga med "hänt extra" skvaller om kändisar istället för riktiga nyheter om vad som händer i världen.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.