Kan du tänka dig flyga till LOS i "superbudgetklass" (Choise Economy)

Kan du tänka dig flyga i superbudgetklass?

  • Ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi bli!

    Röster: 8 36.4%
  • Tvi vale!

    Röster: 14 63.6%

  • Totala väljare
    22
 
Kom och tänka på en resa jag, brorsan och hans x gjorde, dit vägen så var det en mellanlandning och hem skulle det vara direktflyg, men när vi väl var uppe i luften så meddelade dom att vi var tvungna att tanka, och då landade dom i Pakistan av alla länder, och det sprang gubbar med kalischnikov på marken och några ställde sig på flygplanstrappan så vi inte fick gå ut, vi trodde dom skulle komma in i flygplanet men det gjorde dom inte, vi fick sitta där 1-2 timmar, det var en av dom sista gångerna jag valde att boka med någon som hade mellan landning

Haha, vart i Pakistan landade ni? Karachi? Jag har rest i Pakistan en gång, men bara i norra, typ Punjabi/Kashmir (från Lahore till Azad Kashmir). Sinnessjukt land, men överlag ganska trevligt, och väldigt vackert uppe i norr. Skulle dock inte resa till Karachi i första taget. Speciellt inte om det var många år sedan då det var mer kaotiskt i landet.
 
For 2 år siden så fløy jeg med Aeroflot til Bangkok. På veien tilbake så var flyet til Oslo fra Moskva kansellert og jeg ble "fengslet" på et hotellrom i Moskva. Noe som lignet på en politimann fra GRU satt i korridoren utenfor. Jeg fikk ikke lov til å forlate hotellrommet. Akkurat som at jeg ønsket å bli en illegal innvandrer i Russland. Det er litt merkelig at dem ikke kan utstede et 24-timers nød-visum til personer fra et land som Norge.
 
Kom och tänka på en resa jag, brorsan och hans x gjorde, dit vägen så var det en mellanlandning och hem skulle det vara direktflyg, men när vi väl var uppe i luften så meddelade dom att vi var tvungna att tanka, och då landade dom i Pakistan av alla länder, och det sprang gubbar med kalischnikov på marken och några ställde sig på flygplanstrappan så vi inte fick gå ut, vi trodde dom skulle komma in i flygplanet men det gjorde dom inte, vi fick sitta där 1-2 timmar, det var en av dom sista gångerna jag valde att boka med någon som hade mellan landning


Ja men billigtva det ja dom stod utanför planet me dragna vapen va nog närmare 2-3 timmar vi dstt där anledningen dom sa att vi.inte.fick.gå av va.att det.kunde finnas terorister ombord

Kom du ihåg.när jag beställde whiskey o fick halva.flsdkan i glaset då jag fråga.om duville.dela fanva.nästsn en halv flaska whiskey
 
Ja men billigtva det ja dom stod utanför planet me dragna vapen va nog närmare 2-3 timmar vi dstt där anledningen dom sa att vi.inte.fick.gå av va.att det.kunde finnas terorister ombord

Kom du ihåg.när jag beställde whiskey o fick halva.flsdkan i glaset då jag fråga.om duville.dela fanva.nästsn en halv flaska whiskey
Det var ingen liten whiskey dom hällde i, men gott var det :D
Ja, det var ju ingen dyr resa precis, men man får vad man betalar för
 
Jag skulle gärna se ett mellanting mellan ekonomi och premium klass, några cm mer ben utymme, lite mer lutning på ryggstödet, lite skönare stolar, sen kan mat mm vara samma. Det skulle jag gärna betala 15-20% extra för.

Hade inte SAS något sådant? Vill minnas att de hade en klass under bizz-klass men över ekonomi? Jag kan ha helt fel dock(?)
 
Jo dom har en Premium Economy som är bra, har själv graderat upp och suttit där. Lite bredare stolar och lite mer benplats. Helt OK!
 
Var det inte då spriten tog slut lång innan vi kom fram till Thailand? Och hem vägen var ölen slut om jag inte missminner mig så vi fick whiskey eller något sådant till maten :rolleyes:

Det stämmer det enda som fanns kvar va whiskey
Men öl fanns inte alls om jag inte minns fel har för.mig dom glömt o fylla på

Whiskey fanns det så man kunde bada i de va bara Xet som inte va så nöjd me de
 
Jo funderar på att lyxa till det på hemvägen, får även tandborste mm
 
Haha, vart i Pakistan landade ni? Karachi? Jag har rest i Pakistan en gång, men bara i norra, typ Punjabi/Kashmir (från Lahore till Azad Kashmir). Sinnessjukt land, men överlag ganska trevligt, och väldigt vackert uppe i norr. Skulle dock inte resa till Karachi i första taget. Speciellt inte om det var många år sedan då det var mer kaotiskt i landet.
Jag reste en månad i Pakistan 1989, landade i Karachi åkte hela vägen upp till Kashmir och norra delen. Kan bara hålla med dig hur vackert det var. Var väl ung och dum och inser ju äldre man blir vilken tur vi hade som överlevde. Finns många otäcka berättelse från den resan, men vill inte ha den ogjord.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
797
S
P
Svar
22
Visningar
3 K
Anonymius
A
G
Svar
119
Visningar
9 K
Norrbaggen
N
 
Tillbaka
Topp