kan verkligen rekommendera

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
jag kan verkligen rekommendera

www.sawadee.com

när man vill boka hotell eller bungalow. vi har använt oss av dem massor med gånger och vi har bara positivt att säga.

vi brukar också boka direkt till små resorter via internet och det brukar också fungera.

en gång när vi kom till en resort vi bott på ett antal ggr blev vi dock besvikna. vi hade haft email oss emellan ett flertal ggr och vi hade beställt en viss bungalow och ett visst rum och när vi kom fram runt tio på kvällen och det regnade och vi var trötta och skulle lasta in vårt bagage blev vi visade till 2 andra thaibungalower som vi inte ville ha. de luktade mögel och vi blev riktigt irriterade. vi fick bo där över natten men sedan fick de lösa problemet. hur de gjorde det vet jag ej men dagen efter flyttade vi in där vi bokat.

marianne

på tal om att boka hotell el bungalow.
vi är nu ett gäng på ca 15 pers i min vänskapskrets som rest till thailand allt emellan 2 till 8gånger och där 2 av dom e gifta och rekommendationen är att det inte behövs boka om man vill komma billigt undan. det finns så många hotell och rum speciellt på lågsäsonger så att lösa det på plats kan ge dig ca 20-50% bättre priser än på internet. säg bara till taxi chauffören eller kolla på nätet innan var ni vill bo.

Och om du säger att ni vill ha veckopris så blir det billigare.
jämförelse. siam thani på nätet i koh lah som är ett 5 stjärnit hotell gick på 1800 baht för 2 inklusive frukost. på nätet 3000baht
welcome plaza i pattaya 800 baht per dygn med frukost. 1100baht på nätet
koh chang bungalow 550 baht per dygn. på nätet 1050 baht.
etc

bor man då många nätter så drar det iväg rejält. att välja med frukost är mycket dyrare än att gå till en "lågbudget restuarant" och käka.
normalt tar hotellet ca 200- 300baht för en frukost.
att äta på restuarant kostar från 35 baht och uppåt.
alla bäckar små heter det som ni kan lägga på äventyr istället

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp