Kho Chang, Vilken del skall man bo, tips på bra hotell.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Funderar på att åka till Kho Chang över en helg, kollar på hotell på Agoda men vet inte i vilken del jag skall bo känner ju inte till ön sen innan.
Vill inte ha det för dött, skall vara i område med restauranger, stor strand med barer nere vid strand området. hotell med minst 4 stjärnor letar inte billigt utan fint hotell.

Waitsand eller Lonlybeach, båda stränderna har barer samt hotell du efter frågar.

För din del tror jag på Lonly, mer äldre på det andra stället. Möjligt bättre strand på Waitsand

Moppe nödvändigt om man vill se lite mer.

Kom där ifrån förra veckan, lite kluven , men man lär sig inte mycket på 4 dagar.

"Golden " sa:
Waitsand eller Lonlybeach, båda stränderna har barer samt hotell du efter frågar.

För din del tror jag på Lonly, mer äldre på det andra stället. Möjligt bättre strand på Waitsand

Moppe nödvändigt om man vill se lite mer.

Kom där ifrån förra veckan, lite kluven , men man lär sig inte mycket på 4 dagar.

Tänkte bara vara där över en helg, tänkte unna mig lite strand och paraply drinkar. En bra strand är viktigt, sällskap har jag med mig. Är bara slappa jag tänkt mig, ålder på folket i området spelar ingen roll. Festa kan jag göra i Pattaya, men vill ha restaurang med bra mat vill inte komma till ett fint ställe också får jag dålig mat hela helgen.

waitsand är det samma som white sand beach? Fanns en hel del hotell där bland annat det jag länkade som såg fräscht ut.

Ja samma strand.

Finns väl ett 20 tal barer där, samlat på ett ställe.
Gratis pol om du nu spelar det.
Nästa bar område en fem åtta km söder ut, nästa vid Lonly ca tio km ytterligare.
Tre nätter är väl minimum annars blir det bara åka.

"Golden " sa:
Ja samma strand.

Finns väl ett 20 tal barer där, samlat på ett ställe.
Gratis pol om du nu spelar det.
Nästa bar område en fem åtta km söder ut, nästa vid Lonly ca tio km ytterligare.
Tre nätter är väl minimum annars blir det bara åka.

Ok låter bra, blir det Koh Chang denna turen får det nog bli några nätter på white sand beach, en svit med havsutsikt på det hotellet jag länkade lockar nu. Tack för infon hur är ön annars är det fint där ute, hur är badvattnet?

Bad vattnet är ju toppen.
Man kan väl säga att Ön är annorlunda men man hinner ju inte se alt på nägra dagar. För min del tyckte jag det var roligast att köra bilen där, de på flaket höll inte med. Alperna i kubik.Turist mesigt är jag kluven men att bo där längre tid tror jag är ok. Pris bilden inte så tokig billigare än Ko sameth.
Så fort frugan hittat ett billigt boende där nere så kommer jag att ta en längre semester på tre fyra månader kanske ett år.

Är nu ensam med två tonåringar i Korat inte roligt, Nu går de ju andra o tredje året på gymnasium så de får klara sig själva.

Jonas det hotell du tittat på vad kostar et rum där med havsutsikt.

Där frugan arbetar kostar det från 3500 till 5- 6 tusen.

Ett vanligt rum ligger väl på samma prisnivå, men svit kostade 12000, hade ju havsutsikt ifrån badkaret ;)

Hej Mycket intressant att läsa när folk är villiga att betala 12000 per natt för ett hotel när man som fattig pensionär har cirka 45000 bath i månaden. På det ska man då betala rum och sen leva drägligt med. Med vänlig hälsning kjelle

Mina fyra nätter kostade 2400. Ville ha 3200 när de såg att fallanger vad med, nix sa tjejerna, Bra nybyggt relativt stora rum, svimning pol. Så det var helt Ok

"hillmer " sa:
Hej Mycket intressant att läsa när folk är villiga att betala 12000 per natt för ett hotel när man som fattig pensionär har cirka 45000 bath i månaden. På det ska man då betala rum och sen leva drägligt med. Med vänlig hälsning kjelle
Finns för mindre pengar sällan jag betalar över 600 ock det finns alltid billigare alternativ.

Ja nu brukar jag ju inte betala 12000b för hotell, har aldrig gjort, men har ju lovat mig själv lite lyx detta året så tänkte kanske prova ett sånt rum en gng. Betalade 9000b för ett rum 1 natt i chiang mai en gng men då var jag bra full, först ville dom ge mig ett rum för 17k men så full var jag inte. Annars runt 1000-2000 baht per natt men åker jag till bangkok lite dyrare på Chatrium får du kanon rum för 600kr.

Ok Tänker öppna en ny tråd här för oss med lite mindre pengar och förslag på vart man ska vara kjelle

Kanske fegar ut i slutändan kramar om slantarna och köper 1 sex-pack och sätter mig på balkongen, får se vad som händer.

"Jonas " sa:
Kanske fegar ut i slutändan kramar om slantarna och köper 1 sex-pack och sätter mig på balkongen, får se vad som händer.

Jag hade sparat Ko Chang tills det blir lite stabilare på tyfon fronten.
Lite lyx är aldrig fel ibland men den där havsutsikten smakar bättre med strålande sol.

Koh Chang är min lilla favorit ö, men jag stannar oftast på Kaibae stranden. Brukar hyra en bunge vid vattnet. Pris under lågsäsong 2200-3000 inkl frulle.

Mycket trevlig ö!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
1 K
A
R
Svar