Khoen kaen

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Boldor

Medlem
Hej på er!

Tänkte åka till Khon kaen i sommar och skulle vara tacksam för lite tips på bra och prisvärda Hotel i staden, samt sevärdheter i omgivningen.
Hur mycket kostar det tro att flyga Bangkok-Khon kaen t-r?

/Boldor
 
Sommarpriserna har jag dålig koll på just nu men kan återkomma om ingen annan här kan. Hotell däremot går bättre Pullman är ett topphotell värt varje bht boka på t ex agoda eller låt thai gå in å boka direkt. Charon thani helt okej nä föresten ett bra hotell de me men låt thai boka blir garanterat billigare. kosa mest känt kanske men ej prisvärt enligt mig tror dom bara vill ha kineser sist glacier aldrig bott där men hört mycket gott om detta hotell.
Alla dessa hotell är i city ca 500m från varann
 
"legolas " sa:
Kosa Hotell är väl mest känt för sina "nattfjärilar" tror jag.... Alla vet ju att det är dit man skall gå om man vill "rulla runt i hö´t"

legolas
"legolas " sa:
Kosa Hotell är väl mest känt för sina "nattfjärilar" tror jag.... Alla vet ju att det är dit man skall gå om man vill "rulla runt i hö´t"

legolas
"legolas " sa:
Kosa Hotell är väl mest känt för sina "nattfjärilar" tror jag.... Alla vet ju att det är dit man skall gå om man vill "rulla runt i hö´t"

legolas. Är det hörsägen leholas ;)
 
"legolas " sa:
Kosa Hotell är väl mest känt för sina "nattfjärilar" tror jag.... Alla vet ju att det är dit man skall gå om man vill "rulla runt i hö´t"

legolas
du menar att hotellet har låg klass och man sover på halmmadrasser? :)
 
Legolas vet inte vad han skriver .... :( Kosa är ett av de bättre hotellen , pris från 1000 thb/natt , Roma hotell från 500-700 thbt/nat ligger granne med KhonKaen hotell som ligger nån hundring högre ....
Finns många bra samt prisvärda hotell i Khonkaen som för tycker jag är en trivsam stad ....
 
"Phonta " sa:
Legolas vet inte vad han skriver .... :( Kosa är ett av de bättre hotellen , pris från 1000 thb/natt , Roma hotell från 500-700 thbt/nat ligger granne med KhonKaen hotell som ligger nån hundring högre ....
Finns många bra samt prisvärda hotell i Khonkaen som för tycker jag är en trivsam stad ....
hej phonta,
jag bor (när vi är i thailand) ca 6 mil från Khoen Kaen vad finns att göra där? har bara varit på kort besök men skulla vilja veta om det finns något sevärt
 
"in-ka " sa:
hej phonta,
jag bor (när vi är i thailand) ca 6 mil från Khoen Kaen vad finns att göra där? har bara varit på kort besök men skulla vilja veta om det finns något sevärt
Västerut förbi Chum Phae kommer du till Khon San. Åk därifrån upp på berget till Chulabhorn Dam. Mycket fint. På vägen upp åker du förbi en liten djurpark (helt gratis) även den är sevärd. Annars så finns det inte så mycket att se om man inte vill åka upp till Loei och se på floden.
 
"in-ka " sa:
hej phonta,
jag bor (när vi är i thailand) ca 6 mil från Khoen Kaen vad finns att göra där? har bara varit på kort besök men skulla vilja veta om det finns något sevärt
Du bor 6 mil från Khon Kaen. Åt vilket väderstreck? Själv bor jag 1 mil väster om Chum Phae mot Petchabun när jag är på besök i Thailand. Bor även i Chum Phae ibland. Major Grand Hotel.
 
"Phonta " sa:
Legolas vet inte vad han skriver .... :( Kosa är ett av de bättre hotellen , pris från 1000 thb/natt , Roma hotell från 500-700 thbt/nat ligger granne med KhonKaen hotell som ligger nån hundring högre ....
Finns många bra samt prisvärda hotell i Khonkaen som för tycker jag är en trivsam stad ....

Råkade läsa ditt inlägg och svar på vad legolas anförde om "nattlivet" på Kosa bar i Khon Kaen.... Jag vet inte riktigt vad du vet och inte vet och bara gissar. Men FAKTUM är att fram till för åtminstone 3 år sedan, efter det så vet jag ingenting, så fanns det på Kosa Hotell en separat "bar" som hyste damer av det lättare gardet, som man kunde "lösa ut" ifrån baren ifråga och få upp på rummet.

Det förvånar mig att du inte känner till detta när du nu ändå uttrycker dig så tvärsäkert om Khon Kaen.

men som sagt var, Khon Kaen blir större och större, och om den verksamheten har flyttat på sig under de sista 2-3 åren låter jag vara osagt, men att avfärda folk som har åtminstone lite historiekunskap på det sättet är inte bra för din egna trovärdighet....
 
Vet ganska mycket om Khonkaen , bott där väldigt ofta ,under två års tid .. Även varit ute i nattlivet under denna tid . Nattlivet i Khonkaen är ju just i dessa kvarter runt Pullman och Kosa .. Inte fa..såg jag några av det lätta gardet på Kosa , däremot på barerna runt denna gata finns det gott om dem ... Men men .................
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp