Klockan inställd på sommartid

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Har sagt det över 10 gånger tror jag, men klockan är inställd på sommartid "fortfarande", tror jag säger det i varje forum jag skriver. Men det kanske inte är lönt att ändra tiden nu, för snart är det väl sommartid igen? :)

Hej! :wai:
Vilken tid som visas beror på vilken tidszon du valt i din användarprofil. (Utseende och layoutinställningar).

Tidsskillnad:
Antal timmar +/- för att få den visade tiden att stämma överens med din lokala tid.

Prova med att ange -1 ;D

Jag kan hålla med om att det borde finnas någon bättre automatik för detta. :wai:

Men min dator är inställt på vintertid. Jag minns förut så var chaimai inställt på vintertid, också så sa jag till er på chaimai och då dagen efter så var det ändrat, utan att jag gjort någonting...

/Maria :)

Hej,
min man ändrade i profilen, sate -1. han sa att forumet inte använder utc, tror jag det heter,utan är inställd på sommartid.

skriv gärna ett mail till admin så får vi honom kanske att ändra till vintertid.

ha re gött
marianne :)

Hej igen! :wai:

Det går att göra inställningar för tidsvisning i systeminställningarna som slår igenom för alla medlemmar. (Allmän tidsförskjutning gentemot serverns klocka). Vi har ändrat på denna nu eftersom de flesta av våra medlemmar är från Sverige och nu har vintertid. När det blir sommartid gör vi en ny justering. Våra justeringar kommer att fungera för flertalet av våra medlemmar. (De som befinner sig i Sverige) Visar inte klockan rätt så kontrollera vilken tidszon du valt i din användarprofil. (Utseende och layoutinställningar).

För de medlemmar som exempelvis bor i Thailand kan man få klockan att visa rätt genom att ändra tidszon i sin profil till +6 (när vi har vintertid) och +5 när vi har sommartid.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp