Klong Dao beach koh lanta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Satt och kolllade lite på you tube och fick se denna härliga filmsekvens. Blev väldigt paff när jag fick se "vår resort" i alla fall den vi bott de senaste 5-6 ggr på lanta. Resorten heter DR Lanta och dit kommer ofta resenärerna tillbaka.

marianne

är det inte lockande. en fantastisk plats att vara på, vare sig man reser som ensamma vuxna som vill ha lite lagom lugnt eller som barnfamilj.

marianne

Hej Marianne, åh den där videon, gick även in på fler youtubevideor från Koh Lanta ---blir alldeles sjuk av längtan :nod:
Men det är *bara* 75 dagar kvar nu. VIll även passa på att tack för de tips angående öar att besöka när vi är på Koh Lanta.
Sen undrar jag om du vet om det avgår nån båt från Koh Lanta som tar med en på en fisketur?? Sonen 10 år ÄLSKAR att fiska och vi har *lovat* honom att vi ska försöka få tag på nån som tar ut oss för att fiska, har du nån aning om det går?
kramar antigone :wai:

hej antigone!

jag vet att man kan åka ut och fiska med båt ifrån koh lanta. det var inte billigt. det kostar 3000 bth för den som vill fiska och 1500 bth för den som bara vill följa med om jag inte är helt fel ute. jag har någon broschyr som jag ska titta efter men det får bli imorgon eftersom jag precis kommit hem ifrån jobbet och jobbat från 0630-2130, men jag lovar att jag ska kolla.

jag förstår att ni längtar. om ni går och sätter er i baren på dr lanta så får ni gärna hälsa till chang ifrån marianne och kalle...
det hade varit kul.

jag hör av mig igen..
marianne

Hej Marianne och tack för ditt svar!
3000bath låter ändå helt OK, jag kan tänka mig att det verkligen blir en
upplevelse för livet för sonen (och mannen ;D).
Jag ska skriva upp en lapp och försöka komma ihåg och hälsa till chang från dig och Kalle. Vi hörs säker fler gånger här nu under de kommande månaderna --börjar bli ivrig nu :D har alvarlig *thailandsfeber* :nod:
kram antigone :wai:

hej antigone!

jag börjar bli ganska sugen ockxå faktiskt. jag jobbar extra på jobbet och skojar om att få betalt i thai baht. det hade inte suttit dumt med att sätta sig på planet och dra iväg. om jag hinner sen ikväll ska jag kolla efter pappret. om ni sedan åker påä den båtresan så vill jag veta hur det var. vem vet det kanske är något för oss också.

kram marianne

Hej, jadå jag lovar att informera om *fisketuren*.
Bara nyfiken; hur ofta åker ni till Thailand?? Hur länge brukar ni stanna? Har både du och din man lätt att få ledigt från era jobb?
Du behöver inte svara ;D är bara nyfiken (och avundsjuk skulle gärna åka fler gånger varje år). Drömmen vore att ha ett eget hus i Thailand :nod:
kram antigone :wai:

hej antigone!

här kommer adressen till lanta marine fishing tour

http://www.krabiportal.com/lantafishing/

du får gärna fråga det är bara kul. vi brukar åka 2 ggr per år. i år blev det 3 ggr. jag jobbar på sjukhus och ställer alltid upp och jobbar extra när det är kaos och är mkt flexibel. därför tror jag att min chef ställer upp för mig. det är inte ovanligt att någon dag på resan är ledig dag och då slipper jag ta semester, någon eller några dagar har jag jobbat in som komp och sen tar jag semester så det brukar fungera bra. min man har ett ganska fritt jobb och fler semesterdagar.
vi brukar vara ca 26-28 dgr vinter och lika på sommaren men i år blev det en flygstol i vintras 16 dgr, 26 dgr i somras och nu flygstol 16 dgr.
jag har aldrig tidigare åkt flygstol eller charter utan bara reguljärt men vi har haft tur nu och fått billiga biljetter och mkt bra plan och service.

så framöver blir det säkert fler flygstolar....

kram marianne

Tack för adressen!!
Härligt att kunna åka 2-3 ggr/år. Jag drömmer om att barnen ska *växa upp* fort så att vi kan åka och stanna lite längre tid bara mannen och jag. Låter väl egoistiskt men det skulle vara så skönt.
Mannen jobbar jättemycket april tom december sen har han det *lugnare* (hm, sanning med modifikation......)
Barnen är 10 och 15 så det dröjer väl x antal år innan det går i uppfyllelse, men nångång så.
kram Maria//antigone :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
14 K
Hans Svensson
H
A