Kök/diskmaskin

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av pontiac-51, 7 april 2018.

Taggar:
  1. pontiac-51

pontiac-51 Aktiv medlem

Här är våran diskmaskin med varmvatten, problem med luckan till diskmaskinen finns hahah

IMG_20180103_100821.jpg IMG_20180103_100805.jpg IMG_20171230_140116.jpg

NilsG, Berralund och eirkar gillar detta.
  2. Shovel78

Shovel78 Medlem

Vi är 2 st i hushållet, behöver ingen diskmaskin. MEN det finns 2 pers hushåll där vi bor "sooom aaaaldrig skulle kunna vaaa uuutan en diskmaskin". Va faan.....

eirkar gillar detta.
  3. eirkar

eirkar Medlem

Vi har ingen diskmaskin i hushållet. Vi har arbetsfördelning; maken diskar och jag torkar. Och det går bra. Jag är förbjuden att överhuvudtaget att diska på grund av återkommande hudproblem i händerna.

pontiac-51 och Berralund gillar detta.
  4. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Vi har en diskmaskin i Sverige men använder den sällan, frugan gillar inte den. I Thailand diskas det alltid för hand, oftast utomhus.

Matt82, Mr.Jo, eirkar och 1 annan gillar detta.
  5. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Jag fick nej till att köpa ny diskmaskin hemma. :( Disken försvinner dock magiskt varje morgon i alla fall :)

Får se hur lång tid det tar nu när hon har lite mer att göra på dagarna till jag får igenom min vilja med diskmaskin =)

Berralund gillar detta.
  6. nmax

nmax Forumveteran

Det är nånting här som jag inte riktigt förstår... :rolleyes:

Matt82 gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Jag förstår inte heller men ifrågasätter inte sånt som funkar. Kan vara farligt att luska djupare i vissa saker ;)

nmax, Samet, pontiac-51 och 1 annan gillar detta.
  9. manfarang

manfarang Medlem

I Sverige har jag/vi haft diskmaskin sen 1971 (mina föräldrar då förstås), förutom mellan 1986 till 1994 då jag bodde i lägenheter utan diskmaskin. Jag tycker diskmaskin är en självklarhet om man gillar att laga mat och äter mest hemma, och speciellt om man är mer än en person.
    Om vi skulle bo långa tider i huset i Thailand så skulle vi säkert skaffa diskmaskin där också. Som det ser ut nu med jobbet så blir det tyvärr max sex veckors semester per år.

Berralund gillar detta.
Laddar...

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?