Köpa bostad för att hyra ut.

 

Thaien

Nykomling
Hej! Jag undrar vad det krävs för tillstånd m.m för att hyra ut lägenheter på cond. Mindre än 30dagar. Skulle det vara lagligt att köpa 5 lägenheter och hyra ut (både mer och mindre än30 dagar) utan att bo i dem?
 
Och det är svårt att få?
Med ditt upplägg helt omöjligt.

Utav samtliga hotell och questhose i hela landet har 3% hotell licens, övriga har nu fått stora problem när man nyligen kommit på att lagar ska följas.
Inte nog med att det kostar en massa pengar i avgifter å skatter, för att få hotelllicens ska man ha sprinkler, brandstegar mm.
 
Vissa mindre hotell där vi bott har inte funnits något av detta , skulle tro på de flesta ,Har kollat runt efter vilken väg som är bäst ut vid brand , endast trappan har varit möjlig, de kommer att få det knepigt nu då
 
Vissa mindre hotell där vi bott har inte funnits något av detta , skulle tro på de flesta ,Har kollat runt efter vilken väg som är bäst ut vid brand , endast trappan har varit möjlig, de kommer att få det knepigt nu då
Det är bara nån mån sen dom började med detta. Händer nya grejer hela tiden..
 
Med ditt upplägg helt omöjligt.

Utav samtliga hotell och questhose i hela landet har 3% hotell licens, övriga har nu fått stora problem när man nyligen kommit på att lagar ska följas.
Inte nog med att det kostar en massa pengar i avgifter å skatter, för att få hotelllicens ska man ha sprinkler, brandstegar mm.
Det där gäller condominium som byggs för att bo i med.
Huvudanledningen till att det här condot ser ut som det gör i Pattaya, man följde inte ursprungsplanen och inga säkra brandvägar, så inte bara hotellkrav.
Sen annars är jag 100% säker på att det är en trolltråd från nya reglerna efter dommen gällande airbnb för att få tjöt på forumet.
Detta bygget stoppades i det här skicket man hade inte följt gällande regler med brandflyktvägar och system.

unnamed (1).jpg
 
Att döma av vad ex dom som driver Harrys och Hotell Zip i Pattaya säger så är det nu stenhårda krav på hotell licens för att hyra ut kortare än en mån.
Alla mindre hotell har stora problem med detta men där lär det väl komma en lösning i form av en "avgift"..

Men hyra ut kort tid som privatperson är bara att fetglömma om man inte vill bryta mot lagen och få problem för grannar lär anmäla.
 
Det hela handlar väl egentligen inte om olycksrisker utan för att komma åt att folk tjänar svarta skattefria stålar , preventivt tänk för att undvika olyckor ligger väl knappast högst upp på listan i landet ;)
 
Det hela handlar väl egentligen inte om olycksrisker utan för att komma åt att folk tjänar svarta skattefria stålar , preventivt tänk för att undvika olyckor ligger väl knappast högst upp på listan i landet ;)
Ja ex Airbnb har ju blivit en stor konkurrens till hotellen men på olika villkor eftersom privata uthyrare inte betalar skatt/moms så hotellen har givetvis tröttnat och det med all rätt. Va en i min förra village som höll på hyra ut huset på kort tid, tjänade rätt bra på det men till slut nöp polisen honom och sen dess har huset stått tomt och honom har jag inte sett till.
 
Det där gäller condominium som byggs för att bo i med.
Huvudanledningen till att det här condot ser ut som det gör i Pattaya, man följde inte ursprungsplanen och inga säkra brandvägar, så inte bara hotellkrav.
Sen annars är jag 100% säker på att det är en trolltråd från nya reglerna efter dommen gällande airbnb för att få tjöt på forumet.
Detta bygget stoppades i det här skicket man hade inte följt gällande regler med brandflyktvägar och system.

unnamed (1).jpg
Är detta byggnaden vid piren i södra Pattaya? Om det är den så har jag hört att den är för hög. Den är högre än Buddan på berget ovanför och de måste riva ett antal våningar men det har jag hört från thai och tar det liksom alltid, med en nypa salt.
 
Den kåken skulle jag aldrig sätta min fot på, kan gå redigt fel. Den har stått utsatt för vatten hur länge som helst, kolla armeringarna , skrämmande , dessutom utsatt för detta vid stranden av havet .. Ett redigt djäkla byggfusk har jag fått höra
 
Är detta byggnaden vid piren i södra Pattaya? Om det är den så har jag hört att den är för hög. Den är högre än Buddan på berget ovanför och de måste riva ett antal våningar men det har jag hört från thai och tar det liksom alltid, med en nypa salt.
Det är den och det som stått i tidningarna så har det fuskats med säkerheten och flyktvägar vid brand, man har inte följt ursprungsritningarna, byggt närmare vattnet än man hade lov till, lagt på extra våningar så inte bara en grej som dom fuskade med, får se vad som händer med byggnaden har ju stått så länge nu, kanske blir Pattayas ghost tower.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
868
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
G
Svar
42
Visningar
10 K
A
 
Tillbaka
Topp