köpa cykel i Thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Är det någon av er som vet vad en cykel kostar i Thailand?
Jag tänker då på en damcykel med 3-8 växlar, alternativt en herrcykel.

marianne
 
känner mig tvungen att fråga var i thailand du tänkt köpa den?

min systers kompisar köpte varsina damcyklar i BKK. (2 eller 3 växlade)
de hittade säkra rejäla cycklar (billigt) via uthyrningsfirmor. då dessa uthyrningsfirmor då och då köper in nya cyklar och "rear" ut lite äldre(men fortfarande bra cyklar) kommer ej i håg priset..men det var inte dyrt..

sen tog de med cyklarna på tåget upp till norra thailand och cycklade 3 veckor...när de kom tillbaka till BKK sålde de cyklarna på koh san road till ett hyfsat pris till några faranger...

tack för en bra sida / Ulle
 
hej!

jag hade tänkt att köpa den på koh samui och ha kvar den där mellan resorna. jag cyklar så mycket och tränar så mycket här hemma och vill ha den möjligheten i thailand också.

jag har hört mig för lite grann angående uthyrning av cykel tidigare men ej hittat ngt.

marianne :wai:

vilken härlig resa din syster måste ha gjort. jag skulle absolut kunna tänka mig att göra samma men i min familj har vi inte samma intresse så det funkar nog inte för oss.
 
hoppas att någon av våra medlemmar som bor i thailand ser detta.
kanske ni har en aning vad en cykel kostar. ni kanske till och med känner till någon affärskedja där man kan köpa cykel.
jag har suttit och tittat på tesco lotus hemsida och de har en cykel 26 tum, men det är litet och priset verkar så billigt så jag undrar vad det är för kvalitet.
vet du något så hör av dig

marianne
 
Tesco, Big C, Carrefour, alla har de normalt cyklar till salu. Vuxencyklar som jag sett har kostat från 2.500 THB (finns även billigare, men . . .) Kvalitén går kanske inte att jämföra med en märkescykel men min erfarenhet är att det fungerar bra. Men vad kan man begära för 500:-
 
hej!!

jag har nu varit inne på tesco lotus hemsida och kollat. där kan man köpa en 26 tummare för 3000 bth och det är riktigt billigt. vi får väl se om det inte blir något sådant.

tack för all hjälp

marianne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
861
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp