Köpa hus i Thailand.

 
Nä, det ser inte ut som 120 m2, men skenet kan bedra en. Det är kanonsvårt att avgöra kvadratmeterpriset därnere, tomten var iof inte stor, men det räcker nog för att sitta och dricka kaffe/bira på.
I Thailand så räknas vanligen allt under tak in i ytan.
 
Det är många feranger som har blivet lurad på husköp i Thailand . Här är en historie .

I ett egendom borlag på Kho Samui har många husägare blivet sparka ut från sina hus .
Leasingkontrakt till den tyske egendoms borlag blev i 2009 överfört till ett Thai Borlag.
Den thailändske Borlaget ökade en astronomisk av leasingen + 50 % av månadshyra till
husen .

www.andrew-drummond.news/foreigners-evicted-thai-paradise-island/
 
Ho kommer inte å hiva mig ut , for då mista ho sin pension från Norge .
For i Norge får en Thai kärring pension den dagen jag faller i från . Då får ho Kr 12.000 i månaden
hela sitt liv ,når vi har varit gift i 5 år .
 
Ho kommer inte å hiva mig ut , for då mista ho sin pension från Norge .
For i Norge får en Thai kärring pension den dagen jag faller i från . Då får ho Kr 12.000 i månaden
hela sitt liv ,når vi har varit gift i 5 år .

Ah, så när du kastar in handduken så får hon stålar.
Mm, du blir inte utkastad levande.

Du kanske är mer värd som död än levande.
 
Hon får stålar i dag också av den Norske stat .
När man är gift med en Thai kvinna som inte arbeta , så får man i Norge Ektefelletilleg på
Kr. 3700.- kronor i månaden . se foto

P1070592.JPG


P1070593.JPG
 
Hon får stålar i dag också av den Norske stat .
När man är gift med en Thai kvinna som inte arbeta , så får man i Norge Ektefelletilleg på
Kr. 3700.- kronor i månaden . se foto

P1070592.JPG


P1070593.JPG

Tur att Norska staten tar hand om sina egna, för dom har svårt, att kunna göra det själva,det finns många exempel på detta i TH
 
Tur att Norska staten tar hand om sina egna, för dom har svårt, att kunna göra det själva,det finns många exempel på detta i TH
Ja Norrmännen säger här ombord nu att det har pratats på nyheterna i Norge om Norska läkare skall få rätten att ta Passen ifrån Norska medborgare som inte bedöms klara sig själva utomlands, detta pga. att det är många fall varje år med Norrmänn med psykiska och alkohol problem utomlands som råkar ut för än det ena och det andra.
 
Ja Norrmännen säger här ombord nu att det har pratats på nyheterna i Norge om Norska läkare skall få rätten att ta Passen ifrån Norska medborgare som inte bedöms klara sig själva utomlands, detta pga. att det är många fall varje år med Norrmänn med psykiska och alkohol problem utomlands som råkar ut för än det ena och det andra.


Det är riktig , det är många norrmän som inte klarar sig i Thailand , jag har haft flera på dåren min som har
fråga om hjälp , den ena hade 6 vekor overstay och familjen fråga att låna han pengar till visa , han drack sig
i hel i Pattaya for några månar sidan ,
 
Ho kommer inte å hiva mig ut , for då mista ho sin pension från Norge .
For i Norge får en Thai kärring pension den dagen jag faller i från . Då får ho Kr 12.000 i månaden
hela sitt liv ,når vi har varit gift i 5 år .
Skaffa inte en condo med balkong högt upp vad du gör..
 
Billiga lån till dom som vill bygga äldre boligar i Thailand . utlänska invästorer melder nå intresse
för bygga äldre bolig i Thailand.
Och den statlige Government Hausing Bank har sat av 10 miljarder Baht till utlån utenlänske investorer .
Japan Smart Communti Company är ett av dom som har intresse . Dom vill bygga i Sriracha i Chonburi
provinsen Kilde : The Nation

Helse-eldreomsorg-Zbreeze Elderly Care resort Bangsaray Thailand-730766.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
25
Visningar
4 K
S
H
Svar
4
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
868
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp