köpa lägenhet i Thailand

 
Måste förtydliga känner jag.

Att spara ihop 200.000kr är beundransvärt. Inget snack.
Jag känner ingen barnfamilj som genom förvärvsarbete kunnat spara ett sådant belopp.

Samtidigt som det är ett beundransvärt belopp som sparats ihop så är det så lite att man inte kan göra ngt vettigt med det (investeringsmässigt).
Jo förlåt, kan användas som insats till en lägenhet eller ett risigt hus.
Grattis ungdomar;)

Jag håller med, att ha sparat ihop 200,000 i Sverige är inte illa. Håller dessvärre också med om att det inte är mycket om man kontant vill köpa en bostad i Thailand, framförallt inte i Bangkok. Jag bor i utkanten av Bangkok, Bangna, och de minsta lägenheterna här (35 kvadrat) ligger på nästan 2 miljoner Baht. Förvisso pool och stor trädgård men inget exklusivt, snart 10 år gammalt och en kvart i taxi från BTS.

200,000 SEK i cash samt lika mycket till i lån borde dock ge en hyfsad bostad; inte nytt, stort eller centralt, men ändå med en hyfsad standard.
 
Ifall ni ställer in sökfunktionen på "townhouse" och maxpris 1 milj bath så hittar ni allt en del träffar runt 750 000 bath och lägre.. Och de flesta "billiga" townhouse hamnar nog inte på den här websidan https://www.ddproperty.com/en Jag brukar roa mig med att söka via "map" där det är lätt att få en överblick.
 
Med den summan skulle jag köpt mark i stället. När det är dax att flytta ner sälj den eller bygg på den. Ett hus lägenhet sjunker i värde varje dag. Har man lite tur kan mark biten bli mera värd.
 
Ifall ni ställer in sökfunktionen på "townhouse" och maxpris 1 milj bath så hittar ni allt en del träffar runt 750 000 bath och lägre.. Och de flesta "billiga" townhouse hamnar nog inte på den här websidan https://www.ddproperty.com/en Jag brukar roa mig med att söka via "map" där det är lätt att få en överblick.

Det är möjligt att prisnivån i exempelvis norra Bangkok, runt Minburi, är lägre än hos mig i de östra förorterna. Förra året var jag med några av frugans släktingar för att titta på bostad runt Bangna. De är inte särskilt bortskämda (fabriksarbetare) och bor på landet men det vi tittade på för runt 1 miljon Baht var inget de kunde tänka sig att bo i utan omfattande renoveringar som nog skulle kosta minst 1 miljon till.

Kan, som sagt, dock se annorlunda ut på andra ställen i Bangkoks utkanter.
 
Ett par mil utanför Korat på risfälten kan man få ett enkelt litet hus för 200k sek
 
 

Liknande trådar

H
Svar
22
Visningar
13 K
Hans Svensson
H
A
Svar
2
Visningar
861
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp