Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar!

 
Men ni minns väl att alla ungar skulle bli galna massmördare när vi spelade dessa spel, liksom tittade på videovåld, och lyssnade på jazz.... eller just det jazzen pajjadde moralen hos våra föräldrar, eller var ett ännu längre tillbaka? Hur som helst, jazz är helt klart ett djävulens påfund!

Kör inte du en GTA när du ska ha en ny bil? ;)
 
Riktigt. Det finns ju en del som vill ha applreprodukter, men att köpa en laptop utan OS är inte så lätt.
En PC-burk bygger man ju själv, inte så lätt med en laptop.

Jag vet faktiskt inte hur lätt det är att köpa en dator idag utan operativsystem.
Det var inga problem förr, men man hittar inte dessa på Mediamarkt eller Konsum
 
Intressant att så många fortfarande har Windows. För 17 år sedan rensade vi ut och satsade på Apple. En befrielse, speciellt för mig, som tidigare tvingats reda ut de problem som dök upp hos familjen under dagen. Dock har vi en PC enbart för ett släktforskningsprogram, men den datorn är aldrig ansluten till Internet. Alternativet vore att köra Windows i en av Apple-datorerna.
 
2012 köpte jag tre laptop i Thailand av märket HP.
Kravet var att en skulle ha ett svenskt tangentbord och svenska menyer de två andra med thai.
Det tog bara tio dagar innan det var ordnat.
Samtliga fulla med fungerande program från Microsoft.
 
Intressant att så många fortfarande har Windows. För 17 år sedan rensade vi ut och satsade på Apple. En befrielse, speciellt för mig, som tidigare tvingats reda ut de problem som dök upp hos familjen under dagen. Dock har vi en PC enbart för ett släktforskningsprogram, men den datorn är aldrig ansluten till Internet. Alternativet vore att köra Windows i en av Apple-datorerna.
Beror ju på vad man skall göra, eftersom det inte finns en bruklig apple speldator så är windows första alternativ för mig, sen har jag alltid kör windows och aldrig haft problem.
köpte en apple men kan ju säga att jag föredrar min windows dator, fast applen är snyggare ;)
 
Jag misstänker att Mac mini kommer att sälja bra till alla som redan har en mus, tangentbord och en skärm.
8.495 kostar den billigaste modellen. Jag behöver dessvärre 1 TB SDD, 2.500 kr till...
 
Jag misstänker att Mac mini kommer att sälja bra till alla som redan har en mus, tangentbord och en skärm.
8.495 kostar den billigaste modellen. Jag behöver dessvärre 1 TB SDD, 2.500 kr till...
Har den sålt bra hittils, har väl funnits på marknaden länge?
Som sagt beror på vad man skall ha datorn till, som speldator finns det ingen Mac som duger till.
 
Vad gäller MAC/PC finns inga hårdvaruskäl att välja den ena framför den andra. Även MAC bygger med PC hårdvara.
Nackdelar MAC är som PanPan säger, den har inte marknaden och därmed blir spelsidan begränsad.
Det går köra PC genom emulator på MAC, men varför köpa en MAC och sedan emulera en PC. Då är PC mer rakt på.
Vad gäller köpvillkor är Apple inte den bästa att ha göra med. I princip allt du rör på datorn bryter garantin, eller kan i vissa falla vara åtalbart. Kanske inte i Sverige, men i USA körs det på rätt hårt.
Köpa reservdelar när den är trasig går inte, förutom genom vissa utvalda och utbildade center.
Man kan se många youtube som visar problemen med produkter från Apple.

Går man sedan över till operativsystembiten faller nålen helt över till Apple. Apple använder Unix som operativsystem och det är ett av världens äldsta operativsystem. Minns att det var den också Linus gjorde en parallell utveckling av och skapade Linux.
Operativsystemet är stabilt och snabbt som få. Suberb minneshantering och hantering av hårdvara.
Unix har alltid skalat bättre över multiprocessor.
Apple har ett marknadssegment och där är de bättre på det mesta jämfört med PC. Bildbehandling, alltså allt vad gäller grafiker, tryckare, reklamare. Musikproduktion, etc.
Vad man väljer, eller bör välja är som Panpan är inne på helt beroende på vad man vill använda den till. MAC må vara bättre tekniskt på OS, men PC har marknaden i stort.
 
 

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
2 K
anonymous
A
A
Svar
2
Visningar
861
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp