Kör inte med röd nummerskylt på bilen efter 60 dagar.

 
Ännu ett sätt att få in en extra slant ,,, 555:):):)

Frågan är hur det blir med de poliser i Pattaya som kört med röd plåt som jag vet åtmindstonde tre år ,, jag vet i alla fall en handfull ..Mycket vanligt ...
 
Mera crackdown i Pattaya finns i dagens Bangkok Post
Nja med start i Pattaya den skall genomföras i alla turisttäta områden över landet.

Deputy Prime Minister Prawit Wongsuwon has ordered widespread crackdowns on mafia gangs to stop them causing trouble to Thai and foreign tourists across the country.

Please credit and share this article with others using this link:https://www.bangkokpost.com/news/general/1334759/prawit-orders-mafia-crackdown-at-tourist-spots. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.
 
Måste säga att den idag gällande regimen gör mer gott än någon annan gjort på länge , det surras däremot att det kan bli lite oroligt när sorgeperioden över Thailands Älskade Konung är över , tydligen inte alla som är nöjda med Prayut ;)
 
Måste säga att den idag gällande regimen gör mer gott än någon annan gjort på länge , det surras däremot att det kan bli lite oroligt när sorgeperioden över Thailands Älskade Konung är över , tydligen inte alla som är nöjda med Prayut ;)
Ja säga vad man vill om militärdiktarur men nog fn måste detta vara den bästa regimen i Thailand i modern tid.
Annat än man kan säga om det Svenska bottennappet.
 
Åhh Fan...
Jag har sett att de säljer beg röda plåtar på second hand marknader, ska köpa en och sätta på min 7åriga mc så det blir lite status över den också:upanddown::clap_tranparent::angel_transparent:

Hade du läst artikeln så hade du sett anledningen och den har inget att göra med något skryt över ny bil.

En stenbordskröna ;)

Mr Sanit said the authorities must strictly enforce the regulation because some motorists are known to continue using the red plates as a way to avoid paying road taxes.

He said the red plates are also used to mask the ownership of vehicles used in criminal activities, which further increases the need for the penalties.

Dom röda plåtarna är inte registrerade i ditt namn hos trafikverket och du får inte skattelappen föränns du fått dina vita plåtar.
 
Hade du läst artikeln så hade du sett anledningen och den har inget att göra med något skryt över ny bil.

En stenbordskröna ;)

Mr Sanit said the authorities must strictly enforce the regulation because some motorists are known to continue using the red plates as a way to avoid paying road taxes.

He said the red plates are also used to mask the ownership of vehicles used in criminal activities, which further increases the need for the penalties.

Dom röda plåtarna är inte registrerade i ditt namn hos trafikverket och du får inte skattelappen föränns du fått dina vita plåtar.
Det är nog en kombination av både skryt och kriminella aktiviteter.

Har grannar som inte ersatte röda skylten med den permanenta på 5-6 månader.

Speciellt om bilen är av det s.k. “ dyrare bil ”.

Tror inte dom är speciellt kriminella. :)
 
Det är nog en kombination av både skryt och kriminella aktiviteter.

Har grannar som inte ersatte röda skylten med den permanenta på 5-6 månader.

Speciellt om bilen är av det s.k. “ dyrare bil ”.

Tror inte dom är speciellt kriminella. :)
Nä men kan bero på annat jag bytte inte på 4 månader men det berodde på slarv från Nissan eller trafikverket ;)
 
Nä men kan bero på annat jag bytte inte på 4 månader men det berodde på slarv från Nissan eller trafikverket ;)
Nä men kan bero på annat jag bytte inte på 4 månader men det berodde på slarv från Nissan eller trafikverket ;)
Du kanske hade 4 kriminella månader då?:kewl_transparent::reta: Skämt åsido, om de inte betalar skatt eller försäkring så kan de väl inte sälja bilen heller, bilhandlaren registrerar väl bilen vid köp? Du måste ju uppvisa leg alt. pass när du köper bilen?
 
Status, att visa att man köpt en ny bil.[/QUOT
Vet att många Poliser kör sina privata bilar påröd skylt ,, ingen skatt/försäkring Hmmm undrar ved som händer om de smäller , den andra får ta smällen kanske ,Oavsett vållandefrågans utgång :(
 
Du kanske hade 4 kriminella månader då?:kewl_transparent::reta: Skämt åsido, om de inte betalar skatt eller försäkring så kan de väl inte sälja bilen heller, bilhandlaren registrerar väl bilen vid köp? Du måste ju uppvisa leg alt. pass när du köper bilen?
Stämmer, försäkringen gäller från dag 1.
Röda skylten är registrerad på firman och dom vet vem som köpt.
När jag skaffade min MC så betalade jag skatt och försäkring vid köpet, dock fick jag inte regskylt och grön bok förrän efter några månader.
Försäkringspapper och köpehandling har man med sig vid färd.
 
Du måste enligt lag föra en dagbok över ALLA dina resor med bilen ,, samtliga körningar skall vara införda i boken ,, böter om du ertappas utan att detta är gjort ... Det sälj ju röda plåtar svart , de lär inte ha någon firmamed försäkring bakom sig
 
Du måste enligt lag föra en dagbok över ALLA dina resor med bilen ,, samtliga körningar skall vara införda i boken ,, böter om du ertappas utan att detta är gjort ... Det sälj ju röda plåtar svart , de lär inte ha någon firmamed försäkring bakom sig
Du skall skriva in i boken när du lämnar provinsen.
Tex jag som köpt ny bil i Chonburi skall föra in datum och tid när jag lämnar provinsen sålänge ja har röd plåt.
Inte varje gång jag sätter mig i bilen och kör.
 
Du skall skriva in i boken när du lämnar provinsen.
Tex jag som köpt ny bil i Chonburi skall föra in datum och tid när jag lämnar provinsen sålänge ja har röd plåt.
Inte varje gång jag sätter mig i bilen och kör.
Möjligt att det är så , jag körde med min nya bil och rödplåt in Changwat Khonkaen , fick böter även inom provinsen pga att jag ej fört in resan ... men Thailand ärThailand , ett fantastiskt land
 
Det är nog en kombination av både skryt och kriminella aktiviteter.

Har grannar som inte ersatte röda skylten med den permanenta på 5-6 månader.

Speciellt om bilen är av det s.k. “ dyrare bil ”.

Tror inte dom är speciellt kriminella. :)
Jag tycker att du skall sätta röda nummerskyltar på Volvon du har på väktaren @BosseL . Den ser riktigt fin ut, väcker minnen från barndomen. :)
 
 
 
Tillbaka
Topp