Köra utan hjälm

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av UbonBorge, 13 maj 2018.

Taggar:
  1. UbonBorge

UbonBorge Medlem

Otroligt skitsnack!!!
    Har du någon fakta på detta skitsnacket?

2. Ubon

Ubon Forumveteran

Ubon:s egen lilla logik, välj en av 2, trafiken eller sponken, kan inte kombineras, så slipper Ni fundera på promillegränser...:) och om försäkringen gäller...

Last edited: 14 maj 2018
    suriya, Berralund och Phonta gillar detta.
  3. Phonta

Phonta Forumveteran

Finns många exempel på detta som Långeman skriver om ,, Men tyvärr även exempel på folk som kunnat muta sig ur detta ,, trots i ett fall som jag vet runt 2 promille och "dyngrak" ung kille (Svensk )34000 thbt nere på soi 9 ,och ingen kvittens :rolleyes:, bara för dryga året sedan detta hände , Och även en olycka inblandad i och med denna fylla , så inte bara körning på fyllan utan personskador mm . Så vad lagen säger stämmer nog ganska bra med vad Långeman skriver , men verkligheten ser nog ut lite från och till kan jag tänka

4. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Precis, när spriten går in går vettet ut. Stämmer på pricken! :nod:

5. pontiac-51

pontiac-51 Aktiv medlem

Ursäkta men jag kör inte motorfordon på FYLLAN ,det finns soda ok det gäller för mig ,förmodligen är inte jag en bra förare enligt mig å säkert många som håller med

Långeman och Berralund gillar detta.
  6. brt666

brt666 Medlem

Jag måste faktiskt erkänna att jag tycker att det är ok att cykla även efter att jag tagit ett par öl... visst, det bästa vore ju att omedelbart låsa in sig själv (utan telefon) i en mörk skrubb när man fått sig lite innanför västen men där går gränsen för mig.

Isan Lover, Mr.Jo, pontiac-51 och 1 annan gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Ubon

Ubon Forumveteran

Eller låsa in cykeln...:) dator och telefon...

Isan Lover, brt666 och pontiac-51 gillar detta.
  9. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Ok ett par öl då :eek::rolleyes: Fast ofta brukar det bli försämrad koll om det verkligen bara var det.
    Cykel är annars helt ok på en park i alla fall :p

brt666, pontiac-51 och Berralund gillar detta.
  10. brt666

brt666 Medlem

Absolut! Datorn glömde jag ta upp. Skulle tro att tagentbordsfylla är en stor orsak till allehanda elände i samhället och i privatlivet...

Isan Lover och Långeman gillar detta.
  11. Långeman

Långeman Forumveteran

Detta fakta får du skaffa själv Du tror ju bara på dina egna uppgifter

Phonta gillar detta.
  12. Khuntan

Khuntan Medlem

Köra på fyllan är väl inget det finns de som nyktra kör motorcykel här.

13. mats

mats Medlem

Cykla på du. Det är inte förbjudet... i Sverige åtminstone.

brt666 och pontiac-51 gillar detta.
  14. Phonta

Phonta Forumveteran

Jo se det är visst förbjudet i Sverige , kallas styrstångsfylla och kan vara straffbart ,, kolla gärna upp detta bättre :)Till och med gångfylla kan du bli straffad för , märkbart berusad kan omhändertas samt straffas , Sverige katastrofens land , Våldtäkt ger en klapp på axeln , men att cykla på fyllan , ger böter ...Och ev indraget KK eller nekad lämplighet för ev vapenlicens eller KK

Ur lawline
    ""Vi ska dricka några öl så jag tar cykeln" brukar det heta och många tror att det är lagligt att cykla berusad. Men att vara "styrstångsfull" kan bli lika olagligt som att vara rattfull, även om det inte är samma regler för cykel som bil. Dessutom kan du bli av med ditt bilkörkort om du cyklat onykter. "

Micke.T, Isan Lover och pontiac-51 gillar detta.
  15. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

Psst! Vill inte verka eller vara en besserwisser.

Men till er alla som pratar om "Cykeln" och använda den till att ta sig hem på fyllan eller ruskigt mycket påverkad av glädjevatten eller hojtarolja, glöm inte bort att ni framför ett "FORDON".

Kan berätta att jag och min bror och ett gäng kompisar(sammanlagt var vi väl ett 10 tal ungdomar (slutet av 80tal))och alla hade en velicoped under krysset, drog in till "Fjollträsk" en varm sommardag, naturligtvis så skulle det vätskefyllas på vissa ställen i byhålan och som fallet är blir man ju gladare och mera ovarsam i trafiken ju mer godisdricka man har innanför västen och för att göra denna historia kortare så kommer slutklämmen här.
    Samtliga av oss cyklade i formation och i cykelfilen och min kära bror som hade ett par innanför västen tyckte att det gick för långsamt, han tog sats och hoppade upp med cykeln på trottoaren och började pinna på, men, han kom inte så långt med den attityden.
    För vad han inte hade sett var polisbilen som låg cirka 30m bakom oss cyklister, de kör om och framför oss och naturligtvis stoppade min bror och frågade honom vad han håller på med att cykla på trottoaren och utsätta gångtrafikanter för fara, naturligtvis undrade de också om han var påverkad av alkohol, tur var att han slapp blåsa annars hade det även blivit styrfylla.
    Men sommartid finns det också snälla klockstaplar och bror fick en verbal tillsägelse att inte göra så när man framför ett FORDON...

Så det är som farbror "@Phonta" nämner i texten nedan gäller

Phonta och pontiac-51 gillar detta.
  16. brt666

brt666 Medlem

Då tror jag att det är bäst att sitta ned då man är berusad och ha något stadigt att hålla i. T.ex. ett stenbord!

Acke, nmax, Isan Lover och 1 annan gillar detta.
  17. Phonta

Phonta Forumveteran

Kanske ännu bättre att ge fn i att vara på "Fyllan"

18. brt666

brt666 Medlem

Näää... Då blir man bara förbannad på politiker och invandring och dylikt. Bättre att vara lite på lyset och njuta av livet.

SatanG, Krille, gunnarg och 2 andra gillar detta.
  19. mats

mats Medlem

Men du skriver ju själv att det KAN vara förbjudet. Det är inte detsamma som förbjudet,nu vet du det.

20. Phonta

Phonta Forumveteran

:rolleyes:

21. Phonta

Phonta Forumveteran

Mest hela dagen gå och lalla runt då , kanske kul , jag har aldrig testat att supa bort skallen 555:):):)

brt666 gillar detta.
Laddar...
Liknande ämnen - Köra utan hjälm
  1. Pepsi
    Svar:
    20
    Visningar:
    946
  2. Isan Lover
    Svar:
    46
    Visningar:
    1.542
  3. Mickey666
    Svar:
    212
    Visningar:
    5.337
  4. mackes
    Svar:
    228
    Visningar:
    9.768
  5. L-G
    Svar:
    43
    Visningar:
    2.742
  6. Matt82
    Svar:
    2
    Visningar:
    445
  7. Ko Lanta
    Svar:
    0
    Visningar:
    251
  8. kurant
    Svar:
    7
    Visningar:
    1.107
  9. nmax
    Svar:
    10
    Visningar:
    673
  10. Lara Croft
    Svar:
    2
    Visningar:
    681

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?