Köra utan hjälm

 
Men du skriver ju själv att det KAN vara förbjudet. Det är inte detsamma som förbjudet,nu vet du det.
För att förtydliga mig själv så. Det är Inte olagligt att cykla berusad,däremot kan man ju åka dit för vårdslöshet i trafik om man orsakar en olycka.
Men det kan man ju åxå göra med pulka,kanske tom. styltor.
 
Precis, har hört att äldre Svenska herrar går hand i hand där med unga tjejer. Kanske handledare, vem vet.
Ja i Hua Hin finns bara stiliga Svenska herrar, övriga har flyttat till andra asiatiska länder där det är lättare med tjejer.
 
Nmax drar väl ned medelåldern i HH med några år ? Annars är det väl 70+ som gäller?
HH är som ett altenativ till långvården i Sverige... (för de med en massa sparade pengar) där man kan sitta och stirra ut över havet istället för upp i taket.
 
Det är till och med lite skarpare än vad Phonta skriver, jag har fått blåsa på en avlägsen skogsväg där jag kom -till häst! Lagen gäller i princip alla fordon.
 
Nmax drar väl ned medelåldern i HH med några år ? Annars är det väl 70+ som gäller?
HH är som ett altenativ till långvården i Sverige... (för de med en massa sparade pengar) där man kan sitta och stirra ut över havet istället för upp i taket.
Beror på säsongen, i högsäsong är det många 70+are här men just nu slipper vi dessa, gillar helt klart lågsäsongen bäst. Kung i baren nu :D
 
Vad som händer med stävjandet att köra utan hjälm och annan typ av beteende i trafiken tas upp av Håkan Wallenius på sin senaste krönika:

http://walleniusvinklar.com/kategorier/värt-att-veta/item/436-att-stävja-trafikdöden-tas-på-allvar.html

Ännu har inget hänt tycker det var oftar för man fick böter via posten. Skall bli spänade se om det händer något överhuvudtaget eller om han skriver ner sina önskedrömmar. Jag har aldrig ens funderat på om det är hel draget eller om jag kör om på insidan eller i diket. Tror många hoppas på förändring men det är ju inte så det fungerar i Thailand.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp