Köra utan hjälm

 
Är det vanligt att din omgivning känner ett behov av alkohol när du är med? :)
Fyllskallarna kanske bara är stackare som känt sig nödgade att öka doseringen på det smärtstillande :)

/ SatanG
Ja tyvärr så verkar det vara ett problem att finna trivsamt umgänge i tillex Pattaya , oftast börjar ett party trivsamt men slutar oftast med att folk sitter och käftar och även ibland börjar fightas , inte en typ av sällskap som passar mig .. Allt kretsar runt alkohol , verkar som att det är den gemensamma nämnaren bland Faranger i Thailand , med några undantag av mina kamrater så är det så enligt mina upplevelser .. Om dom har ont eller ej vet jag inte , kanske blandar de smärtstillande med alkohol och alla hjärnceller flyr klumpen mellan axlarna 555;);)
 
Ja tyvärr så verkar det vara ett problem att finna trivsamt umgänge i tillex Pattaya , oftast börjar ett party trivsamt men slutar oftast med att folk sitter och käftar och även ibland börjar fightas , inte en typ av sällskap som passar mig .. Allt kretsar runt alkohol , verkar som att det är den gemensamma nämnaren bland Faranger i Thailand , med några undantag av mina kamrater så är det så enligt mina upplevelser .. Om dom har ont eller ej vet jag inte , kanske blandar de smärtstillande med alkohol och alla hjärnceller flyr klumpen mellan axlarna 555;);)

Hahaha du nappade inte idag heller :)

Allvarligt talat så vet jag inte hur illa det är med fyllan bland oss faranger. De enda jag har koll på har inga problem med detta. Nästan alla bland dessa är dock oldtimers i Thailand samt aktiva med jobb eller annat men det är ju ganska självklart, svårt att köra hårt på spånken om man måste sköta annat. Sitter man sysslolös uppe i djungeln så krävs det nog ett flertal tidskrävande hobbies för att inte trilla dit. Antagligen detsamma, nästan, i de flesta thailändska städer men tycker själv Bangkok är enda stället i Thailand som jag tror mig kunna trivas på. Finns så mycket att se och göra, tyvärr har vi ju andra problem som du vet med smog och trafik.
I Pattaya vet jag om en del tungviktare som vet hur man vänder upp o ner på glasen men de är ändå vad jag vet aktiva med krävande jobb. När de kommer "hem" blir det en del tunga rejs utan sura miner. Alltså boys med bra cred bland vänner etc så vitt jag vet.
Brorsan blev nyss erbjuden ett knäck härnere, hoppar han på det så kommer jag nog bekanta mig mer med dessa.

/ SatanG
 
Senast ändrad:
Hahaha du nappade inte idag heller :)

Allvarligt talat så vet jag inte hur illa det är med fyllan bland oss faranger. De enda jag har koll på har inga problem med detta. Nästan alla bland dessa är dock oldtimers i Thailand samt aktiva med jobb eller annat men det är ju ganska självklart, svårt att köra hårt på spånken om man måste sköta annat. Sitter man sysslolös uppe i djungeln så krävs det nog ett flertal tidskrävande hobbies för att inte trilla dit. Antagligen detsamma, nästan, i de flesta thailändska städer men tycker själv Bangkok är enda stället i Thailand som jag tror mig kunna trivas på. Finns så mycket att se och göra, tyvärr har vi ju andra problem som du vet med smog och trafik.
I Pattaya vet jag om en del tungviktare som vet hur man vänder upp o ner på glasen men de är ändå vad jag vet aktiva med krävande jobb. När de kommer "hem" blir det en del tunga rejs utan sura miner. Alltså boys med bra cred bland vänner etc så vitt jag vet.
Brorsan blev nyss erbjuden ett knäck härnere, hoppar han på det så kommer jag nog bekanta mig mer med dessa.

/ SatanG
Du känner säkert till farangers alkoholproblem i Bangkok och du har väl själv nyttjat mycket alkohol?
 
Du lever nog i en egen verklighet när det gäller detta :) Extremt mycket fylla i turistorterna ..EXTREMT MYCKET !!!Jag kan räkna upp ett antal Faranger som varje dag kör på fyllan , VARJE DAG:(:(
Att du kan räkna upp det säger väl lite grann om din umgängeskrets?
 
Finns väl ingen som har dåligt ölsinne på TS:rolleyes::D:D;)

Men köra utan hjälm, har jag gjort på gatan utanför huset. Detta nykter;)

Skulle aldrig få för mig att ta moppen på stora vägar, inte ens med hjälm.
Bilen känns säkrare med bälte och nykter:)
 
Finns väl ingen som har dåligt ölsinne på TS:rolleyes::D:D;)

Men köra utan hjälm, har jag gjort på gatan utanför huset. Detta nykter;)

Skulle aldrig få för mig att ta moppen på stora vägar, inte ens med hjälm.
Bilen känns säkrare med bälte och nykter:)
Jag har kört mycket scooter här nere utan hjälm och redigt oykter med men efter flygit ut för en åker och landat på huvudet men utan allvarliga skador, (mest trä där inne) så fick jag ta mig en funderar va i helvette håller jag på med och har inte satt mig onykter på ett fordon här nere på 5 år.
 
Jag har kört mycket scooter här nere utan hjälm och redigt oykter med men efter flygit ut för en åker och landat på huvudet men utan allvarliga skador, (mest trä där inne) så fick jag ta mig en funderar va i helvette håller jag på med och har inte satt mig onykter på ett fordon här nere på 5 år.

Tänk om fler kunde tänka till som du gjorde. Jag tycker att det är alldeles för ofta folk kommer skadade efter fylleolyckor och sedan kör på fyllan halv döda efter förra olyckan.

Eller något som jag upplever som vanligt bland Svenskar jag träffat i Thailand, 5-6 stora öl är inte att dricka så det räknas inte som fyllekörning.
 
Nu mena jag inte det som ett påhopp för jag kan med räkna upp fler faranger som kör alkoholpåverkade än inte gör det här nere.

Intressant, menar du att du har dålig umgängeskrets också :)
Eller kan det vara så enkelt att bara för att man kan räkna upp folk som kör på fyllan inte med automatik innebär att man umgås med dom?
Ungefär som mig själv isf. Jag varken orkar eller har tid att umgås med folk som konstant är på lyset eller anser att den självklara mötesplatsen är en bar. Det var därför jag tidigare skrev att jag inte vet hur utbrett fyllan är bland faranger i Bangkok men inga problem med de som jag känner till. Jag har två små barn, 2 år och 6 år samt en fru som heltidsjobbar så jag är ganska selektiv i vilka jag träffar . Been there, done that!

/ SatanG
 
Tänk om fler kunde tänka till som du gjorde. Jag tycker att det är alldeles för ofta folk kommer skadade efter fylleolyckor och sedan kör på fyllan halv döda efter förra olyckan.

Eller något som jag upplever som vanligt bland Svenskar jag träffat i Thailand, 5-6 stora öl är inte att dricka så det räknas inte som fyllekörning.
Läste på ett forum för Svenskar boende i Thailand för nåt åt sen.
En idiot som gormade över att han hade blivit stoppad påväg från krogen druckit flera öl och utan hjälm, dom jäkla poliserna var ju bara ute efter kaffepengar för han kunde lagen i Thailand och det fanns ingen lag att man inte fick köra full och ingen lag på hjälm.
Tror inte han är den ende farangen som tror han har rätt när han påstår nåt så idiotiskt.
 
Intressant, menar du att du har dålig umgängeskrets också :)
Eller kan det vara så enkelt att bara för att man kan räkna upp folk som kör på fyllan inte med automatik innebär att man umgås med dom?
Ungefär som mig själv isf. Jag varken orkar eller har tid att umgås med folk som konstant är på lyset eller anser att den självklara mötesplatsen är en bar. Det var därför jag tidigare skrev att jag inte vet hur utbrett fyllan är bland faranger i Bangkok men inga problem med de som jag känner till. Jag har två små barn, 2 år och 6 år samt en fru som heltidsjobbar så jag är ganska selektiv i vilka jag träffar .

/ SatanG
Jag har ingen umgängeskrets jag kan bara räkna upp dom ;) Har inte tid att ödsla på den typen av folk, här är mest redneck och trailer-park folk, det är väl dom som flyttar till Thailand, dom som inte kände sig hemma i biskopsgården men blev rika och välställda när dom kom hit ;)
Eller gamla sletna gubbar som vill ha nåt ungt.
 
Själv drar jag i mig fredagspapyan utan hjälm:D;)
20180518_190445.jpg
 
Jag har kört mycket scooter här nere utan hjälm och redigt oykter med men efter flygit ut för en åker och landat på huvudet men utan allvarliga skador, (mest trä där inne) så fick jag ta mig en funderar va i helvette håller jag på med och har inte satt mig onykter på ett fordon här nere på 5 år.
Eftertanke kallas det , och är val gott nog ,i alla fall om man överlever den första dumheten ;)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp