Körkortskrav på moppe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom seriösa har men se till att ni har en bra försäkring här hemmifrån annars e det Bathingarna som styr 8)
o glöm inte nu att du måste köra på fel sida me o kommer du till en korsning där det e rött o du ska svänga vänster så kör du bara :)

"glimten66 " sa:
Dom seriösa har men se till att ni har en bra försäkring här hemmifrån annars e det Bathingarna som styr 8)
o glöm inte nu att du måste köra på fel sida me o kommer du till en korsning där det e rött o du ska svänga vänster så kör du bara :)
Jo det blir ett äventyr, får träna på inhägnat oråde först.
Kul och se vad försäkringsbolaget säger, jag ska hyra moppe i Thailand hat ni någon föräkring :D :D

"Rolf " sa:
Jo det blir ett äventyr, får träna på inhägnat oråde först.
Kul och se vad försäkringsbolaget säger, jag ska hyra moppe i Thailand hat ni någon föräkring :D :D

En bra hemförsäkring täcker det mesta

"Kycklingen " sa:
Tror jag också, men svenska hjälmar är bättre och mer prisvänliga om man nu vill ha kvalite.

Fel, har köpt samma i thailand som i sverige, tidigare var det rätt men allting ändras.
Numer är det mycket mer koll av polisen men de har inte kraven som vi har, även skräpet är godkänt. Fler och fler köper rätt i thailand.

ja till o me en skate hjälm e ju godkänd som hoj hjälm i thailand nej bättre o ta me sig kvalite härifrån min mening i en mening ;)

"glimten66 " sa:
ja till o me en skate hjälm e ju godkänd som hoj hjälm i thailand nej bättre o ta me sig kvalite härifrån min mening i en mening ;)

Kan vara så i ödemarken men i Pattaya och Sattahip har man samma utbud som i sverige+ skräpet. Jag vet skilnaden, kör mc i sverige med

"kjell.t " sa:
Kan vara så i ödemarken men i Pattaya och Sattahip har man samma utbud som i sverige+ skräpet. Jag vet skilnaden, kör mc i sverige med

Jag me kör både här o där nere just därför tar ja me mig grejer som ja vet funkar o inte någe thaiskit
visst finns det hyfsade hjälmar även där men dom e fasen så mycke dyrare där än va våra godkända hjälmar e

"glimten66 " sa:
Jag me kör både här o där nere just därför tar ja me mig grejer som ja vet funkar o inte någe thaiskit
visst finns det hyfsade hjälmar även där men dom e fasen så mycke dyrare där än va våra godkända hjälmar e

Du är en klok man Micke, :wai:

"ledarn " sa:
Hemförsäkringen täcker skador på er...
Skattemärket brukar tala om att dom är "seriösa" och har säkert en försäkring som täcker tredje part...?

Men att få "moppen" försäkrad kan vara svårare...?
Dom som säger att dom är försäkrade brukar genast ändra sig då olyckan är framme, och dom räcker fram den "stora" handen som ska fyllas med pengar....
Själv har jag som dom flesta andra (kanske) hyrt och sladdat omkull med moppen... Lämna aldrig in moppen till uthyraren för reparation. Ta en shop som ligger så långt ifrån uthyraren som möjligt och reparera för egna stålar....(dom berättar ju såklart för varandra annars)

Såsant så o de blir fasen så mycket billigare

Behöver man inte O-visa/ 1års visa till Thailand för att ta Mc kortet där ?

"rosen66 " sa:
Behöver man inte O-visa/ 1års visa till Thailand för att ta Mc kortet där ?

Nej det behöver man inte, jag har körkort på bil och mc, 2st för det är inte som i sverige att du får bägge på samma.
Har aldrig varit i thailand mer än 3 mån.
Då jag tog mina kort var jag där bara 3 veckor men det är ju lite papper och kopior som ska till.
Du klarar det lätt om du vill.

Jag vet bara vad jag var med om och jag mutade ingen
Dyrast var alla kopior på alla papper, pass mm, sen fick jag köra ut till motsvarigheten till vår svenska myndighet där jag fick en del tester de har ett litetvägnät på området där folk ska visa att de kan köra vad de önskar körkort för och jag såg många thai som inte klarade teorin.
Som jag tidigare talat om har min fru bott i belgien och körkortet gått ut flera år tidigare, ville att hon skulle ta på samma gång men hon sa "nej här kan man inte köpa sig förbi, numera är de hårda här. Som sagt såg jag en hel del tårögda lämna platsen.
Fick henne att gå på körskola för ca 6 mån sedan och sen köra upp.
Helt rätt går det nog på en del platser kan du köpa kortet men thailand har skärpt reglerna för körkort. Tur är att man får teorin på engelska och inte thai.
Man gör idag vad man kan för att stoppa köp av körkort, vet även att en del inspektörer som sålde körkort blev tagna av polisen, men vet ej vad straff de fick.
Har bara hört att för att köpa fordon ska du ha visat. Var lättare att bil och moppar står i min frus namn.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp