Koh Chaang och Koh Chaang

A

Anonymius

Gäst
Är det någon här som känner till att det finns en annan ö som heter Koh Chaang, ligger söder om Ranong och norr om Koh Phayaam

Jag körde förbi en skylt med namnet på i Ranong och tyckte det var konstigt, och det skulle jag ju kolla upp, men sedan har det legat i glömska tills ikväll. ;)

Jag sökte lite på den och såg på en hög med bilder. Verkar vara en naturskön ö. :)

Ja, tänk förstagångsresenärer som bestämts sig för något annorlunda och vill till Koh Chaang för att de har kanske någon kompis som är där nere i söder istället för öster och tar en taxi från Bangkok.

-Vi skall till Koh Chaang och så kör han till östra Koh Chaang:eek::rolleyes:

Jag körde förbi en skylt med namnet på i Ranong och tyckte det var konstigt, och det skulle jag ju kolla upp, men sedan har det legat i glömska tills ikväll. ;)

Jag sökte lite på den och såg på en hög med bilder. Verkar vara en naturskön ö. :)

Hade det varit liknande ord men annan ton och stavning ฉาง chaang[ton]S[/ton], hade det väl varit okey:)

Hade det varit liknande ord men annan ton och stavning ฉาง chaang[ton]S[/ton], hade det väl varit okey:)

Ja, komma överens var ju svårare förr i tiden med dåliga kommunikationer och så hittade man samma perfekta namn utan att ens veta om varandra. :) Vi har ju en del exempel i Sverige också, där man måste specificera en ort närmare med kommunnamn eller liknande.

Ja, tänk förstagångsresenärer som bestämts sig för något annorlunda och vill till Koh Chaang för att de har kanske någon kompis som är där nere i söder istället för öster och tar en taxi från Bangkok.

-Vi skall till Koh Chaang och så kör han till östra Koh Chaang:eek::rolleyes:

Ja, då går ju planerna åt helsike. ;)

Ja, komma överens var ju svårare förr i tiden med dåliga kommunikationer och så hittade man samma perfekta namn utan att ens veta om varandra. :) Vi har ju en del exempel i Sverige också, där man måste specificera en ort närmare med kommunnamn eller liknande.

Har du något exempel?

Spånga finns på 5 olika ställen i Sverige iaf har jag för mig. Finns fler också, men vill någon att man ska ge exempel så står det naturligtvis ganska still. ;)

Spånga-Tensta
Spånga socken
Spånga Enköping
Spånga-Kista

...är vad jag hittade hitills:)

Spånga-Tensta
Spånga socken
Spånga Enköping
Spånga-Kista

...är vad jag hittade hitills:)

Det verkar finnas en väldig massa Spånga enligt lantmäteriverket. :)
spånga.png

[
Fick tips om den ko Chang du skriver om för 15år sedan av en kille som hade en hamburgerbar på Lanta. Vi ska till Thailand på höstlovet nu och funderar just på den ön. lite meck att ta sig dit dock.

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
A
R
Svar
10
Visningar
1 K