Koh Chang - tjat -igen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Oroa dig inte, det är jättelätt! Å många färjor går det oxå, den sista går (om jag inte missminner mig) kl 18 på kvällen. Ska ni åka från flygplatsen i Trat eller från staden Trat?

Koh Chang är jättetrevligt, är det skitigt - protestera på plats så fixar det sig säkert. Jag har inte upplevt Chang mer skitigt än andra ställen - och jag bor inte så fint som ni gör när jag är där ;)

A

Anonym

Gäst
Lite krångligt med färjan,men inga större problem.
Var på Koh Chang i sep. Oerhört trevligt.White Sand tror jag det hette. Alldeles fantastiskt. Bungalow direkt på stranden för en 150-200 kr.Kanon ö:cool:

A

Anonym

Gäst
Rekomenderar oxå Koh Chang varmt,
Inte upplevt ngt som är sämre än ngt annat ställe :)

Koh Chang är väl möjligen ett lite lugnare ställe än vissa andra semester orter. Mysig ö och vacker natur, brukar alltid åka dit över ngr dagar då jag är i Thailand..

Passagerar färjor lämnar huvud piren i Laem Ngop en gång i timmen från 7.30 på morgonen till 17.00 på kvällen som går till Dan Kao i Koh Chang (varannan timme under regnperioden, startar 8.00 på morgonen till 17.00 på kvällen). Kostnaden är runt 50-70 Baht och resan tar ca. 1 timme.

Det finns även två bil färjor, och det kostar ca. 80 Baht för en bil, och då är det en enkelbiljett. Dessa färjor går varje timme under högsäsong. Bil färjorna tar också fot passagerare (30-50 Baht) och för dem finns taxi tillgängligt Trat & Laem Ngop. Att resa med färja tar 25-50 minuter.
Första färjan avgår 6.00 och sista går 19.00 året runt.

Lycka till ANTIGONE

A

Anonym

Gäst
tack

Tack för alla tips och råd, nu blev det Phuket igen.... men till julen -07 ska vi väl våga oss på Koh Chang.

Kramar Antigone

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
S Koh Chang februari 2020 Thailändskt reseforum 3
R Hyra bostad på Koh Chang Allmänt thailandforum 10
H Buss från bangkok till Koh chang & Buss från Bangkok till Phuket Thailändskt reseforum 14
A Svensk död i drunkningsolycka... Koh Chang Thailändska Nyheter 2
A Koh Chang Allmänt thailandforum 58
P Någon på Koh Chang nu, med en original iPhone 5 laddare? Allmänt thailandforum 4
G Koh Chang ett litet bildspel Allmänt thailandforum 17
G Koh Chang-Phu Quoc med båt? Allmänt thailandforum 1
A koh chang Thailändskt reseforum 35
A elephants on koh chang Thailändsk kultur och traditioner 0
A hyra lägenhet på koh Chang Allmänt thailandforum 0
A Anbefaling av Tannlege på Koh Chang! Thailändskt reseforum 0
A Boende på Koh Chang Thailändskt reseforum 2
A Koh Chang Thailändskt reseforum 2
A Var på Koh Chang? Thailändskt reseforum 9
Isan Lover Färja sjönk vid Koh Samui. Thailändska Nyheter 14
Isan Lover Ovanliga rosa delfiner siktade vid Koh Phangan. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover På Koh Larn passar man på att köra bort alla sopor nu när Kineserna är borta. Pattaya forum 8
Isan Lover Svin på stranden i Koh Samui. Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 22
nmax Koh Samet Thailändskt reseforum 33
S hotell koh phangan Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 0
Isan Lover Kraftig minskning av antalet turister i år på Koh Samui. Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 58
Isan Lover Fransk pensionär greps på Koh Samui för att ha arbetat utan w.p. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Kraftig minskning av antalet turister på Koh Samui. Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 3
Isan Lover Tysk och hans fru brutalt rånade på Koh Samui. Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 7
Isan Lover Stora problem med sopor på Koh Larn. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Raid mot 18 falangägda hotell på Koh Samui. Expat i Thailand 0
R Koh Kood och Koh Muk Thailändskt reseforum 2
S Koh Kho Khao februari 2019 Thailändskt reseforum 38
Isan Lover Vattenledning mellan Surat-Thani och Koh Samui Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 4
Isan Lover Plastpåsar förbjuds på Koh Samet. Thailändskt reseforum 33
Isan Lover Farliga kubmaneter på Koh Phaa-ngan. Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 14
T Billigast boende Koh lanta? Thailändskt reseforum 14
Isan Lover 90% av kontrollerade hotell på Koh Phi Phi saknade tillstånd. Krabi forum 11
F Taximaffia på Koh Lanta? Allmänt thailandforum 0
H Bangkok till Koh Tao Allmänt thailandforum 23
driftern Snabbaste vägen till Koh Lipe Allmänt thailandforum 5
K Koh Lanta Allmänt thailandforum 0
A Upprensning... Koh Samet Thailändska Nyheter 6
A Inga mer båtar och jetski på stränderna vid Koh Sameth. Rayong och Baan Pae forum 23
P Weekendresa till Koh Samet från Kalasin Thailändskt reseforum 2
A Koh Chaang och Koh Chaang Thailändskt reseforum 18
Lara Croft Lokalbefolkningen försvarar apan som bet 4-åriga ryska pojken på Koh Larn Thailändska Nyheter 2
Lara Croft Thailändsk kvinna överfallen på Koh Larn Thailändska Nyheter 0
M Koh Lipe Thailändskt reseforum 0
B RSS Prawit misstänker Koh Tao-komplott Thailändska Nyheter 1
B Morden på Koh Tao: DNA nyckeln till fällande dom Thailändska Nyheter 0
suriya Koh Tao-offrens familjer kallar bevisen övertygande Allmänt thailandforum 1
Långeman BKK city till Koh Lak färdmedelstips Thailändskt reseforum 20
A solig hälsningar från koh samed Allmänt thailandforum 2
Liknande trådar

Topp