Koh Lanta ,

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thaiiland

Gäst
Heejsan ,

Jag letar efter nån annan som också har fallit för ön Koh Lanta's charm !? Själv är jag hel såld och det har blivit mitt absoulta favorit ställe i Thailand .
Om ni varit på Koh Lanta , vad tyckte ni då ?
Vilken strand bode ni på , och om dt var Klong Dao , vilket hotel ?
Besökte ni söndagsmarknaden eller tkt ni dt räkte med Saladans utbud som märkbart ökat bara under det senaste året ?

och sist med in inte minst , är det någon som leter hotell- , shopping- , utflyckts- eller andra tips på Koh Lanta så hjälper jag mer än gärna till :D

Hej såg att det var länge sen du skrev, men vi har också "fallit" för Koh Lanta var där 2006 på Klong Dao Beach o Southern Lanta resort, vi planerar att återvända 2009 (i år blir det Koh Samui)
Du får gärna berätta var ni bodde och andra tips, vi gillar avkoppling inget nöjesliv god mat och sol räcker för oss vi åker med 2 barn som snart blir 10 resp 15 år.

Vi var aldrig på den "stora marknaden" tyckte Saladaan räckte gott men nästa gång så ska vi nog åka dit ändå bara för att få ha varit där.

Antigone :wai:

Hej Antigone!!!

Vi har också fallit för koh Lanta. Vi har varit där ett antal ggr och skulle kunna åka tillbaka i morgon dag. Vi har bott på Klong Dao beach på Dr Lanta resort, Andaman Lanta och Southern Lanta. Vi har även bott på Praeh beach - long beach och då har vi bott på Lanta Sand resort och Lanta Sand Resort and Spa. Alla ställen har sin charm men där vi trivs bäst är Dr Lanta. Vi tycker det är skitkul när man kan "spexa med personalen" och de som jobbar där är toppen, lite halvgalna allihopa.
Det är stor skillnad på var man bor, eller i alla fall vilken beach man bor utefter. Vill man ha lugn och ro ska man bo på Long beach eller längre ner på ön och vill man träffa mycket svenskar och barnfamiljer så ska man bo på Klong Dao beach, där det är långgrunt.
Vill man ut på bra elefanttrekking så tycker jag att man ska åka ner till grottorna på södra delen av ön. Jag tycker att det är häftigt att hyra vespa på Lanta och fara omkring och se sig om, det är fortfarande ganska lugnt och inte så mycket trafik som på andra ställen.
Åker man dit kan man passa på och ta en tur till Lanta old town som är riktigt mysigt och på vägen när man kör stanna till i den kraftiga backen och ta en middag eller fika på restaurang Lanta Yao, tror jag att den heter. Där har man en fantastisk utsikt ut över havet. Något som också är kul är att köra ut på landet på östsidan och se hur öfolket själva bor...
Ja, det finns hur mkt att göra på denna underbara ö
hör gärna av er om ni undrar över något

ha re gött
marianne :wai:

Tack för alla tips Marianne, ska tänka på dig när jag ligger i solen ;D så får du tänka på mig när du är i Thailand.

Antigone

Jag blev verkligen helt uppskruvad när jag såg ditt inlägg marianne.
För precis två veckor sedan kom jag hem från min asienresa och som alltid spenderades de två sista veckorna på Klong Dao Beach på KohLanta. Hotellet du pratade om Dr.Lanta , där har jag massor av vänner och lunchade varje dag :D Verkligen underbar personal. Själv bodde vi på Laguna Beach Club som ligger relativt norröver på Klong Dao. Det är som mitt andra hem med underbara människor och måste verkligen rekomenderas!
Till dig Antigone så besökte jag söndagsmarknaden iår. Precis som du sa så tycker jag verkligen man ska göra det, det är en upplevelse :)

Om ni hamnar på KlongDao och är ute efter god thaimat, sök upp Sunset och avnjut en av thailands bästa massamancurry, en smakupplevelse! För övrigt måste jag tipsa om Hans, inte bara för att min pojkvän jobbar där ^^, utan för underbar internationell och thailändskmat. Om man varit ute länge och är sugen på en stek med vitlökssås är Hans det bästa alternativet.

hehe , ju mer jag sitter här och skriver desstu mer längtar jag tillbaka :'(

Tack för alla tips, de är guld värda, ska tänka på dig när vi kommit fram och ligger och njuter i vattenbrynet ;D

mvh Antigone :wai:

hej på er!!!

Jag håller med. Jag tycker de har jättegod mat på restaurang Hans. Jag rekommenderade den restaurangen i en annan tråd men jag kom inte ihåg namnet. Jag skrev att den låg när DR Lanta och att den hade ett europeiskt namn. Hot pan är att rekommendera.
Jag blir sååååååå sugen på att åka till Lanta. Om du åker dit och stannar till i baren på DR Lanta så hälsa till Chang - killen i baren och hälsa ifrån Marianne och Kalle och Lina ifrån Sverige. Där har vi stått och hängt många gånger och haft ett otal diskussioner.

ha re gött
marianne

ps har ni varit i Klong Tom på fastlandet mellan Krabi och Lanta och varit ute i djungeln och badat i Cristal lagoon och varit och badat i heta källor där i närheten - om inte -testa. det är helt enormt...

Hej.

Vi gillar inte Koh Lanta... Tyvärr!
Det var aldeles för lungt där. (Det kanske berodde på oss...)
Vi bodde på Nature Lanta beach eller något sådant.

Det var bara svenskar överallt!
Jag tror att vi var ca 40 turister som bodde där när vi var där. Ca 25 av dessa var svenskar!
Så tråkigt, tycker vi!

Vi vill ha mer av Thailand när vi är där, se och prata med thailändarna, se hur de bor och lever.
Inte sitta och prata med andra svenskar om hur fantastiskt det är i Thailand...

Vi "stod ut" 4 dagar p.g.a att vi var tvugna.. (Vi blev magsjuka där oxå!)

hej Jenny!!!

Jag är ledsen för er skull. Både för att ni blev magsjuka och för att ni verkar ha hamnat på ett ställe där ni inte trivdes.
jag själv har varit ett antal ggr på lanta och älskar verkligen ön. Du har rätt att det är många svenskar och första gångerna träffade vi på väldigt få och sedan tyckte vi också att vi störde oss på detta. Nu tänker jag inte så längre. Nu tar jag det för vad det är. Jag vet om att de är många och jag kör mitt eget race. vi umgås med dem som känns rätt. de andra finns där i bakgrunden men stör inte mig.
Jag har aldrig hört talas om den beachen där ni bodde.

Jag kan bara tala för första och andra beachen och där trivs vi verkligen. Det är nära till saladan och där är bra boenden.
Tyvärr verkar det som om ni aldrig hann med att få se övärlden runt lanta som är helt enorm. jag har helt underbara minnen ifrån smaragdgrottan och koh kradan som är så fantastiskt vacker för att inte tala om koh rok med alla vackra snäckor. man blir helt hänförd. jag skulle nästan göra vad som helst för att få stå där på beachen vid 8 på morgonen och vänta på att bli upphämtad med speedboat för att sedan åka ut mot någon av dessa öar
med kritvita stränder......

jag hoppas att du hittar ditt paradis...

marianne

Mitt paradis är nog Phi Phi. Som det var i januari 2006...

Kanke åker och upptäker fler delar av Lanta någongång i framtiden...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
13
Visningar
3 K
Anonym
A
M
Svar