kolla här alla klimatskeptiker

 
Media kan vara snabba att dra slutsatser. Ibland kan det röra sig om naturliga variationer.
Människor är inte rationella vad gäller planering för naturkatastrofer.
Merparten av världens största städer och områden ligger i de värsta områden för naturkatastrofer.

Man har byggt strandnära i områden med extrema lågtryck och översvämningar.
Andra metropoler ligger i de mest farligaste områden med jordskalv eller vulkaner.

Några exempel är Tokyo, Jakarta, Manila, San Francisco, Los Angeles, hela Florida och staterna i Mexikanska golfen, Mexiko City.

Man vet att katastrofen kommer men skjuter det på framtiden.
 
Själv har jag stor respekt för FN:s klimatpanel (IPCC) och deras rapporter. Jag menar när man sammanfattat 14 000 forskningsstudier och78 000 kommentarer från experter och myndigheter så väger deras rapporter tungt i mina ögon.
 
Själv har jag stor respekt för FN:s klimatpanel (IPCC) och deras rapporter. Jag menar när man sammanfattat 14 000 forskningsstudier och78 000 kommentarer från experter och myndigheter så väger deras rapporter tungt i mina ögon.
Väger lätt bland förnekare men det är kraftfulla studier som inger respekt.
 
Såg på TV där hennes mamma Malena Ernman Sveriges idag kändaste opera sångerska pratade om och var så stolt över sin dotter.
Jag hade varit stolt och imponerad med om jag haft unge med, med den sjukdom hon har och åstadkommit det den lille tjejen gjort.
Är nog på grund av sin asperger som hon gjort och klarat det hon gjort
Jag beundrar denna unga kvinna, det är nästan bara gamla stofil gubbar som hatar henne,

 
Människor är inte rationella vad gäller planering för naturkatastrofer.
Merparten av världens största städer och områden ligger i de värsta områden för naturkatastrofer.

Man har byggt strandnära i områden med extrema lågtryck och översvämningar.
Andra metropoler ligger i de mest farligaste områden med jordskalv eller vulkaner.

Några exempel är Tokyo, Jakarta, Manila, San Francisco, Los Angeles, hela Florida och staterna i Mexikanska golfen, Mexiko City.

Man vet att katastrofen kommer men skjuter det på framtiden.
Egentligen är det inte så konstigt. Vi har en begränsad yta att leva på och då måste man bygga där det finns plats när populationen ökar (it's common sense, inte ens en teori). Vissa starka ekonomier har resurser att ta till för att förebygga skadeverkningen av naturkatastrofer, vilket lämnar mindre starka ekonomier till "good will" från de starkare ekonomierna. Lite som när någon uppför en kåk i Thailand. Har du pengar termitsäkrar du huset, hittar sätt att leda bort vatten från huset vid skyfall och isolerar mot värmestrålningen från solen.
 
Jag googlade på klimatrelaterade dödsfall och la in lite länkar förut men det var ingen klmatskeptiker som ville kommentera av någon anledning
 
Egentligen är det inte så konstigt. Vi har en begränsad yta att leva på och då måste man bygga där det finns plats när populationen ökar (it's common sense, inte ens en teori). Vissa starka ekonomier har resurser att ta till för att förebygga skadeverkningen av naturkatastrofer, vilket lämnar mindre starka ekonomier till "good will" från de starkare ekonomierna. Lite som när någon uppför en kåk i Thailand. Har du pengar termitsäkrar du huset, hittar sätt att leda bort vatten från huset vid skyfall och isolerar mot värmestrålningen från solen.
Någonstans kommer det att bli en förändring att det är lönsammare att bo i stora metropoler med höga inkomster och importera all mat man behöver.
Städer som Singapore, Hong Kong och Tokyo som exempel har ingen egen försörjning av livsmedel men är ändå i topp vad gäller inkomst per capita.

Dagens livsstil att stressa runt i kostym och slips samt tjäna stora pengar kommer inte att hålla i framtiden.

Utan att utnyttja fattiga länder som med kraftigamiljöförstöring offrar sin framtid brakar det ihop.

Skamligt att EU måste ödelägga halva Borneo för att få bioolja att blanda i diesel för att nå lokala miljömål.
90% av inblandningen är import från länder utanför Europa.
 
Själv har jag stor respekt för FN:s klimatpanel (IPCC) och deras rapporter. Jag menar när man sammanfattat 14 000 forskningsstudier och78 000 kommentarer från experter och myndigheter så väger deras rapporter tungt i mina ögon.
Det väger förstås väldigt tungt. Jag har ingen kunskap i slutsatserna man drar i FN:s klimatpanel, men ett sådant betydande forskningsunderlag kan man inte bortse från.
 
Någonstans kommer det att bli en förändring att det är lönsammare att bo i stora metropoler med höga inkomster och importera all mat man behöver.
Städer som Singapore, Hong Kong och Tokyo som exempel har ingen egen försörjning av livsmedel men är ändå i topp vad gäller inkomst per capita.

Dagens livsstil att stressa runt i kostym och slips samt tjäna stora pengar kommer inte att hålla i framtiden.

Utan att utnyttja fattiga länder som med kraftigamiljöförstöring offrar sin framtid brakar det ihop.

Skamligt att EU måste ödelägga halva Borneo för att få bioolja att blanda i diesel för att nå lokala miljömål.
90% av inblandningen är import från länder utanför Europa.
Detta med inblandningen i svenska bränslen tycker jag bara ska vara med inhemsk svensk produktion
 
Inte många som vill erkänna det.

Sätt upp mig på listan,
även om min dotter är mer begåvad men kommer ingenstans i karriären.
Lite som min lillasyster, läst på high school i USA, språkutbildning i Spanien, universitet i Sverige men lever på gubben i USA, dock var chef och hade bra jobb i Göteborg men nu flyttat med maken som är chef för volvo penta USA och hon har slängt bort hela sin utbildning och inte jobbat dom sista 7 åren.
 
Någonstans kommer det att bli en förändring att det är lönsammare att bo i stora metropoler med höga inkomster och importera all mat man behöver.
Städer som Singapore, Hong Kong och Tokyo som exempel har ingen egen försörjning av livsmedel men är ändå i topp vad gäller inkomst per capita.

Dagens livsstil att stressa runt i kostym och slips samt tjäna stora pengar kommer inte att hålla i framtiden.

Utan att utnyttja fattiga länder som med kraftigamiljöförstöring offrar sin framtid brakar det ihop.

Skamligt att EU måste ödelägga halva Borneo för att få bioolja att blanda i diesel för att nå lokala miljömål.
90% av inblandningen är import från länder utanför Europa.
Håller helt med om att det är ohållbart att exploatera fattiga länder för de rikas behag och pengar. Finns tusen och åter tusen exempel på detta.
Man kan jobba med det på många olika sätt. Det kan t ex handla om att ändra konsumtion, cirkulära och modulära processer och hitta mer miljövänliga material. Den största biten tror jag handlar om mindset.
 
Jag känner bara en enda person som orkat plöja igenom IPCC´s rapporter och förlitar mig därför på henne.
Varje rapport bygger på datorsimuleringar och det positiva är att t.o.m rapporterna blir alltmer positiva varje gång.
I media är det nämligen tvärt om.
Klart det bygger på datorsimuleringar. Skulle ta alldeles för lång tid att göra denna process för hand. Det är därför det investeras i kvantdatorer för att kunna göra beräkningarna snabbare.

Widding, som du ofta hänvisar till, är kontroversiell när det kommer till klimatfrågan. Att hon är civilingenjör behöver inte betyda att hon har spetskompetens i miljöfrågor. Litar nog mer på forskande professorer inom miljöområdet i FN's klimatpanel.
 
Klart det bygger på datorsimuleringar. Skulle ta alldeles för lång tid att göra denna process för hand. Det är därför det investeras i kvantdatorer för att kunna göra beräkningarna snabbare.

Widding, som du ofta hänvisar till, är kontroversiell när det kommer till klimatfrågan. Att hon är civilingenjör behöver inte betyda att hon har spetskompetens i miljöfrågor. Litar nog mer på forskande professorer inom miljöområdet i FN's klimatpanel.
Fast hon kan räkna, har läst analys i en variabel och kan lösa integraler med TRE snokar....
 
 
 
Tillbaka
Topp