kolla här alla klimatskeptiker

in-ka

Forumveteran
Fast bara när det blir varmare eller snöar på fel plats i fel mängd.
När jag var liten kommer jag ihåg särskilt ett minne, det var när jag gick till skolbussen då var det så mycket snö att det kändes som att gå i en tunnel, jag markerade snöplogsvallen på telefonstolpen (nu borta 555) var väl på 60talet nån gång
På den tiden hade väl inte klimatförändringarna blivit så påtagliga, på senare år med ett undantag märkväl ETT undantag (det var när min fru och bonusbarnen kom för 15 år sedan) så har det på sin höjd varit några decimeter

andrejsdenruskige

Forumveteran
När jag var liten kommer jag ihåg särskilt ett minne, det var när jag gick till skolbussen då var det så mycket snö att det kändes som att gå i en tunnel, jag markerade snöplogsvallen på telefonstolpen (nu borta 555) var väl på 60talet nån gång
På den tiden hade väl inte klimatförändringarna blivit så påtagliga, på senare år med ett undantag märkväl ETT undantag (det var när min fru och bonusbarnen kom för 15 år sedan) så har det på sin höjd varit några decimeter

Det kanske var den gången det var skitmycket snö som det var ett ovanligt år.
Jag kommer själv ihåg när jag och en kompis hämtade en Amazon från Göteborg mitt i vintern 1998.
Vi hade sommardäck och när vi kom till Gävle så hälsade vi på en polare till kompisen.
Det började snöa en hel del den morgonen vi skulle dra och det var väl typ 25 år sedan.
Sedan kommer jag i håg att snövallarna var mycket högre när jag var 5 år. Det kan ha berott på att jag dels var mycket kortare, så det kändes som att man hade Mount Everest längs vägkanten och det kan även bero på att man numera kör bort snön.

Det som jag ändå kommer ihåg är att snön och temperaturer har varierat år till år. Vi hade nog någon sommar på 80-talet där det var för varmt för att vistas i våran sommarstuga så vi fick dra in till stan och sova i källaren.

Kanman

Medlem
Har fått för mej att klimatförändringarna åsamkar eventuella väderförändringar eller har jag fel?
Man säger väl att värmeböljorna blir något varmare och att köldknäpparna blir något mildare i och med jordens medeltemperaturhöjning. Däremot finns enligt IPCC ingen koppling mellan översvämningar och koldioxidutsläpp, inte heller vad jag förstår någon vetenskaplig konsensus till att ”skogsbränderna” beror på koldioxidutsläppen.

Tittar man på SVT så verkar alla väderfenomen ha med koldioxidutsläpp göra. Om de kan stärka det klimatalarmistiska budskapet förstås. Annars inte.

OsoPolar

Aktiv medlem
Det första som dyker upp under denna rubrik är ett meddelande från
YouTube: "Videon är inte tillgänglig" Emellertid finns videon här:

Videon på swebbtv avslutas med en lyckönskning: "Lycka till med det där rådet!
Idag sitter Elsa i det vetenskapliga råd som hon efterlyste. Grattis Elsa, bra jobbat!

Krister

Forumveteran
.

Screenshot_20221122-125043_Facebook.jpg

OsoPolar

Aktiv medlem
Klimatförnekare -> Klimatkommunister
Klimatlarmister brukar man använda om dem som tro på religionen kring en klimatkris.
Efter att ha lyssnat på detta samtal övergår jag till att använda: Klimatkommunister.

Fiskarn

Forumräv
Klimatförnekare -> Klimatkommunister
Klimatlarmister brukar man använda om dem som tro på religionen kring en klimatkris.
Efter att ha lyssnat på detta samtal övergår jag till att använda: Klimatkommunister.
Skrämmande läsning :(

in-ka

Forumveteran
Nått har i allafall hänt, alldrig hänt sedan tror det var 2007 som jag var här första gången att det regnat så här som det gör nu här i isan risskörden som nu på sista två åren här tröskas med skördetröskor och behöver då ligga i solen och torka, nu ligger det högar på många ställen med plast över så jag befarar att det snart ruttnar eller möglar, förra året regnade det också men inte så här och alla åren dessförinnan inte en droppe under hela vår vistelse här,

Isan Lover

Forumveteran
Nått har i allafall hänt, alldrig hänt sedan tror det var 2007 som jag var här första gången att det regnat så här som det gör nu här i isan risskörden som nu på sista två åren här tröskas med skördetröskor och behöver då ligga i solen och torka, nu ligger det högar på många ställen med plast över så jag befarar att det snart ruttnar eller möglar, förra året regnade det också men inte så här och alla åren dessförinnan inte en droppe under hela vår vistelse här,
Hej

Kan skriva under på det och själv skulle jag vilja gå ännu längre tillbaka i tiden innan det började regna under den tid som tidigare normalt sågs som torrtid.

Mvh isan lover

kurant

Forumveteran
Nu kanske du inte var där i november tidigare år?
Mina erfarenheter från Issan är att november är en instabil månad med åska och regn.
Först i december det blir torrare väder

Isan Lover

Forumveteran
Nu kanske du inte var där i november tidigare år?
Mina erfarenheter från Issan är att november är en instabil månad med åska och regn.
Först i december det blir torrare väder
Hej

Det skiljer ju mellan dom norra, centrala och södra delarna av Isaan, så här ser det uppe hos oss.

Average weather in November in Nong Khai (Nong Khai Province), Thailand​

The average minimum temperature (usually the minimum temperature is noted during the night) in Nong Khai in November is 20.7°C (69.26°F). November is a dry month with an average of 12mm (0.5in) rain. It rains on average a total of 2 days. The average maximum daytime temperature lies around 30.0°C (86°F). If you enjoy looking at a blue sky and love the sun than this is a great time to go to Nong Khai with 233 hours of sun.

Mvh isan lovet

Isan Lover

Forumveteran
Jodå jag var här i november
Hej

Så här ser det ut i Korat under november, det är dubbelt så många regndagar som i Nong Khai och dom får dubbelt så många mm, men ändå är det inte mer än 4 dagar med regn och totalt 24 mm det handlar om där nere.

Average weather in November in Nakhon ratchasima (Nakhon Ratchasima Province), Thailand​

The average minimum temperature (usually the minimum temperature is noted during the night) in Nakhon ratchasima in November is 21.0°C (69.8°F). November is a dry month with an average of 24mm (0.9in) rain. It rains on average a total of 4 days. The average maximum daytime temperature lies around 30.0°C (86°F). The sun will occasionally show itself with 188 hours of sunshine during the whole month.

Mvh isan lover

Nox

Forumräv
Klimatförändringarna har väl skett i alla tider både med och utan människans påverkan.
Att glaciärer smälter och växer till är nog inte så ovanligt.
Denna artikeln är väl ett bra exempel på det..inte så långt tillbaka i tiden.

Den klimathysterin som bedrivs nu går till överdrift och gått
överstyr totalt.

Topp