En enkel sökning på internet genererar kritik mot exempelvis William Happer, som återkommer gång på gång här i tråden. Här är en av kritikerna av Happers slutsatser:
Jeffrey Bennett. Jag förväntar mig inte att någon kommer läsa igenom den eftersom en del inte vill rubba sin tro till förmån för vetenskap och kriticism. Varje forskningsrapport förtjänar granskning. Det ingår i forskningsrapportens aura att bli utsatt för det. Jag vågar inte påstå att Jeffrey Bennett har rätt i allt, eftersom jag inte läst in mig på allt han kritiserar.
Började läsa din lämk men den verkar, för mig, vara extrem åt andra hållet.
Om någon påstår sig vara forskare men vidhåller att 97% av alla forskare håller med honom baserat på Cook-s rapport så är det ju bara att lägga ner all diskussion. Jag trodde de flesta numera visste att de sk 97% konsensus är biased och lika objektivt som t.ex. Märta Stenevi.
Kritiken mot happer, av det jag läste, är ju egentligen baserad på en debatt mellan J Bennet och Mr Idso som Bennet påstår har samma åsikter som W Happer. Nu har jag ju visserligen inte läst igenom hela men ingen bra start om man säger så.
Mr Bennet verkar också göra en stor sak av att Mr Idso inte skulle vilja använda en teknik (som inte existerar) som ett bevis på Mr Idsos extremism. Det är ju lite konstigt då en del andra forskare hävdar att jorden behöver mer CO2, växter behöver en viss mängd för att kunna överleva, och vi har varit nära den nedre gränsen runt 200 ppm tidigare. Mr Idso vill alltså ha lite säkerhetsmarginal och det menar Mr Bennet vara extremism.
Tänk på att vi andas in 415 ppm och andas ut ca 40,000 ppm CO2. Det kan ju knappast vara någon direkt fara för människan om mängden t.ex skulle öka något. Den lilla ökningen som människan står för har ju i själva verket gjort jorden grönare och hjälpt oss att producera billig mat. Högre CO2, växthusodlare använder sig väl runt 2-3 gånger högre nivå än det fn finns i atmosfären, skapar ju en snabbare växtlighet.
Vill du inte lyssna på W Happer så testa Björn Lomborg, Lennart Bengtsson eller varför inte Patrick Moore.
/ SatanG