kolla här alla klimatskeptiker

Grådassig

Aktiv medlem
Du borde nog inte ge dig in i en diskussion om klimat, när du tydligen inte vet skillnaden mellan miljö och klimat.
Saxat från Lunds universitets hemsida:
"Miljövetenskap handlar om sambanden mellan natur, miljö och samhälle. Miljövetare arbetar med många olika typer av miljöfrågor, exempelvis övergödning, biologisk mångfald, klimatanpassning av samhället samt mark- och vattenföroreningar. Miljövetare har både en naturvetenskaplig grund och kunskaper i samhällsvetenskapliga frågor. De har dessutom en djup förståelse av orsaker till miljöproblem samt kunskaper om hur man kan lösa och förebygga nya problem."

OsoPolar

Aktiv medlem
2001 var jag på tjänsteresa i USA och på kvällen innan hemresan tittade vi på paraden i Washington där Al Gore kandiderade för att bli återvald som vicepresident. Han förlorade knappt. Al Gore valde då en annan länsammare bana. Man påstår att Al Gore har tjänat 330.000.000 USD på sitt klimathot.

Fiskarn

Forumräv
Skrämmande inkompetens hos de grönröda politikerna samt deras så kallade experter, det diskuteras om huruvida vissa partier är en säkerhetsrisk samt hom mot Sveriges säkerhet, hur säkert är en nation utan energi, Åtala den gamla tegeringen samt stödpartier för samhällsomstörtande verksamhet. Detta är skamligt enkelt att förstå hur detta har uppstått

Tallviking

Forumveteran
Skrämmande inkompetens hos de grönröda politikerna samt deras så kallade experter, det diskuteras om huruvida vissa partier är en säkerhetsrisk samt hom mot Sveriges säkerhet, hur säkert är en nation utan energi, Åtala den gamla tegeringen samt stödpartier för samhällsomstörtande verksamhet. Detta är skamligt enkelt att förstå hur detta har uppstått
Ja, snart kallar sig väl varenda högerextrem svensk miljöexpert känns det som.....

OsoPolar

Aktiv medlem
Ja, snart kallar sig väl varenda högerextrem svensk miljöexpert känns det som.....
Varför slösa tid på "klimatpolitik" när vår temperaturpåverkan är mindre än ett myggpiss i Misissippi?
Vad kom först hönan eller ägget? Erik Solheim heter en pensionera astrofysiker i Norge.
Ur YouTube-videon ”CO2 and Global Temperatures correlation | Jan-Erik Solheim” har jag valt en bild:

1. Solen bestämmer via molnen hur mycket ytvattnet i haven värms (blå).
2. När haven värms upp, värms också jordytan, men med fördröjning (röd).
3. När haven värms upp gasas koldioxid ut i atmosfären, med fördröjning (grön).

SOLEN.png

Fritz

Aktiv medlem
Maths Nilsson har en förmåga att finna ord för det som rör sig i mitt huvud.
"Visst kan det rent teoretiskt vara så att snudd på alla världens klimatforskare är köpta, kuvade och tvingade att publicera överensstämmande data med hela världen och att Klimatrealisternes vetenskapliga råd är en tapper och censurerad motståndarskara i underlägsen kamp mot etablissemangets konspiration. Men är det ändå inte lite konstigt att de studier och artiklar de trots allt själva har fått publicerat grovt fallerar att beskriva verkligheten?

Tyvärr är verkligheten sådan att om alla med akademiska titlar skulle ha någon sorts vetenskaplig vetorätt utan att visa vetenskapliga bevis så skulle säkerligen Macchiarini fortfarande operera in sina matstrupar på folk."

Det och mycket annat hittar man här, Är Klimatrealisterne realistiska?

Krister

Forumveteran
Maths Nilsson har en förmåga att finna ord för det som rör sig i mitt huvud.
"Visst kan det rent teoretiskt vara så att snudd på alla världens klimatforskare är köpta, kuvade och tvingade att publicera överensstämmande data med hela världen och att Klimatrealisternes vetenskapliga råd är en tapper och censurerad motståndarskara i underlägsen kamp mot etablissemangets konspiration. Men är det ändå inte lite konstigt att de studier och artiklar de trots allt själva har fått publicerat grovt fallerar att beskriva verkligheten?

Tyvärr är verkligheten sådan att om alla med akademiska titlar skulle ha någon sorts vetenskaplig vetorätt utan att visa vetenskapliga bevis så skulle säkerligen Macchiarini fortfarande operera in sina matstrupar på folk."

Det och mycket annat hittar man här, Är Klimatrealisterne realistiska?
Nämn några forskare som visar att vi nått en tipping point. Eller nämn en med relevant specoalisering och inte typ agronom eller meterolog

Krister

Forumveteran
Fritte har ingen aning om vad dom säger. Han håller med ändå, för det är det en godhjärtad människa ska göra.
Ja det handlar om att undervisa. Eller att lära sig. Likt en multiplikationstabell. Svaret är absolut och kan inte ifrågasättas. Dock stämmer inga data. Hur i helsike kunde det vara varmare tidvis i historiel under sk. 'Kulturella högtider' då Imperier skapades och bosättningar spreds... när de inte på den tiden eldade med fossila bränslen?

Fritz

Aktiv medlem
Nähä tycker det tjatats om detta i ett årtionde snart. Om 5 år så har vi nått...

Jag såg inget i dina videos där han påstår att vi kommer till en tippingpoint om 5 år, däremot att risken finns, en stor skillnad. Om han har rätt eller fel i det möjliga scenariot är inte jag rätt man att bedöma och knappast du eller andrejsdenruskige heller. Att du och en del andra har en annan åsikt och ägnar er åt "sherrypicking" för att styrka era åsikter är ni i er fulla frihet att göra men inget som imponerar på mig i alla fall.

Fritz

Aktiv medlem
Hur i helsike kunde det vara varmare tidvis i historiel under sk. 'Kulturella högtider' då Imperier skapades och bosättningar spreds... när de inte på den tiden eldade med fossila bränslen?
Du får väl lägga ner lite tid på att Googla så hittar du svaren på den frågan, jag ids inte göra det åt dig. Att det finns andra orsaker än eldning av fossila bränslen som har lett till klimatförändringar under vår planets historia behöver man inte vara klimatforskare för att förstå men ett intresse för att söka fakta i stället för att killgissa underlättar.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Jag såg inget i dina videos där han påstår att vi kommer till en tippingpoint om 5 år, däremot att risken finns, en stor skillnad. Om han har rätt eller fel i det möjliga scenariot är inte jag rätt man att bedöma och knappast du eller andrejsdenruskige heller. Att du och en del andra har en annan åsikt och ägnar er åt "sherrypicking" för att styrka era åsikter är ni i er fulla frihet att göra men inget som imponerar på mig i alla fall.

Cherrypicking

Krister

Forumveteran
Du får väl lägga ner lite tid på att Googla så hittar du svaren på den frågan, jag ids inte göra det åt dig. Att det finns andra orsaker än eldning av fossila bränslen som har lett till klimatförändringar under vår planets historia behöver man inte vara klimatforskare för att förstå men ett intresse för att söka fakta i stället för att killgissa underlättar.
Bra då har du motbevisat IPCC... människan kan påverka luftens halt av koldioxid men att det har någon egentlig påverkan på klimatet kan inte fastställas ty koldioxid är ett spårämne. En gas som utgör ~300 miljondelar av luftens sammansättning. Då beror klimatet mycket mer på andra ej mänskligt påverkningsbara faktorer, vilken förklarar att klimatet har varierat stort under århundraden och årtusenden.

Vad som däremot definitivt kan fastställas av den mänskliga historien är däremot att när klimatet blivit varmare och stabilare har kultur och sammhällen blomstrat och när det blivit kallare och skett missväxt har krig, svält och farsoter dominerat.

Topp