Inte du skulle jag tro, stenbord med Öl och en massa lögner, din grejDet blir bekymmersamt för dig och IL. Vem ska gräva diken och reparera gamla bilar.
Inte du skulle jag tro, stenbord med Öl och en massa lögner, din grejDet blir bekymmersamt för dig och IL. Vem ska gräva diken och reparera gamla bilar.
Imponerande att du kommer ihåg så långt tillbaka men är man demens brukar det bli såFör Boa52 är det inget problem. Han vet inte var han är för stunden. Han träffade sin fru efter ha varit 20 minuter i Thailand. Däremot visste han inte att han var i Thailand, detta enligt hans egna skriverier tidigare på ett grannforum.
Man ska inte ta hans försök till debatt här på allvar när han inte vet var han vistas för stunden!
Jag dricker inte öl och sanningen är svår att höra för en del.. Huva!Inte du skulle jag tro, stenbord med Öl och en massa lögner, din grej
"Klimatkollapsen har börjar", larmar FN och EU.Så här säger våra finskavänner i öster om klimatet och det utan hjälp från Greta Thunberg...
![]()
Jordens värme snuddar vid tvågraderströskeln
Den genomsnittliga temperaturen på jorden har för första gången hittills passerat tvågradersgränsen, om än bara under ett enskilt dygn. Samtidigt meddelar FN att nuvarande löften pekar mot en uppvärmning på 2,5–2,9 grader.www.hbl.fi
Fler lyssnar nog om man pratar i normal ton, än med skrik, idiotiska utfall och fast limmande av sig själv på E4:an bara för att attityden måste visas...
Borde han inte vara glad?
Jag tolkar det som att den icke namngivna vetenskapsmannen gissade sig till sin slutsats att jorden går under i juli 2023Borde han inte vara glad?
Han verkar ju klart missnöjd med att Gretas s.k. topp klimat expert (Eller vad det var) inte kommer att få rätt.
Han måste ha någon slags dödslängtan.
Om jag förstår dig rätt så menar du att om man är dement så har man bra minne! Rätt uppfattat?Imponerande att du kommer ihåg så långt tillbaka men är man demens brukar det bli så![]()
Om jag förstår dig rätt så menar du att om man är dement så minns man bra! Rätt uppfattat?
Vetenskapen håller inte med dig, gissar jag.
Ja, han är ju en kunnig, allmänbildad person så han har säkert rätt.Fast där har han faktiskt en poäng. Är man dement så kan man mycket väl komma ihåg detaljer från sin ungdom. Däremot så glömmer man vad som hände för 15 minuter sedan.
I Norrland blev det lokalt den kallaste oktobermånaden på 30 år
Ingen lokalt iallafall, just nu.En begynnande klimatkollaps i Sverige på gång?
Du snackar väder, klimat är en helt annan sak.Jag lyssnade på väderleksrapporten på P1 och läste vad SMHI skriver:
Oktober 2023 - Lokalt i norr kallaste oktober sedan 1992
Månaden blev kallare än normalt i mellersta och norra delarna av landet. I Norrland blev det lokalt den kallaste oktobermånaden på 30 år.
Djupa lågtryck gav rikligt med nederbörd och blåsigt väder där de passerade. Stormen Babet påverkade främst de allra sydligaste delarna av landet och gav ovanligt höga vattenstånd längs Skånes och Blekinges kust. Efter ett kraftigt snöfall under månadens sista dygn var större delen av västra Svealand och Norrland snötäckta.
En begynnande klimatkollaps i Sverige på gång? Ha, ha, ha!
Ha, ha, det var bara en reaktion på SVT Nyheter med rubriken "Sommaren 2023 är den varmaste som uppmäts." Vädersnillet Erika Bjärström späder på: ”Det här året kommer vi komma ihåg som året då allting började”Om nov blir den varmaste på mannaminne så bevisar det alltså att en klimatkatastrof är på ingående ? Logiskt så det förslår.
vi går emot en liten istidHa, ha, det var bara en reaktion på SVT Nyheter med rubriken "Sommaren 2023 är den varmaste som uppmäts." Vädersnillet Erika Bjärström späder på: ”Det här året kommer vi komma ihåg som året då allting började”
The Big Bang?
Fel igen, hon är ingen meteorolog utan rapporterar om klimatet, en viss skillnad som jag tidigare påtalat. Hennes uttalande som du så välvilligt kopierat in är en lösryckt rubrik med efterföljande text. Läs gärna igenom hela innan du kommenterar igen.Ha, ha, det var bara en reaktion på SVT Nyheter med rubriken "Sommaren 2023 är den varmaste som uppmäts." Vädersnillet Erika Bjärström späder på: ”Det här året kommer vi komma ihåg som året då allting började”
The Big Bang?
Jag håller med Thoralf Alfsson speciellt på en punkt, Bjerström rapporterar ALDRIG om klimatet utan om väderhändelser på exotiska platser.Fel igen, hon är ingen meteorolog utan rapporterar om klimatet, en viss skillnad som jag tidigare påtalat. Hennes uttalande som du så välvilligt kopierat in är en lösryckt rubrik med efterföljande text. Läs gärna igenom hela innan du kommenterar igen.
Analys: ”Vi kommer minnas 2023 som året då allt började”
UPPDATERAD 18 AUGUSTI 2023PUBLICERAD 18 AUGUSTI 2023
Översvämningar, skogsbränder och värmerekord.
2023 har flera länder drabbats av extremväder.
– Sommarens extremhetta i Europa hade varit högst osannolik om det inte vore för klimatkrisen, säger SVT:s klimatkorrespondent Erika Bjerström.
Både juni och juli i år uppmättes globala värmerekord, där båda månaderna var de varmaste i sitt slag hittills. På Sicilien steg temperaturen till 48,2 grader – europeiskt värmerekord i juli.
Men det är inte bara rekordvärme som präglat 2023, i Sverige kom rekordregn och kraftiga översvämningar. Och det här kommer vi se mer av i framtiden, när klimatförändringarna märks ännu tydligare, säger SVT:s klimatkorrespondent Erica Bjerström.
![]()
Analys: ”Vi kommer minnas 2023 som året då allt började”
Översvämningar, skogsbränder och värmerekord. 2023 har flera länder drabbats av extremväder. – Sommarens extremhetta i Europa hade varit högst osannolik om det inte vore för klimatkrisen, säger SVT:s klimatkorrespondent Erika Bjerström.www.svt.se