kolla här alla klimatskeptiker

Om det tog 34 miljoner år för kontinenterna att gå samman är det naturligtvis bara gissning från min sida att det tar lika lång tid för dem att gå isär.
Geologernas teori är att våra kontinenter kommer att vandra bort från varandra i cirka 50 miljoner år till.
Den som lever får se.
Aha, men nu menar väl forskarna att Golfströmmens avtagande beror på klimatförändringar som sker nu och inget annat.

Aha, men nu menar väl forskarna att Golfströmmens avtagande beror på klimatförändringar som sker nu och inget annat.
Därför borde vi inte avskaffa plastpåseskatten utan istället höja den! Det gäller att tänka logiskt eller hur ;)

Måste läggs till en smileys så inte klimatkramarna tror ja menar allar och det tar hus i helvete. (Alla vet ju att det är kossornas fel)

I lokaltidningen läser jag idag om de 264 fotbollsplaner som finns på Kanarieöarna. De är belagda med artificiella gräsmattor som ”enligt en studie” hamnar i hav och i floder. Tillverkarna menar emellertid att det inte är gräset utan den gummigranulat som håller ihop gräset som kan spridas. En artificiell gräsmatta byts ut efter 12 - 14 år.
Om sju år kommer EU att förbjuda artificiella gräsmattor.
Tillverkarna av konstgjort gräs letar nu efter alternativ till gummigranulaten, typ kork eller kork blandad med kokosfibrer.
Varför gå över ån efter vatten? Vi har under våra resor sett stora skogar med gummiträd
Enklast vore att förbjuda fotboll på alla fotbollsarenor i Europa så att klimatet räddas.

I lokaltidningen läser jag idag om de 264 fotbollsplaner som finns på Kanarieöarna. De är belagda med artificiella gräsmattor som ”enligt en studie” hamnar i hav och i floder. Tillverkarna menar emellertid att det inte är gräset utan den gummigranulat som håller ihop gräset som kan spridas. En artificiell gräsmatta byts ut efter 12 - 14 år.
Om sju år kommer EU att förbjuda artificiella gräsmattor.
Tillverkarna av konstgjort gräs letar nu efter alternativ till gummigranulaten, typ kork eller kork blandad med kokosfibrer.
Varför gå över ån efter vatten? Vi har under våra resor sett stora skogar med gummiträd
Enklast vore att förbjuda fotboll på alla fotbollsarenor i Europa så att klimatet räddas.
Du är ett geni Oslo Polar, att ingen tänkt på det förr ???

Jag tror nog att de flesta forskarna även är överens om att havsströmmarna drivs av vindar och av jordens rotation.
Jordens rotation gör att strömmarna på norra halvklotet rör sig i en cirkelrörelse medurs och på södra halvklotet moturs.

Såvida inte jordens rotation stannar så behöver vi nog inte oroa oss för att havsströmmarna eller luftströmmarna avstannar.
Så vi kommer ganska säkert att ha kvar både luft och havsströmmar kvar även vid klimatförändringar.

Jag tror nog att de flesta forskarna även är överens om att havsströmmarna drivs av vindar och av jordens rotation.
Jordens rotation gör att strömmarna på norra halvklotet rör sig i en cirkelrörelse medurs och på södra halvklotet moturs.

Såvida inte jordens rotation stannar så behöver vi nog inte oroa oss för att havsströmmarna eller luftströmmarna avstannar.
Så vi kommer ganska säkert att ha kvar både luft och havsströmmar kvar även vid klimatförändringar.
Men, forskning från flera håll säger ju att Golfströmmens styrka avtar och inte så lite heller, detta trots att jorden snurrar på precis som vanligt.

Den artikeln är skriven av Ingemar Nordin Professor emeritus i filosofi. Jag föredrar andra experter, såna med mer utbildning i ämnet.
Här är mer teorier..men du hittar säkert något att anmärka på :)

Här är mer teorier..men du hittar säkert något att anmärka på :)
Klart bättre än filosifiprofessorn i alla fall. ;) Men hon tillhör ju vad jag förstår en minoritet i forskningsvärlden med sina åsikter så något facit är hon sannerligen inte.

Tillbaka
Topp