kolla här alla klimatskeptiker

Han skriver dessutom forum som menas samtliga avdelningar och trådar men politik är helt okej att diskutera på rätt del av forumet. Kanske svårt att läsa sig till information fast den är på svenska :rolleyes:
Nu är jag bara medlem i denna avdelningen av forumet och min gissning att politik var förbjuden gällde naturligtvis bara just denna avdelning som jag skriver i. Jag tyckte det var självklart men det var kanske svårt att läsa sig till den informationen fast den var på svenska.

.
FB_IMG_1726570920815.jpg

Var inte oroliga gubbs...

Vi bara höjer skatten på plastpåsar så blir vädret perfekt

I öknen inga problem, men jämför man en öken med ett innanhav som Östersjön så är man nog lite märkligt funtad, eller i annat fall så är man klimathysterisk Såzze och därmed inte helt tillräknelig ifråga om detta ämne, bara ett kallt konstaterande som Berra gillar att uttrycka sig ;)

I öknen inga problem, men jämför man en öken med ett innanhav som Östersjön så är man nog lite märkligt funtad, eller i annat fall så är man klimathysterisk Såzze och därmed inte helt tillräknelig ifråga om detta ämne, bara ett kallt konstaterande som Berra gillar att uttrycka sig ;)

Vad har Östersjön med solpaneler i en öken i Kina att göra ?

Hänger inte med hur du resonerar riktigt ?

Vad har Östersjön med solpaneler i en öken i Kina att göra ?

Hänger inte med hur du resonerar riktigt ?
Solpaneler i öknar är ett stort problem på grund av det kletiga sandstoftet. Svårt att göra rent speciellt då det inte finns något vatten. Trots att vi bor en bra bit bort från Sahara, kollar jag varje vecka om solpanelerna behöver spolas av. På några av CapVerdeöarna finns mycket flygsand. Paneler som installerats där har fått tas bort, för mycket underhåll och vattenbrist!

Solpaneler i öknar är ett stort problem på grund av det kletiga sandstoftet. Svårt att göra rent speciellt då det inte finns något vatten. Trots att vi bor en bra bit bort från Sahara, kollar jag varje vecka om solpanelerna behöver spolas av. På några av CapVerdeöarna finns mycket flygsand. Paneler som installerats där har fått tas bort, för mycket underhåll och vattenbrist!
Samma här uppe i Issan , en helv massa damm från den röda Isaan leran under torrperioden , nu under regnperioden är det däremot i stort sett dammfritt

Tillbaka
Topp