kolla här alla klimatskeptiker

 
Strandell poserar och uttalar sig om ren energi... :sick:
SmartSelect_20211220-115951_Expressen.jpg

SmartSelect_20211220-115937_Expressen.jpg
 
Vem ska satsa pengar på kärnkraft om det är svårt med lönsamheten
Storfinansen vill nog tjäna pengar snabbt
Då återstår ju bara staten
Ja, allt på kretskortet måste fungera ju..annars lyser inte dioder. Oavsett vilken gud man bestämmt sig för ;). Lik i vattnet tekniken har funnits och uppfunnits här i Ludvika sedan länge och är ett lönsammare o renare alternativ än att vänta på att ett "glödande harsprång" skall få Tesslan att fungera i söder...Alternativt klipp av å låt dumskallarna alstra sin egen ström.
 
Ja, allt på kretskortet måste fungera ju..annars lyser inte dioder. Oavsett vilken gud man bestämmt sig för ;). Lik i vattnet tekniken har funnits och uppfunnits här i Ludvika sedan länge och är ett lönsammare o renare alternativ än att vänta på att ett "glödande harsprång" skall få Tesslan att fungera i söder...Alternativt klipp av å låt dumskallarna alstra sin egen ström.
Ludvika, där föddes jag på lasarettet. :angel_transparent:
 
Vem ska satsa pengar på kärnkraft om det är svårt med lönsamheten
Storfinansen vill nog tjäna pengar snabbt
Då återstår ju bara staten
Hej

Förespråkarna vill att staten (skattebetalarna) ska subventionera byggandet, ta dom ekonomiska riskerna och även ta hand om avfallet, det finns naturligtvis inget företag som är berett att satsa egna pengar på det här utan löften om stora stöd.

Mvh isan lover
 

har människan någon skuld till detta tro?
Om det nu ens är sant? De hänvisar till "En ny vetenskaplig studie", och "forskare" utan att visa någon reell fakta och mätningar över längre tid. På samma sätt har det blivit en "sanning" att Grönlands-glaciären också smälter i katastrofal takt. Men i år när den ökat i omfattning, då blir det märkligt tyst.

Men även om det sker en ytterst liten global uppvärmning just nu, så är jag 100% säker på att den ingår i de naturliga klimatförändringarna, som har pågått sedan jorden bildades, och kommer att fortgå i oändlig tid, helt drivna av solens aktiviteter.

Människan har nästan inget med detta att göra, mer än ytterst marginellt genom den något ökade koldioxidhalten i atmosfären som ökat från ca 0,03% till 0,04% nu, vilket har bidragit till att växtligheten har ökat.
Som då också medfört att miljontals människor sluppit att svälta ihjäl jämfört med vad som skulle varit fallet annars.
Att tro att en ökning av CO² med 0,01% skulle medföra en växthuseffekt, är så dumt så jag saknar ord.

Jag rekommenderar mycket starkt att lyssna på Elsa Widding, en riktig vetenskapskvinna som vet vad hon pratar och också visar underliggande fakta till allt vad hon påstår. Sök efter hennes serie på Youtube. Synnerligen intressant.
 
Om det nu ens är sant? De hänvisar till "En ny vetenskaplig studie", och "forskare" utan att visa någon reell fakta och mätningar över längre tid. På samma sätt har det blivit en "sanning" att Grönlands-glaciären också smälter i katastrofal takt. Men i år när den ökat i omfattning, då blir det märkligt tyst.

Men även om det sker en ytterst liten global uppvärmning just nu, så är jag 100% säker på att den ingår i de naturliga klimatförändringarna, som har pågått sedan jorden bildades, och kommer att fortgå i oändlig tid, helt drivna av solens aktiviteter.

Människan har nästan inget med detta att göra, mer än ytterst marginellt genom den något ökade koldioxidhalten i atmosfären som ökat från ca 0,03% till 0,04% nu, vilket har bidragit till att växtligheten har ökat.
Som då också medfört att miljontals människor sluppit att svälta ihjäl jämfört med vad som skulle varit fallet annars.
Att tro att en ökning av CO² med 0,01% skulle medföra en växthuseffekt, är så dumt så jag saknar ord.

Jag rekommenderar mycket starkt att lyssna på Elsa Widding, en riktig vetenskapskvinna som vet vad hon pratar och också visar underliggande fakta till allt vad hon påstår. Sök efter hennes serie på Youtube. Synnerligen intressant.

har människan någon skuld till detta tro?
Det är inte första gången IPCC ”misstar sig”. En tidigare ordförande för IPCC fick avgå för att på grund av lögner om Himalaya samt att han ”kladdade på damer”

IPCC.png
 
Så Usama bin Laden lever fortfarande
Man får lätt den uppfattningen, men Dr. Rajendra Kumar Pachauri dog 2020. Han var utbildad ekonom och 2002 valdes han till ordförande i Förenta nationernas klimatpanel IPCC, där han satt fram till 2015. I februari 2015 tvingades Dr Pachauri lämnade ordförandeposten i samband med en utredning om trakasserier mot en tidigare kollega.
I IPCC´s fjärde rapport påstod man att glaciärerna på Himalaya skulle vara borta 2035. Det visade sig att vara ett helt galet påstående men IPCC var mer intresserad av att skämma upp folk än att granska den galna rapporten.
Den sittande ordföranden trycker på vikten att man varje år samlar in 100 biljoner USD. Det kan bli tufft när vindsnurrorna står stilla.
 
 
 
Tillbaka
Topp