Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?

 
Dom försöker sälja plan nu iaf , @Krister ska du inte så till ?

D0AB18F5-3222-4B76-9CAD-0230E9BFBFDC.jpeg
Nä men min farbror hade B52 certifikat och handlade bl.a. med helikoptrar. Han ägde nog 12 plan när han gick bort så visst finns det folk som köper. Ja e fan flygrädd o e helst på marken
 
Hej

Thai Airways verkar vara riktigt illa ute, nu hyr dom ut sina kontorslokaler, ska sälja 34 flygplan, samt säljer ut delar av sitt lager av skålar, koppar, muggar och förpackningar med våtservetter m.m som normalt används under flygningarna.


Thai Airways sells warehouse items and leases offices for extra cash

Published 11-11-2020
By Caitlin Ashworth
Thai Airways sells warehouse items and leases offices for extra cash | The Thaiger

PHOTO: Facebook: TG Warehouse Sale


Mvh isan lover
 
Känns som en never ending story:(
Hur skall ett bankrutt företag kunna återbetala? Men jag håller tummarna att ni får era pengar tillbaka, eller åtminstone nya flygbiljetter när det släpper.
Detta är dotterns biljett, hon skulle åkt innan oss ( ca 2 v ). Våra biljetter med Turkish A är sedan 2 mån återbetalda. Men hoppas som du säger att hon åtminstone kan få en ny, men f, n vet.
 
Hej

Thai Airways verkar vara riktigt illa ute, nu hyr dom ut sina kontorslokaler, ska sälja 34 flygplan, samt säljer ut delar av sitt lager av skålar, koppar, muggar och förpackningar med våtservetter m.m som normalt används under flygningarna.


Thai Airways sells warehouse items and leases offices for extra cash

Published 11-11-2020
By Caitlin Ashworth
Thai Airways sells warehouse items and leases offices for extra cash | The Thaiger

PHOTO: Facebook: TG Warehouse Sale


Mvh isan lover
Din husgud Taxen sänkte Thai Airways.

Verkar som det börjar bli lite ordning hos Thai Airways nu till slut.
 
Jag sitter i samma sits. Hade bokat i maj 2020 med Thai:thumbsdown:
Jag hade min hemresa med Thai Airways i maj 2020. Jag valde att stanna ett år till och TA lovade fri ombokning hela 2021. Jag besökte TAs kontor i Bkk för en månad sen men går inte att boka i maj i år heller. Däremot fick jag en öppen biljett som gäller till 31 december 2022.

Jag tillhör de som tror att TA kommer att flyga i framtiden också och är inte det minsta orolig att blir konkurs i slutändan.

För min del blir det antagligen att jag stannar ett år till och siktar på att TA flyger till Sverige våren 2022. Då har förhoppningsvis den värsta coronapaniken lättat.
 
Jag hade min hemresa med Thai Airways i maj 2020. Jag valde att stanna ett år till och TA lovade fri ombokning hela 2021. Jag besökte TAs kontor i Bkk för en månad sen men går inte att boka i maj i år heller. Däremot fick jag en öppen biljett som gäller till 31 december 2022.

Jag tillhör de som tror att TA kommer att flyga i framtiden också och är inte det minsta orolig att blir konkurs i slutändan.

För min del blir det antagligen att jag stannar ett år till och siktar på att TA flyger till Sverige våren 2022. Då har förhoppningsvis den värsta coronapaniken lättat.
Jag hoppas på ny biljett när allt är igång igen, räcker gott för mig. Behöver inte pengarna i näven tillbaks. Även inrikes resor som drabbades i samma veva. Har gillat direktflyget Köpenhamn - Bangkok och kommer flyga mer med Thai i fortsättningen.
 
Jag hoppas på ny biljett när allt är igång igen, räcker gott för mig. Behöver inte pengarna i näven tillbaks. Även inrikes resor som drabbades i samma veva. Har gillat direktflyget Köpenhamn - Bangkok och kommer flyga mer med Thai i fortsättningen.
Jag har inte haft en tanke på att begära pengar tillbaka från ett företag som söker konkurs och rekonstruktion. Däremot har de varit frikostiga med ombokningar utan kostnad. Dessutom fick jag ett väldigt bra bemötande på TAs kontor i Chatuchak

TA kommer inte att gå i konkurs, då skulle hela Thailand tappa ansiktet. Finns ingen thailändsk regering som skulle låta det ske.
 
Vi fick 2 val, pengar tbx eller chans till ombokning under 1 år. Då när pandemin var relativt nyfödd visste vi inte någonting hur det skulle bli, så jag/ vi valde återbetalning. Nu ett år senare vet vi inte mer nu än då. Hoppas att de är så ärliga och erbjuder något iaf.
 
Jag hoppas på ny biljett när allt är igång igen, räcker gott för mig. Behöver inte pengarna i näven tillbaks. Även inrikes resor som drabbades i samma veva. Har gillat direktflyget Köpenhamn - Bangkok och kommer flyga mer med Thai i fortsättningen.
Är du i Sverige eller Thailand?

Min biljett köpte jag av Ticket september 2019 med avfärd till Thailand 27 oktober. Jag lade till ombokning för nästan en tusenlapp.

När jag mejlade Ticket i januari i år om ny bokning i maj i år så förklarade de att min biljett var förbrukad! Jag svarade att TA hade lovat alla att de kunde boka om hela 2021, oberoende bokningsklass. Det borde de veta enligt mig. Fick svar att de kunde boka om för 1800-1900 kr! Jag accepterade kostnaden efter några dagar och bad de boka biljett. Då fick jag till svar att det inte går för TA har stängt sitt kontor i Sverige!

Jag har tidigare köpt biljett av Nonkis Travel Agency i Lund till Thailand med TA, en enmansfirma, som kunnat boka om dygnet runt, även utan att ha en ombokningsbar biljett. Det klarar inte "nordens största resebyrå", Ticket av att göra. Köper aldrig mer biljett från dom.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp