Konstiga djur i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan, jag kom på nu under resans gång då jag fånga några hundra bilder på olika djur att de saknas ett forum för detta vilket kanske? kan vara intressant för gemene man/kvinna då Thailand har bland världens mest bredspektra djur i olika farlighetsgrader/färger och storlekar

Min fråga är: vad är detta för olika figurer?
1.Fann den på stranden och höll på att trampa ihjäl den. Centipede?
2.Denna kom rullande nedför berget och efter jag släppte ned den så sprang den iväg.Snacka om effektiv transportmetod,dock utan styrförmåga
3. Trollslända med en döds skalle på ryggen?

Visa bilaga 1551

Visa bilaga 1553

Visa bilaga 1555

Bild 3 är en dödskallesvärmare i alla fall. Ni kommer väl ihåg "När lammen tystnar"? Det är en puppa av denna som de hittar nerkörd i halsen på liket i början av filmen...
Inte slända utan stor nattfjäril. För övrigt tycker jag nog att de där med många ben, som bild 1, är äckligare än spindlar. De kan dessutom tillfoga både smärtsamma och ibland giftiga bett. En tumregel brukar vara, ju grällare färg desto otäckare bett...och den där var ju ganska färggrann...

Ja vad häftigt, det kan bli mycket intressant, ser jag fram emot!

Jag ser fram emot om du också förklarar för oss vad du menar med "Bredspektra i detta sammanhang" :eek: ::)

Mvh Peter :wai:

Blir det några mer "bugs" eller?

Vad är Vad? Vem är Vem? ;D ;D ;D :eek: :eek: :eek:
siz8.jpg

http://www.thaibugs.com/

Nog tycker jag mig se en "Vandrande pinne" där. Konstigt djur men väl kamouflerat. :)

Men dom konstigaste dluren i Thailand är nog vi människor trots allt. ;)

"Berralund " sa:
Nog tycker jag mig se en "Vandrande pinne" där. Konstigt djur men väl kamouflerat. :)

Men dom konstigaste dluren i Thailand är nog vi människor trots allt. ;)

Jo, det är dom med två ben man skall vara mest försiktig med ;D ;D

Shyssta bilder!

Om du har fler av dessa udda odjur, så gärna för mig, kläm in ett helt gäng...Jo-Be
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ja, jag undrar vad det blev av all dessa djur, skulle tycka att det var jättekul att se, tycker om läskiga djur :nod:

Det var någon som sa, ju mer färg desto farligare, jag tycker den ser snäll ut fast jag ogillar ormar...Burrr

Grönorm.jpg

Hej. Den där bruna lilla kulan som Helgonet kallar nummer 2 heter på Thai "Ging Gu Pom". På Svenska vet jag inte.
Den hör till tusenfotingarna. Våran dotter ville äta dom när hon var liten.
Den gröna bladliknande tycker om Thai-boxning om man kommer nära.

"chu " sa:
Hej. Den där bruna lilla kulan som Helgonet kallar nummer 2 heter på Thai "Ging Gu Pom". På Svenska vet jag inte.
Den hör till tusenfotingarna. Våran dotter ville äta dom när hon var liten.
Den gröna bladliknande tycker om Thai-boxning om man kommer nära.

chu, hej och välkommen!

Menar du กิ้งกือปม ging[sup]F[/sup] geuu[sup]M[/sup] bpohm[sup]M[/sup]

Sphaerotheriida från Latinets sphaerium = boll, sfär, kallas också jättetusenfoting eller på engelska Giant Millipedes

Sen den gröna saken Phyllium Celebicum på Latin eller Vandrande Löv som vi kallar den på svenska, på thai vet jag inte kanske แมลง ใบไม้ ma[sup]H[/sup] laaeng[sup]M[/sup] bai[sup]M[/sup] maai[sup]H[/sup], eller vet du?

Engelska Leaf Insect.

"L200 " sa:
Fina bilder,har du tagit dom sjalv :)

Hej L200!
Välkommen hit till ChaiMai :)
Nä, jag har inte tagit dom bilderna själv, men snälla du, jag vet att du har en hel hög med blandade djur foton. Kan du inte vara snäll och starta upp en bildtråd här på detta forumet och visa oss.

"L200 " sa:
Hej.Ny pa forumet.Vet ej hur man lagger in bilder :-[

Hej L200!

Du trycker på Svara, sen Bilagor och andra tillval och där ser du hur du skall göra. Använd Browse. Jag klarade det och då gör du också det, garanterat! ;)

Lycka till, väntar med spänning på resultatet! :wai:

Bra att du hann före mej där Berra, jag vart på väg att försöka att förklara också för L200.
Testa på L200, det är jättelätt när man väl kommer på det, fråga annars om du inte kommer vidare, finns många här som kan hjälpa till.

"Kycklingen " sa:
Bra att du hann före mej där Berra, jag vart på väg att försöka att förklara också för L200.
Testa på L200, det är jättelätt när man väl kommer på det, fråga annars om du inte kommer vidare, finns många här som kan hjälpa till.
Funkar ej,har gjort enligt beskrivning.Svara,bilaga,bromse
Mvh Roger

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L