Kontakt med barnfamilj som hyrt hus

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!
Vi söker kontakt med andra som hyrt hus i Thailand under minst en månad och vill dela med sig av erfarenheten.
Tackar!
Filifjonkan

Underbart! Kontakt av bästa sorten!
JA vi har tre barn 6,5 och 4 eller 7,6 och 3 beroende på om vi åker jan 2008 eller december 2008. Vi vill vara i Sverige över jul så det blir tidig december eller tidig januari och en månad är vad vi planerar. Vi har med oss ett par till (vuxna) som kommer att bo med oss en del av tiden. Det är ett lesbiskt par - hur ser man på det i Thailand? Kan det påverka möjligheten att hyra hus?

Vi vill så gärna hitta ett mellanklass hus vid havet med 3 sovrum, kök och vardagsrum/matrum, gärna med någon slags patio eller terrass. Läge:där både barnen kan träffa kompisar i närheten, kanske få tillgång till en pool (jag vet hur de är...) och vi vuxna kan få lite lugn och ro och äta gott på restaurang och hemma. Ingen stor strand med massa människor men inte bara lugn, då klättrar de nog på väggarna de små)
Vi ser fram emot att laga mat och handla på marknader etc och skulle gärna vilja deltaga i någon matlagningskurs. Jag besökte Thailand 1997 med min dåvarande arbetsgivare Fritidsresor på en sk rekresa och älskade Kao Lak som Fritte då skulle starta resor till och Koh Lanta. Vad jag förstår är förändringarna stora i exploateringsnivå idag. Finns det fortfarande lugn på Koh Lanta?

Älskade naturen vid Kao Lak, med riktig djungelkänsla och barnen skulle älska en elefant trekking, det vet jag.
Viktigt är att veta vad ni skulle kunna tipsa om själva processen när man hyr. Finns det agencies som hyr ut semesterboende i mellanklass på nätet? Hur hittar man dem annars?
Vad bör man tänka på? Är det vettigt att dela upp vistelsen och kanske bara boka hus i 2 veckor och sedan improvisera efter vad man hittar? Är det lätt att hitta hyresvillor på plats?

Vi har tittat på Koh Chang, Koh Lanta, Krabi och Phuket (men ej Patong, Pattaya eller Karon). Helst vill vi kunna flyga direkt och slippa Bangkok byte eller transfer OCh då är väl möjligheten Koh Chang lite värre?
Båtresan till Lanta minns jag som härlig och inte alls så lång, stämmer det?Vad skulle ni rekommendera utifrån er erfarenhet? Var ligger ert hus? Ligger det just där för ni har familj i närheten eller bara för platsen var perfekt?
Tack för svar!
Filifjonkan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp