Kraftverk i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Jag undrar eftersom vad jag kan förstå är elen rätt så billig i T. Hur producerar man sin el?
Själva eller importerar man. Det finns väl ingen vattenkraft, har dom kärnkraftverk.
Måste väl vara kanon med solenergi med tanke på vädret
Rolf

"legolas " sa:
Sorry Rolf, du måste be om hjälp ifrån en mer allmänbildad än mig..
Lycka till....
8)

När jag var turist på Phuket sa man att elen kom från oljeeldade kraftverk. Det skulle inte förvåna mig om det är så i resten av Thailand också.

Aha det låter dyrt. Jag bara undrade om dom är tvungna att göra dej beroende av ett annat land för att få fotogen i tåten

Ok boys, hur ska ni ha det

Elen kommer enligt Damen fran vattenkraft och oljeeldning, ingen import

Som ett kuriosa kan jag namna att forra manaden fick Damen en rakning pa
straxt under 90 KW vilket innebar att Damen far betala 0 bath tydligen sa har
myndigheterna bestamt att upp till 90 KW per manad har alla ratt till, over
90KW sa ar det bara att betala aven dom forsta 90KW, stallde aven fragan om
detta var forsta gangen Damen slapp betala, inte alls har tydligen hant tidigare.

ha det gott

Ubon

Vatten kraft har dom tillgång till så stora vattendrag så att det går att bygga kraftverk?
Spännande. 90Kw det blir lite som socialbidrag även om man inte behöver, bra ordning.
Tack för det.

Det stämmer Ubon det händer gumman min me ibland
en rätt bra taktik tycker ja som dom kör me
glimten66

När ja e nere ligger våran el på runt 600-700 thb inte mer
farmen brukar ligga på 400thb ungefär

glimten66

"legolas " sa:
Helt otroligt Ubon!! Du menar att ditt hushåll inte har el. räkning alls. då??? Har ni inga maskiner alls, har ni inga lyse, ingen TV, inga fläktar, inget kylskåt, ingen micro, inga A/C?????

I mina ögon så låter detta helt kanon ju med noll att betala för en hel månad. Som jämförelse kan jag nämna att vid den kalla årstiden så ligger min el för allting på runt 1300 baht, och under resten av året på nästan 1900-2000 baht.

jag har 2 aircondition gåendes nattetid, och en A/C dagtid. jag har lyse hemma, jag har kylskåp och frys och tvättmaskin och microvågsugn.
Som kuriosa, kollade med 2st grannar här på gatan, och de ligger ungefär som jag gör i kostnad.

Så du har NOLL.... Är du säker Ubon??????? Hur bor man med NOLL i el????

Jag ar saker, saker pa att Du inte last vad jag skrev.....

Legolas

Ga tillbaka och las en gang till.............

Jag skrev att UPP till 90 KW har alla ratt till enligt myndighetsbeslut, upp till 90 KW ingen kostnad,
over 90 KW betala fran forsta KW atten, om det finns flaktar kyl lyse, det lar Du finna ut den dagen
Du har vagarna forbi, micro finns inte, men jakla liten fin varmluftungn, ac, nopp just nu kor vi flakt,
sen tycker jag det ar missvisande att tala om vad man betalar for elen, tror nog det ar battre att
uttrycka sig i KW...................

Där ser man, jag tänkte bara på kraftverk vid typ forsar. Det är klart att dom har dammar.
Fan vad korkad man är ibland :-\
Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp