Krilles gamla och nya fiskefoton

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Finns ju flera mycket utsökta fototrådar. Men tänkte att det inte skadar med en till :) Det börjar -82 när ett gäng unga grabbar träffades på restaurang Mac Sweden i Pattaya. Ägaren där rekommenderade en Tysk herre som var förtjust i alkohol, men han hade bra kontakter med lokala fiskare.

EBB60035-4CB5-469B-B3BE-C9BAB596E4C2.jpeg

281BA2DA-B896-4FEE-AB90-25B78E8CCF2F.jpeg

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Finns ju flera mycket utsökta fototrådar. Men tänkte att det inte skadar med en till :) Det börjar -82 när ett gäng unga grabbar träffades på restaurang Mac Sweden i Pattaya. Ägaren där rekommenderade en Tysk herre som var förtjust i alkohol, men han hade bra kontakter med lokala fiskare.

Visa bilaga 92414

Visa bilaga 92415
Han trillade i lite senare, men inget foto på det. Fisket var inriktat på stor haj, och någon dag innan berättade tysken om en kund som fått kapa linan efter en fight på över 7 timmar. De såg aldrig hajen, men gissade på en hammarhaj på över 300 kg. Denna dagen fick vi några revhajar, samt annan matfisk.

CBA1EFFC-8941-4D0B-B3EC-696718A3373C.jpeg

EB319452-0E70-4C4B-BB3C-BC0EAB8A8811.jpeg

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Året efter åkte jag dit igen. Vicke på Mac Sweden presenterade mig för några Svenskar som ville följa med. Samma guide och lika full :D hämtade oss med taxi innan solen gått upp. 3 båtar gick ut för Big game denna dagen, och vi fick den minsta. ”small boat but big fish”sa tysken som blev vår maskot.2 spön i fören för lite matfisk, samt 2 i aktern för de större var tanken. Och prick klockan 09,00 small det på det vi agnat en hel makrill. Kampen blev tung och lång (ca 2 Tim)

F3FDCCCF-F819-4D74-90A1-16D87F5A5D7F.jpeg

FD25127C-952C-40B1-A86C-05C49E75AC12.jpeg

stef@n

Aktiv medlem
Bilden ovan var mitt dåvarande rekord, som skulle slås. Fisket utanför Sattahip var fantastiskt på den tiden, så här i efterhand skulle man haft en riktig fotograf med sig.

Visa bilaga 92418
Mekong, det var tider de blandat med lipo och coke, urk:oops:;):D.
Det behövs väl ingen riktig fotograf det var ju så på den tiden, härliga bilder:thumbsup:.
En middag på Mac Sweden var trevligt om Vicke var på bra humör för han kunde vara lite lynning i humöret ibland, en middag och sedan snurra runt i karusellbarerna, gillade Pattaya på den tiden.

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Året efter åkte jag dit igen. Vicke på Mac Sweden presenterade mig för några Svenskar som ville följa med. Samma guide och lika full :D hämtade oss med taxi innan solen gått upp. 3 båtar gick ut för Big game denna dagen, och vi fick den minsta. ”small boat but big fish”sa tysken som blev vår maskot.2 spön i fören för lite matfisk, samt 2 i aktern för de större var tanken. Och prick klockan 09,00 small det på det vi agnat en hel makrill. Kampen blev tung och lång (ca 2 Tim)

Visa bilaga 92419

Visa bilaga 92420
Mekong, det var tider de blandat med lipo och coke, urk:oops:;):D.
Det behövs väl ingen riktig fotograf det var ju så på den tiden, härliga bilder:thumbsup:.
En middag på Mac Sweden var trevligt om Vicke var på bra humör för han kunde vara lite lynning i humöret ibland, en middag och sedan snurra runt i karusellbarerna, gillade Pattaya på den tiden.
Jo visst var det så. Jag var bara 21 då och helt grön. Men Vicke kom nästan alltid med goda råd, förutom i slutet när hans sjukdom gjorde det nästan omöjligt att gå dit. Tyvärr:confused:

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Eftersom jag nämnt Vicke så kände jag att visa honom för er. Ca 4 år senare dör han. Sonen han har tillsammans med sin fru heter Jimmy. Och jag dricker mjölk på hans restaurang, antar att just det kortet är någonting alldeles extraordinärt för många av er :D

9ADF4F36-1950-4B67-B032-A181A6B575C7.jpeg

F1CAA4EA-4028-43B5-BFA4-65EF0F6754BD.jpeg

F392B47B-5A40-41BF-9365-7F32333170AF.jpeg

7DB021CB-1F0D-48B3-98BB-DD6472E51BDD.jpeg

Chevrolet-48

Forumräv
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
stef@n Mina foton, gamla och nya. Allmänt thailandforum 42
Gottland Gamla minnen och bilder Expat i Thailand 27
A Gamla vägen från Buriram längs Kambodjagränsen ner mot Chantaburi Thailändskt reseforum 15
ycc Erhålla nytt pass, Thai-visa i gamla passet Uppehållstillstånd och visum mm 2
Grannen Olsson Mitt gamla lösenord till Yahoo var Wg355@58y$Q2br@f7Nu7 Ordet är fritt 1
K När svärföräldrarna börjar bli gamla och sjuka. Allmänt thailandforum 13
U Gamla bussar i Bangkok och andra platser Allmänt thailandforum 13
M Gamla tidningar Ordet är fritt 3
A Du gamla du fria Allmänt thailandforum 15
A Att bli pappa på gamla dar Ordet är fritt 702
Kycklingen Kycklingens gamla och nya thailandsbilder Allmänt thailandforum 710
Isan Lover Thailand inför nya körkortstest för dom äldre än 70 år, senare även för dom över 65 år. Thailändska Nyheter 4
Gottland Inga nya medlemmar pa valdigt lange pa Thai snack Allmänt thailandforum 53
thaikonsult Nya öpettider hos VFS Globals ansökningscenter i Bangkok Uppehållstillstånd och visum mm 0
K Nya regler för folk som reser från Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 34
Isan Lover Turistmyndigheten föreslår nya avgifter för turister. Thailändska Nyheter 8
thaikonsult Nya visumavgifter Uppehållstillstånd och visum mm 0
Isan Lover 4 nya fall av Dengufeber i Pattaya. Pattaya forum 1
Isan Lover 4 nya Skytrain stationer öppnas i Bangkok. Bangkok forum 1
Isan Lover Nya problem för Boeing, 38 plan med sprickor i vingarna. Ordet är fritt 4
Isan Lover Nytt körkort och nya regler för MC över 300cc. Thailändska Nyheter 35
H De nya polackerna Funderingar och betraktelser 51
A Norsk detalj på nya 100 bahtsedeln Allmänt thailandforum 0
Isan Lover Nya razzior mot taxichaufförer. Thailändska Nyheter 0
H Foto på den nya kungen Allmänt thailandforum 31
Isan Lover Tesco planerar att öppna 750 nya butiker i Thailand. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Flera nya fall av brott mot 24 timmars regeln. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Nya vulkanutbrott på Bali. Asienforum 7
Isan Lover Nu varnas det för nya sommarstormar. Thailändska Nyheter 0
A Nya regler för retirement Uppehållstillstånd och visum mm 275
kurant Nya regler för Thaiambassaden i Vientiane för visum. Uppehållstillstånd och visum mm 55
JanneMan61 Någon som känner till något om de (eventuella) nya reglerna om privat odlad skog. Allmänt thailandforum 46
nmax Nya visumregler Uppehållstillstånd och visum mm 17
Isan Lover 3 Nya flygplatser ska byggas i Thailand. Thailändska Nyheter 1
Isan Lover Nya attraktioner planeras i Hua Hin. Hua Hin och Cha-Am forum 1
Isan Lover Nya samtal om kanal i södra Thailand. Thailändska Nyheter 105
nmax Är det nya regler på g Allmänt thailandforum 70
Isan Lover Nya modernare Bahtbussar med AC och wi-fi. Thailändska Nyheter 3
Isan Lover Nya regler för bahtbussarna. Pattaya forum 103
Pepsi Frågor angående "nya TS" sidan. Tänker på lite brister i språk eller buggar kanske..? Ordet är fritt 43
manfarang Nya jobb som utlänningar får ha i Thailand Thailändska Nyheter 44
Audirs2 Thailands nya kung. Allmänt thailandforum 99
P "Nya" visumregler till Laos Asienforum 23
Isan Lover Nya sedlar på gång. Thailändska Nyheter 17
P "Free service" på min nya bil, men icke... Ordet är fritt 65
A Norwegian nya tider Allmänt thailandforum 131
A Min nya hobby Allmänt thailandforum 21
A Nya kungen och färgerna är tillbaka. Allmänt thailandforum 3
Glimten Nya "blipp" betalkorten Ordet är fritt 30
kurant Rätt och fel Nya trafiklagar från 5 april -17 Rätt och fel i Thailand samt tips 86
Liknande trådar

Topp