Kronofogden - förbehållsbelopp

 
tack! Vilken kille:) Inte kul att ha skulder...men som sagt..jag vill göra rätt för mig. Men då borde även förbehållsbeloppet vara högre (ca 7500 kr/mån) om man har sambo (som i Sverige)?
Samma regler Gäller, jag börjar låta som hack i skivan:Deller är jag otydlig;)
 
Vadå, tror du att du har större förbehållsbelopp om du har en sambo ?? Var hittar du det min vän :)
 
Vadå, tror du att du har större förbehållsbelopp om du har en sambo ?? Var hittar du det min vän :)
Text från KF hemsida nyss..


"I förbehållsbeloppet ingår dels din boendekostnad, dels ett normalbelopp som ska täcka dina vanliga levnadsomkostnader. I normalbeloppet ingår bland annat kostnaden för mat, kläder, hygien, telefon, hushållsel, försäkringar och andra mindre utgifter för tillfälliga behov. Hur stort normalbeloppet ska vara bestäms av riksdagen och justeras en gång per år.

För 2017 är normalbeloppet:

  • 4 734 kronor för en ensamstående vuxen
  • 7 820 kronor för sammanlevande makar eller sambor"
https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html
 
Text från KF hemsida nyss..


"I förbehållsbeloppet ingår dels din boendekostnad, dels ett normalbelopp som ska täcka dina vanliga levnadsomkostnader. I normalbeloppet ingår bland annat kostnaden för mat, kläder, hygien, telefon, hushållsel, försäkringar och andra mindre utgifter för tillfälliga behov. Hur stort normalbeloppet ska vara bestäms av riksdagen och justeras en gång per år.

För 2017 är normalbeloppet:

  • 4 734 kronor för en ensamstående vuxen
  • 7 820 kronor för sammanlevande makar eller sambor"
https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html
Kan bara säga , GREAT !! Är det så så är jag happy den dag min tjänstepension är slut 5555:)
 
De lär ju ta så mycket de kan dvs ner till förbehålls beloppet ,oavsett hur mycket du tjänar så tar de det de kan .
men jag har inga skulder på underhåll eller annat , så inte aktuellt i mitt fall, vill jag så kan jag betala in klumpsumman fram tills pojken är 20 bast .. men det vore dumt då jag då mister avkastning på den placering jag gjort iofs bara runt 77,000 ,inga stora slantar
 
Tänker inte gå in i försvarställning, utan tvärt om
Borde förstått bättre då det blir svårt att med ett fåtal ord få fram hela bilden. Det blir lätt missförstånd så vi släpper det nu, ok?
Ber om ursäkt för mina osmidiga uttalanden. Hoppas det inte påverkar våra framtida diskussioner i andra ämnen.

Förstår dit agg mot mig, det hade jag också haft.
Hela bilden, du jobbade tjänade mycke pengar, betalade inte ett skit i underhåll det fick vi andra göra
Du är värre än Thaigubbarna som bara lämnaar sina barn och drar. Hela bilden är ju du har inte tagit
ditt ansvar utan överlämnat det till vi skattebetalare att ta hand om dina barn
 
De lär ju ta så mycket de kan dvs ner till förbehålls beloppet ,oavsett hur mycket du tjänar så tar de det de kan .
men jag har inga skulder på underhåll eller annat , så inte aktuellt i mitt fall, vill jag så kan jag betala in klumpsumman fram tills pojken är 20 bast .. men det vore dumt då jag då mister avkastning på den placering jag gjort iofs bara runt 77,000 ,inga stora slantar
Konstigt inlägg ,betalar du underhåll eller inte. Har du en pojke ?. Underhåll till pojken är det Ok ?
 
Hela bilden, du jobbade tjänade mycke pengar, betalade inte ett skit i underhåll det fick vi andra göra
Du är värre än Thaigubbarna som bara lämnaar sina barn och drar. Hela bilden är ju du har inte tagit
ditt ansvar utan överlämnat det till vi skattebetalare att ta hand om dina barn
Vi har ingen aning om Pjodds bild och tycker vi lämnar det där, dessutom har Pjodd bett om ursäkt för sina uttalande.
 
Jo, jag har en grabb som nu är 16 bast , han har mao 4 år kvar av sin tid i skolan , i alla fall den jag skall står för om han fortsätter plugga .. Om jag vill så skulle jag kunna dega allt till hans mamma , idag inte FK inblandad utan betalar 1600 till hennes konto varje månad sedan 10 år tillbaka ,, Men en klumpsumma med kvittens skulle göra mig oskyldig , men det har jag ingen lust med av fler orsaker , en är att han kanske slutar plugga , varför då betala i förskott , tror inte hon betalar tillbaka :) En underhållskyldighet är inte en skuld så länge du betalar , först när du skiter i att betala eller inte kan betala, då blir det en skuld OK ??
 
Finns ingen ursäkt om man inte tar hand om sina barn även om man är skild, överlämmna det till andra
och har tjänat bra med pengar, Den ursäkten är inget värd
Det kan du ge dig fn på att det finns , Men jag tänker inte diskutera detta vidare ,men du kan inte döma då du inte har hela historien :)
 
 
 
Tillbaka
Topp