Kvinna nekades vård på sjukhus och dog på väg till nästa.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Ännu ett skrämmande fall när en person nekades vård på sjukhus och dog på väg till nästa sjukhus, den här kvinnan hade utsatts för en syraattack av sin man, hon och hennes 12 åriga dotter tog en taxi till sjukhuset, taxichauffören förstod hur allvarligt det var och körde till närmaste sjukhus, men den sköterska som mötte dom där vägrade ta emot dom trots att skinnet då föll av ifrån kvinnans ansikte och att den 12 åriga dottern föll på knä och bad sköterskan hjälpa hennes mamma, men sköterskan stod på sig och jagade ut dom, hon gav dom dock 40 baht till en ny taxi, men på väg till nästa sjukhus dog mamman.

1542086872139.png


Woman Dies After Hospital Refuses to Treat Acid Attack by Husband

Mvh isan lover
 
isan lover

Och i nästa bullentin kommer det fram att det var inte syra, nu kallas syra för hett vatten...
vad ska vi tro på?
 
isan lover

Och i nästa bullentin kommer det fram att det var inte syra, nu kallas syra för hett vatten...
vad ska vi tro på?

Hej

Som vanligt kan det ju bli lite rörigt i Thailändsk media och med översättningar o.s.v, men frågan är om man avlider av hett vatten?

Själv är jag tveksam, men vi får väl följa utvecklingen i ärendet, ett problem oavsett är i vart fall att sjukhus fortfarande nekar folk vård och att fom då kan hinna dö.

Mvh isan lover
 
Översättningsproblematik, absolut att det kan vara, hett vatten? syra? kan man tänka sig att det rör sig om upphettad matlagningsolja?
 
Hej

Låter troligare än vatten med tanke på skadorna och syra är ju något man mest förknippar med Indien och Pakistan.

Mvh isan lover
Kvittar vilket, hela historien är fruktansvärd och mannen är ett genuint kräk, hoppas han får ruttna någonstans. Just sådana saker gjode att vi tog beslutet att inte flytta till Thailand. För vad alla än säger, Sverige är bättre i dom flesta avseenden.
 
Kvittar vilket, hela historien är fruktansvärd och mannen är ett genuint kräk, hoppas han får ruttna någonstans. Just sådana saker gjode att vi tog beslutet att inte flytta till Thailand. För vad alla än säger, Sverige är bättre i dom flesta avseenden.

Det var en fin omskrivning, Vi tog beslutet att inte flytta till Thailand, Du kunde lika bra skrivit, min Fru vill bo i Sverige...:)
 
Eller... -JAG bestämde vi skulle bo i Sverige.

Många tillskriver fruarna/flickvänner sådan makt. Men jag vet få thaidamer som egentligen vill bo i Sverige.
Då har du inte mött min fru hon är inte glad över mitt beslut att flytta från sverige.
Det är nu fyra år och jag får höra det ibland. OFTA
Hon och sonen trivs inte i Thailand, efter att ha bott 5 år i sverige.
Men jag bryr mig inte om det.
Jag gillade inte att bo i sverige
Och trivs här. Basta.
 
Då har du inte mött min fru hon är inte glad över mitt beslut att flytta från sverige.
Det är nu fyra år och jag får höra det ibland. OFTA
Hon och sonen trivs inte i Thailand, efter att ha bott 5 år i sverige.
Men jag bryr mig inte om det.
Jag gillade inte att bo i sverige
Och trivs här. Basta.
Min fru VILL bo i Sverige , ordning och reda säger hon , men även hon har ögon vad som nu ser i vårt land
 
Kvittar vilket, hela historien är fruktansvärd och mannen är ett genuint kräk, hoppas han får ruttna någonstans. Just sådana saker gjode att vi tog beslutet att inte flytta till Thailand. För vad alla än säger, Sverige är bättre i dom flesta avseenden.

Hej

Det finns väl saker man inte tycker om i båda länderna och kulturerna, själv skulle jag inte ha några problem alls med att bo i byn, men jag är övertygad om att pojken får en bättre och säkrare framtid i det lite mer välorganiserade och utvecklade Sverige.

Sen får han själv som vuxen ta ställning till i vilket land han vill bo, frugan kommer med största sannolikhet inte att flytta tillbaka till Thailand den dag jag lämnar in, hon säger sig trivas väldigt bra i Sverige och vill numera absolut inte flytta dit, det räcker med några månader där varje år säger hon.

Mvh isan lover
 
Eller... -JAG bestämde vi skulle bo i Sverige.

Många tillskriver fruarna/flickvänner sådan makt. Men jag vet få thaidamer som egentligen vill bo i Sverige.

Hej

Det beror nog lite på hur dom lyckas här, hur integrerade dom blir, vilket jobb dom får, var dom bor, om dom kommer in i samhället och får Svenska vänner o.s.v, lite som för oss i Thailand.

Mvh isan lover
 
Hej

Det beror nog lite på hur dom lyckas här, hur integrerade dom blir, vilket jobb dom får, var dom bor, om dom kommer in i samhället och får Svenska vänner o.s.v, lite som för oss i Thailand.

Mvh isan lover

Självklart kan de trivas. Men 99% vill hem till Thailand igen. Jobb/inkomst kompenserar men tar inte bort hemlängtan. Hur många pensionerade Thailändare stannar i Sverige... dem räknar du lätt på en hand.

Så visst finns det skäl som får många att stanna, inkomst, familj osv... men innerst inne vill 99% hem igen.
 
Självklart kan de trivas. Men 99% vill hem till Thailand igen. Jobb/inkomst kompenserar men tar inte bort hemlängtan. Hur många pensionerade Thailändare stannar i Sverige... dem räknar du lätt på en hand.

Så visst finns det skäl som får många att stanna, inkomst, familj osv... men innerst inne vill 99% hem igen.

Hej

Jag är inte säker på detta när det handlar om relativt framgångsrika Thailändskor som har kommit in i och anpassat sig till livet i Sverige, tar du den grupp som fortfarande efter relativt många år i Sverige inte talar speciellt mycket Svenska, bara umgås med Thai och som har ett slitsamt lågstatus och låglönejobb så ökar nog andelen som vill flytta hem igen markant, i vårt område finns det faktiskt ganska gott om äldre Thailändskor som jag inte tror har några planer på att flytta tillbaks och då inte ens dom där männen redan har gått bort.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H
 
Tillbaka
Topp