läcker svalkande drink m kokosmjölk och jordgubbar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
till en person

Mixa 1 dl kokosmjölk light med 2 dl halvtinade jordgubbar, 1 msk limesaft och 3 tsk florsocker. Häll upp i ett högt glas och garnera med frukt och bär.

låt väl smaka

Marianne

Hej!

Vi köpte jordgubbar när vi i bangkok en gång och de var väldigt goda. De var inte det minsta sura, men det är ju så att man oftast använder sig av recepten här hemma i alla fall jag för när jag är i Thailand så är det alltid någon annan som lagar min mat även om jag någon gång ibland skulle tycka att det vore kul och som ett avbrott mot att behöva gå ut på restaurang 2-3 gånger dagligen en hel resa. Jag tröttnar emellanåt och skulle verkligen uppskatta att få möjlighet att fixa min egen mat så som vi alltid gjorde när vi hyrde lägenhet i Spanien på den tiden. Det var både kul att gå och inhandla varorna och att tillreda dem.
Jag brukade lära mig vad varorna hette på spanska och sen gick jag till exempelvis charken och så beställde jag carnet picada och fick då min köttfärs som jag ville ha.
Det är ett kul sätt att få träna språket på också. Var det något jag var intresserad av så frågade jag vad det hette så gick jag hem och skrev ner det och sen var det bara till att testa nästa gång man kom dit. Jag brukar göra så också i thailand men eftersom jag aldrig lyckats hyra en lägenhet med komplett kök så har jag inte lärt mig så mycket om mat.

ha re gött

Marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp