Lägga in bilder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

FF

Gäst
Fick tips om detta forum idag, undrar om man kan lägga till bilder i texten..

FF

Hej FF och välkommen till CM :wai:

För att lägga in en bild i en befinntlig tråd så klickar du på "svara" och under svarsrutan ser du att det står
+Fler alternativ klicka på den och sen är det bara att leta upp dina bilder. ska du lägga in fler bilder så klickar du på "Fler bilagor"

/Gazton

Tack för ett snabbt svar, nu tror jag att jag grejar det.
Nästa fråga. Hur stora får bilderna vara..
FF

SV: Lägga in bilder

Hej igen FF,

Jag har uppdaterat din profil och öppnat upp en forumsdel som heter CM:s Utveckling där finns en tråd som heter "Bilder"
Där finns mer information eller se länken:

Är jag trög eller :( .....greppar inte riktigt hur jag lägger in en bild på forumet .....det är lite annorlunda än på andra forum.
Finns det någon snäll själ som kan förklara för en som har en förkrympt nöt ???

SV: Lägga in bilder

Hej Syd Barret ;)

Jag har uppdaterat din profil och öppnat upp en forumsdel som heter CM:s Utveckling där finns en tråd som heter "Bilder"
Där finns mer information eller se länken:

Klicka på "svara" i en tråd. Under svarsrutan står det "Bilagor och andra tillval", klicka på den, välj "Bifoga" och sen är det bara att ladda upp alla dina 1000 bilder!

Lycka till /Gazton

Man är ratonell när man fotar ..... två missar på en och samma bild.
Och lyckades få in en bild ochså ..... det är ju enkelt när man kan :thumbsup:

Visa bilaga 4591

Var ute och fotade lite igår, och hade tänkt att lägga in lite bilder här. Men se det går inte!
När jag stoppar in minneskortet i datorn händer ingenting. Jag kan inte hitta fotona i "Den här datorn" Vad gör man då? Jag har en HP. /Gazton

Gazton vilken windovs använder du

men pröva att trycka på start ikonen längst ner till vänster o se om du hittar dokumen bilder spel mm mm på den högra fliken hoppas du förstår va ja menar

Om datorn är ominstallerad så kan det vara så illa att drivrutinerna för kortläsaren inte är inlagda.
Gå in i enhetshanteraren (högerklicka på datorsymbolen på skrivbordet, välj "egenskaper" och sedan "enhetshanteraren".

Ser du ett gult frågetecken så saknas drivrutin till någon av komponenterna i datorn. I så fall följer ett detektivarbete att spåra rätt drivrutin till rätt komponent. Kan vara klurigt ibland...

"Gazton " sa:
Var ute och fotade lite igår, och hade tänkt att lägga in lite bilder här. Men se det går inte!
När jag stoppar in minneskortet i datorn händer ingenting. Jag kan inte hitta fotona i "Den här datorn" Vad gör man då? Jag har en HP. /Gazton

Jag föredrar att överföra bilder med USB kabel av just de anledningar som zMacen nämnar. Kortläsaren fungerar för det mesta inte om man ominstallerat datorn för att det är så lätt att glömma installera drivrutinerna tlll kortläsaren av någon anledning.
Det går självklart att fixa med lite pillande.

//Peo

Hej
Jo det är som PO säger att drivisarna inte inst per automatik. Har du ingen usb sladd du kan använda?
Annars så kan vi fixa nåt när jag kommer hem.
mvh Rolf

"Gazton " sa:

Hur går det för dej?

G, Hittade du någon drivrutin som inte var installerad? Isf vad har du för datormärke och modell, så ska jag hjälpa dig att hitta rätt. Annars är ju kabel det lättaste.

Lycka till J

TJENA ZZZZ, 8)

Nej jag hittar ingen drivrutin till datorn. saknar dessutom kabel till kameran. Allt jag vet om datorn är att det är en hp, och det enda jag kan hitta om modell är : hstnn-c18c

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp