Läkarintyg att man är frisk och inte smittad av corona.

 

PanPan

Forumveteran
Någon som känner till läkarmottagning som utfärdar läkarintyg att man inte har corona?
Behöver det för visumansökan till Korea.
 
1500 kr, hur lång tid det tog frågade jag inte, får göra det.
1500 är ju taget, kommer nog att finnas fler aktörer i höst när det blir aktuellt , men man kan gissa på att det kommer att finnas krav på friskintyg , alt hemkarantän,vilket jag tycker även det är helt ok
kan ju faktiskt bli smittad på flygplatsen eller flyget , vad är då ett intyg utfärdat i Sverige värt , egentligen så måste det vara ganska trögtänkta politiker som utfärdar ett sånt krav, kontroll av temp samt symptom, taxi eller annat färdsätt förutom kollektivt , Masktvång till hemmet 14 dagars hemkarantän med höga böter för att bryta, det torde vara det bästa.
 
1500 är ju taget, kommer nog att finnas fler aktörer i höst när det blir aktuellt , men man kan gissa på att det kommer att finnas krav på friskintyg , alt hemkarantän,vilket jag tycker även det är helt ok
kan ju faktiskt bli smittad på flygplatsen eller flyget , vad är då ett intyg utfärdat i Sverige värt , egentligen så måste det vara ganska trögtänkta politiker som utfärdar ett sånt krav, kontroll av temp samt symptom, taxi eller annat färdsätt förutom kollektivt , Masktvång till hemmet 14 dagars hemkarantän med höga böter för att bryta, det torde vara det bästa.

Om alla på flyget är negativa så minskar risken betraktligt för att bli smittad. Men som sagt så kan ju någon ha blivit smittad mellan provtagning och boarding.
En test i Thailand dessutom så bör man ha filtrerat ut de flesta med Covid.

Som sagt. Tester löser mycket av problemen
 
Om alla på flyget är negativa så minskar risken betraktligt för att bli smittad. Men som sagt så kan ju någon ha blivit smittad mellan provtagning och boarding.
En test i Thailand dessutom så bör man ha filtrerat ut de flesta med Covid.

Som sagt. Tester löser mycket av problemen
Ett test i Avgångslandet samt ett test i Thaialn vid ankomst , Ja, då är det nog ganska säkert, Som jag känner nu så är jag mer rädd om Thaialnd än om Sverige , här är det ju redan utom all kontroll med smittspridningen
 
1500 är ju taget, kommer nog att finnas fler aktörer i höst när det blir aktuellt , men man kan gissa på att det kommer att finnas krav på friskintyg , alt hemkarantän,vilket jag tycker även det är helt ok
kan ju faktiskt bli smittad på flygplatsen eller flyget , vad är då ett intyg utfärdat i Sverige värt , egentligen så måste det vara ganska trögtänkta politiker som utfärdar ett sånt krav, kontroll av temp samt symptom, taxi eller annat färdsätt förutom kollektivt , Masktvång till hemmet 14 dagars hemkarantän med höga böter för att bryta, det torde vara det bästa.
Ja man får se om man/vi kan åka nästa nov som vanligt, men hur är det med sjukvårdsförsäkring? Kommer det att krävas någon thaiförsäkring eller kommer vanliga hemförsäkringen att räcka?
 
Ja man får se om man/vi kan åka nästa nov som vanligt, men hur är det med sjukvårdsförsäkring? Kommer det att krävas någon thaiförsäkring eller kommer vanliga hemförsäkringen att räcka?
En via hemförsäkringen lär nog duga gott, jag kör en på 5 månader, kostar mig ca 3 tusen , men kan det vara värt
 
Ja idiotiskt att åka utan även om dom skulle släppa in faranger utan, förra året kostade det oss 7000 tror jag det var men blir säkert dyrare nästa gång både på grund av ålder och corona
Japp, samma skulle det vara i Sverige, idiotiskt att släppa in folk utan försäkringar och medel att försörja sig, kostar skjortan för värdlandet (läs Thailand) om man blir sjuk:thumbsup::thumbsup:
 
Reseförsäkring via hemförsäkringen som täcker Covid19 är nog inte möjlig i år.

Finns avrådan för resor kvar, så går det knappast att teckna en reseförsäkring.

LF har meddelat mig att min försäkring täcker bara Covid19 tom 14 juni men fortsätter gälla som vanligt med det undantaget.
 
Reseförsäkring via hemförsäkringen som täcker Covid19 är nog inte möjlig i år.

Finns avrådan för resor kvar, så går det knappast att teckna en reseförsäkring.

LF har meddelat mig att min försäkring täcker bara Covid19 tom 14 juni men fortsätter gälla som vanligt med det undantaget.
Men nu är det Juni om några dagar , vad jag åsyfter är i årets slut , varken du eller någon annan vet hur situationen ser ut då Kurant, finns det inga Covid fall så lär det knappast finnas krav, alternativt om fungerande medicin finns eller vaccinering börjat i större utsräckning , ingen som vet , märkligt va, inte ens Kurant ;)
 
Men nu är det Juni om några dagar , vad jag åsyfter är i årets slut , varken du eller någon annan vet hur situationen ser ut då Kurant, finns det inga Covid fall så lär det knappast finnas krav, alternativt om fungerande medicin finns eller vaccinering börjat i större utsräckning , ingen som vet , märkligt va, inte ens Kurant ;)
Behöver inte gissa, reseförsäkring kommer inte att täcka Covid19 detta år, inte i alla fall LF.
Det har jag fått svar på.
Annars täcker den som vanligt.

Sluta drömma....
 
Men nu är det Juni om några dagar , vad jag åsyfter är i årets slut , varken du eller någon annan vet hur situationen ser ut då Kurant, finns det inga Covid fall så lär det knappast finnas krav, alternativt om fungerande medicin finns eller vaccinering börjat i större utsräckning , ingen som vet , märkligt va, inte ens Kurant ;)
läste nån stans att det fanns covid försäkring att köpa för thai, tror dom har tjänat/lurat till sej mycket av lättlurade thai, ja det är en helt annan kultur även vad gäller försäkringar, min fru envisas med att betala (hon tjänar egna pengar som tur är 555) för nån försäkring som ska betalas ut när hon dör, tänk va mycket jag får när jag dör säger hon ???????? (hennes barn är svenska medborgare å jobbar så dom klarar sej) jag har lagt ner diskussionen om denna försäkring för husfridens skull 5555
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp