Lämplig gåva till familjen?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag ska få träffa min flickväns föräldrar till veckan och undrar vad som är lämpligt att ge som gåva som en välkomst gest eller om man nu ska det???
Jag vill ju göra ett gott första intryck då jag endast har pratat i telefon med dom innan.
Tacksam för förslag :wai:
 
Fråga din flickvän vad föräldrarna saknar som kan hjälpa dom i hushållet m.m., men som inte kostar en förmögenhet. Såna saker brukar uppskattas väldigt mycket.
 
Jag tänkte köpa en gåva i smyg utan att fråga henne för att visa hur den Svenska norrlänningen beter sig gentemot familj och vänner.
Men men om det är till hemmet så kanske en stor wokpanna i teflon är en lämplig grej eller???. Det vore också lite roligt att köpa en sodastream med några patroner så att dom har gratis bubbel ett tag!!!
 
Hej
Inte lätt att säga .

men några lyckade saker som jag har tagit med är en termometer och blåbärssoppa och en uppladningsbar ficklampa till pappan ,
Mvh Knasen :wai:
 
hej på er!!!

jag tycker tipsen är bra allihopa. jag skulle tycka att lite bubbelvatten hade varit en "extra krydda" och ficklampan och blåbärssoppan är säkert också mkt uppskattat.

marianne

det är inte lätt med vad man ska ge. själv har jag också haft ett dilemma. jag har thailändska vänninor och vad ska man ge dem i present. innan jag var hemma hos min ena kompis så hade jag tänkt köpa ngt till hennes hem men efter att ha varit i hennes lilla "hydda" så bestämde jag mig för att det var helt fel. hon bodde mkt sparsamt för att skicka allt hem till familjen.
då gav jag henne pengar ibland men sen kom jag på att då skickar hon hem dem också så jag har gett henne ett par guldörhängen och köpt henne en bärbar cd spelare när hon skulle sitta på bussen upp till bkk, så att hon skulle ha något att fördriva tiden med.

hoppas ni kommer på ngt som känns rätt....

marianne
 
Jo nu är jag tillbaks till kalla Sverige. Det blev en stor wokpanna i teflon till hennes familj. Det ironiska var att min flickvän uppfattade det som att jag skulle ge den till MINA föräldrar och sa inget speciellt förrens jag överlämnade den till hennes pappa och mamma.

Och gissa vad?. Dom har ingen spis i hemmet och äter endast ute och på hennes morsas jobb, hahaha. Men gåvan uppskattades ändå och vi fick ett gott skratt. Men på nästa resa så tänkte jag köpa möbler till dom istället då jag nu vet hur hela släkten lever och bor.

Ps. min tjej tyckte att det var okej att köpa en ros under resan men inte varje dag. Ni undrar varför!!!!

Jo pga att en ros vissnar bort och minnet likaså över en så sak.
medans ex kläder,möbel,smycke,bilder,etc består under en längre tid och hon/släkten kan reflektera tillbaka till mig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp