Länk till index över brottslighet på en rad orter i Thailand.

Hej

En länk till ett Index i Crime Rate gällande Bangkok och andra städer som Pattaya, Hua Hin och Rayong m.fl.

Kanske kan vara av intresse för en del.

Det man kan utläsa här är ex.vis om brottsligheten ökar eller minskar, rån, bilstölder m.m.

Crime in Bangkok

Mvh isan lover

Hej

En länk till ett Index i Crime Rate gällande Bangkok och andra städer som Pattaya, Hua Hin och Rayong m.fl.

Kanske kan vara av intresse för en del.

Det man kan utläsa här är ex.vis om brottsligheten ökar eller minskar, rån, bilstölder m.m.

Crime in Bangkok

Mvh isan lover
Det är väl bara enstaka personers uppfattning och ingen statistik öht. Bangkoks siffror baseras alltså på 194 turisters åsikter på just den hemsidan, ganska stor osäkerhetsfaktor alltså om jag fattar rätt?

/ SatanG

Det är väl bara enstaka personers uppfattning och ingen statistik öht. Bangkoks siffror baseras alltså på 194 turisters åsikter på just den hemsidan, ganska stor osäkerhetsfaktor alltså om jag fattar rätt?

/ SatanG
Hej

Om statistiken enbart grundar sig på 194 turisters åsikter eller inte vågar jag inte svara på, man borde nog ha lite bättre grund än så för att gå ut med ett sånt här index tycker jag.

Mvh isan lover

Hej

Om statistiken enbart grundar sig på 194 turisters åsikter eller inte vågar jag inte svara på, man borde nog ha lite bättre grund än så för att gå ut med ett sånt här index tycker jag.

Mvh isan lover
Jag kollade bara lite snabbt men såg det här, kanske jag tolkar fel.

Contributors: 194

Last update: July 2018

These data are based on perceptions of visitors of this website in the past 3 years.

/ SatanG

Jag kollade bara lite snabbt men såg det här, kanske jag tolkar fel.

Contributors: 194

Last update: July 2018

These data are based on perceptions of visitors of this website in the past 3 years.

/ SatanG
Hej

Blev också osäker, menar dom inlägg i ämnet eller dom som har bidragit till statistiken?

Mvh isan lover

Också osäker men verkar som att man kan klicka för att svara på enkät om man säger sig bo där.
Statistiken baseras på de 194 personer som gjort så.

/ SatanG
Hej

Du har rätt, jag provade några av dom andra städerna och kom fram til det samma, märkligt hur denna osäkra ”statistik” om den ens kan kallas detta kan komma upp först vid en sökning i ämnet på Google.

Mvh isan lover

Propaganda för att framföra TH som ett säkert land. Tror detta är fake.
Här i Thailand kan jag gå ut när det är mörkt, tvekar inte att vandra genom en mörk gränd, när som på dygnet, har även låtit rumsdörren stå olåst mens jag varit borta någon timma, skulle aldrig våga göra någotdera i dagens "sverige" så nog känns Thailand som ett tusenfallt tryggare land än det "sverige" jag lämna för 8 år sen

Här i Thailand kan jag gå ut när det är mörkt, tvekar inte att vandra genom en mörk gränd, när som på dygnet, har även låtit rumsdörren stå olåst mens jag varit borta någon timma, skulle aldrig våga göra någotdera i dagens "sverige" så nog känns Thailand som ett tusenfallt tryggare land än det "sverige" jag lämna för 8 år sen
Jag håller med, mycket ovanligt att man känner sig orolig. Har dock hänt någon enstaka gång, bl.a. i en taxi av en aggressiv chaffis som antagligen dragit i sig för mycket yaba. Har aldrig sett någon med det tempot i körningen och när jag bad honom sakta ner låste vi ögonen via backspegeln och det sa mig ganska tydligt att han var långt ifrån vänligt inställd. Han ändrade dock inget i körsättet så när jag efter två försök, utan framgång, bad honom att sakta ner fick jag be honom stanna för jag var tvungen att köpa något. Verkade först som att han vägrade även det men gjorde det strax efter. Var lite orolig att han skulle trycka på gasen när frugan steg ur men han var nog mest besatt av mig, många chaffisar är beväpnade med machete o skit under sätet så inget bra när det ballar ur.
Jag vet att det även är många, framförallt yngre damer, som undviker att åka ensamma i taxi på kvällar pga risk för rån/våldtäkt. Verkar som GRAB taxi och liknande tjänar en del på det. De mycket få gånger jag inte kan plocka upp frugan är det grab taxi som gäller. Hon fotar då ofta bilens registrering på sidan av dörren och messar över den samt har en paper cutter i väskan. Jag gav henne en teaser också som ev. kan få en angripare att ändra inställning till vad han håller på med :)

/ SatanG

Jämförelsen haltar då det skiljer på polistäthet. Skiljer en del vad det gäller poliser/capita
Hej

Har aldrig sett någon statistik på detta men håller med om att det absolut ser så ut om man är ute i landet och reser, det finns ju mer eller mindre polisstationer i varenda större samhälle, gott om poliser längs vägarna och som är ute och rör sig i städerna.

Mvh isan lover

åker mestadels dagtid. Ca 20 mil per dag. Var minst 4 månader sedan jag såg en polisbil. ( kör oftast i glesbygd)
Hej

Till oss kommer en ambulerande polisbuss en gång i veckan några timmar eftersom hela kommunen saknar både egen polis och polisstation numera.

Måste vara ganska villkor för buset som har näst intill fritt fram.

Mvh isan lover

Topp