Läser ni böcker fortfarande?

Audirs2

Forumräv
Har börjat läsa Jussi Adler Olsen, riktigt bra tycker jag. Annars så ligger Tom Clancy bra till!
Vilken är din favorit författare?

N

NilsG

Gäst
Händer att jag läser en bok men inte ofta, tog med mig några nu på resan som jag hoppas hinna läsa.

jp

Medlem
Läser o lyssnar via Storytel. Tyvärr somnar jag bara när jag skall lyssna och därefter söka igen var jag var. En amerikansk författare som överraskat på mig är Harlan Coben. Skriver rakt o enkelt. Ganska våldsamma händelser men kryddat med humor. Mitt tips.

Audirs2

Forumräv
Det bästa med en bok är när man inte kan sluta läsa, klockan är 01,00 och man tänker,äh en sida till,,,,,,,,,!:laugh:

Acke

Aktiv medlem
Läste nyligen om Röda rummet av A. Strindberg. Tänk hur lite som har förändrats, jämfört med för 150 år sedan!

Läst några Tom Clancy tidigare och de har varit mycket underhållande. Läste dock nyligen Rainbow Six och värre pekoral har jag nog aldrig skådat.

A

anonymous

Gäst
Läser även denna bok nu, högläsning för sonen.
20180316_182843.jpg

En bok jag kan rekomendera, riktigt bra, rolig och spännande.
20180316_182954.jpg

En bokserie jag kan rekomendera, historisk roman handlar om Vikingarnas invasion av det som idag är UK, är väl en 5-8 böcker i serien än sålänge.
20180316_183047.jpg

A

anonymous

Gäst
Läser o lyssnar via Storytel. Tyvärr somnar jag bara när jag skall lyssna och därefter söka igen var jag var. En amerikansk författare som överraskat på mig är Harlan Coben. Skriver rakt o enkelt. Ganska våldsamma händelser men kryddat med humor. Mitt tips.
Ja Harlan Coben är bra.
Om man gillar deckare rekomenderar jag Michael Connelly och hans böcker om Harry Bosh dom är bra.

Acke

Aktiv medlem
Bernard Cornwell är bra. Hans "vikingaserie" (Saxonsagan om Uhtred) gick väl som TV-serie (SVT) för ett par år sedan? (Klart sevärd, kanske finns på NetFlix, eller vad det nu finns för streamingtjänster.)

Gillar du historiska romaner så kanske det här är något:
legionaren.jpg

Det finns ytterligare 13-14 böcker i den här s k "Silverörnserien".

A

anonymous

Gäst
Bernard Cornwell är bra. Hans "vikingaserie" (Saxonsagan om Uhtred) gick väl som TV-serie (SVT) för ett par år sedan? (Klart sevärd, kanske finns på NetFlix, eller vad det nu finns för streamingtjänster.)

Gillar du historiska romaner så kanske det här är något:
Visa bilaga 66167

Det finns ytterligare 13-14 böcker i den här s k "Silverörnserien".
Ja säsong 1 finns på netflix Thailand iallafall.
Den var bra.
20171028_204635.jpg

Heter den på netflix.

Har läst par böcker av den Simon Scarrow serien, jag läser det mesta ingen direkt sjanger jag är fast i.

Senast redigerad av en moderator:

BGW

Medlem
Läser det mesta! Numera mest läsplatta, lätt att låna från alla bibliotek. Har nog en sådär 250 böcker i hyllan som blivit utbytta under årens gång. Gillar det mesta men historiska romaner gärna sådär tusen sidor är fullpoängare.

Mr.Jo

Forumveteran
Jag har läst mycket förut men fattar vad som är fel med mig för försökte läsa Guillous någon bok vad det ny var. Kom några sidor och tyckte det var bara skräp, samma med Polisprofessorn och några fler.
Det har slutat med att jag läser bara faktaböcker, eller rena yrkesböcker som helst skall handla om mat och eventuellt upptäckter eller upplevelser.

A

anonymous

Gäst
Jag har läst mycket förut men fattar vad som är fel med mig för försökte läsa Guillous någon bok vad det ny var. Kom några sidor och tyckte det var bara skräp, samma med Polisprofessorn och några fler.
Det har slutat med att jag läser bara faktaböcker, eller rena yrkesböcker som helst skall handla om mat och eventuellt upptäckter eller upplevelser.
Men Guillous böcker är ju ren skräp så det är väl inte så konstigt ;)

jp

Medlem
Prova Conn Iggulden serie om Djingis Khan - ruskigt bra. Tyvärr blir den sista boken, i serien, lite "kriga kriga"...om ni förstår vad jag menar - som en amerikansk film....nog så mycket skjutande..å krigande

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Det är flera år sedan Ubon läste en bok, den sista boken var så sorglig så Ubon grät flera veckor, titeln på boken? Ubon:s bankbok...
55555, då är det tur att man inte är innehavare av en bankbok här i Sverige. Men bankkontot i Internetbanken är precis lika sorgligt, jag gråter floder varje gång jag loggar in. :(

Liknande trådar

Topp