Läser ni böcker fortfarande?

 
55555, då är det tur att man inte är innehavare av en bankbok här i Sverige. Men bankkontot i Internetbanken är precis lika sorgligt, jag gråter floder varje gång jag loggar in. :(
Här har vi bankbok som man daterad på en automat, rätt kul faktiskt.
Påminner lite om gamla tider fast har behövt knalla in för en ny bok för när man bygger så ändras ju saldot rätt ofta.
Är lite orolig för det har inte hänt ett skit efter att huset blev färdigt, här försökt påverka handlingen men icke då. :cool: Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt men boken har blivit rätt ointressant :p
 
Här har vi bankbok som man daterad på en automat, rätt kul faktiskt.
Påminner lite om gamla tider fast har behövt knalla in för en ny bok för när man bygger så ändras ju saldot rätt ofta.
Är lite orolig för det har inte hänt ett skit efter att huset blev färdigt, här försökt påverka handlingen men icke då. :cool: Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt men boken har blivit rätt ointressant :p
Jag funderade på den där "boken", eller häftet. jag har liksom aldrig använt den boken för uppdatering... dels så syns det varje gång i ATM och på Internetbanken....å nu törs jag inte fråga...då jag slarvat med uppdateringarna..undrar vad straffet blir när man inte använt "bankboken"?

Men viktigare är ett boktips från mig. Isländska författaren Arnaldur Indriðasons deckarböcker har jag "plöjt igenom" t o m två gånger (när man blivit gammal så minns iman inte slutet utan bara fragment i böckerna - vilket gör att man kan läsa böckerna flera gånger)

Jag läser två böcker i månaden förutom alla språkkurser i Thai...det är min stora hobby här i Thailand.
 
Jag funderade på den där "boken", eller häftet. jag har liksom aldrig använt den boken för uppdatering... dels så syns det varje gång i ATM och på Internetbanken....å nu törs jag inte fråga...då jag slarvat med uppdateringarna..undrar vad straffet blir när man inte använt "bankboken"?

Men viktigare är ett boktips från mig. Isländska författaren Arnaldur Indriðasons deckarböcker har jag "plöjt igenom" t o m två gånger (när man blivit gammal så minns iman inte slutet utan bara fragment i böckerna - vilket gör att man kan läsa böckerna flera gånger)

Jag läser två böcker i månaden förutom alla språkkurser i Thai...det är min stora hobby här i Thailand.
Ja islänningen har jag läst för inte så länge sedan! Bästa asien bok är nog Akira Kurosawa med dom sju samurajerna, tror jag den hette, det är 20 år sedan den fanns på nattduks bordet!
 
  • Like
Reactions: jp
En bok jag läst om så många gånger så jag minns inte hur många, Rödeorm.
 
  • Like
Reactions: jp
Hej

Läser inte så mycket böcker numera, kanske för att tiden inte finns när man har så många projekt igång, men läser jag någon gång så blir det gärna lite faktaböcker, är ju intresserad av naturfolk, fiske (både yrkes och fritids), historia t.ex vikingatid o.s.v.

Men ihop med pojken blir det ju lite läsning nästan var dag, både läxor och barnböcker, i början läste jag för honom, men nu läser han för mig.

Mvh isan lover
 
Köpte ett dödsbo med allt innehåll och förutom alla gamla möbler så finns det även en massa böcker som ska gås igenom och packas ner.
 
Rekommenderar ni: "Jack Reacher är namnet på en thrillerbokserie som följer den före detta militärpolisen med samma namn, skapad av den brittiske thrillerförfattaren Lee Child. "

Här är ju läsning för lång tid framåt i så fall.


Den här verkar spännande/skrämmande

”Perfekt Storm” beskriver hur en muslimsk invasion av Sverige resulterar i ett inbördeskrig. På 422 sidor skildras detaljerat och med stor trovärdighet det sätt kriget utspelar sig på – hur motståndet formeras, vilka vapen som används och hur politiker och militärer försöker återta kontrollen över landet. Vad Västvärlden inte gör och vad Ryssland under Putin faktiskt gör. För den som gillar spännings- och krigsromaner är det här maffe! Inget psykologiskt finlir utan folk skjuts och avrättas på det expeditiva sätt som jag föreställer mig sker i ett riktigt krig."

weinz.jpg


weinz.jpg
 
Nöjd med mitt Nextory abbonemang jag skapade.
169kr i månaden, laddar ner fritt antal böcker till det, läst 4 böcker + 1 och 1/2 ljudbok, laddat ner ny bok nu "Hunger games" vilket igentligen är 3 böcker.
På 1 månad för 169 spänn, helt klart värt och att kunna få böckerna på Svenska, slippa gå köpa och läsa böcker på Engelska.
Samma om man börjat på en bok som man märker efter några kapitel att det var inget för mig, inga bortkastade pengar, ta bort och ladda ner ny ;)
 
Jag rekommenderar alla som gillar humoristiska romaner att läsa Arto Paasilinna och kanske börja med "Adam och Eva".
Han var en finländsk författare och tyvärr avled han för ett år sedan. Många av hanns böcker är översatta till svenska men inte alla.
Adam och Eva.jpg


Adam och Eva.jpg
Tack för tipset, får läsa som nästa bok, såg att det fanns 13 böcker med han översatta till Svenska på Nextory.
 
 

Liknande trådar

H
Svar
2
Visningar
2 K
H
B
Svar
64
Visningar
7 K
N
 
Tillbaka
Topp