Läser ni böcker fortfarande?

 
Har läst Lars Keppler`s alla böcker,kan rekomenderas!
Fast det är inte ett riktigt namn, det är ett gift par som skriver dessa böcker, och på ett bra sätt! Vore kul att skriva själv, har lite i huvet som jag tänker på! Tex så är det mycket båtstölder i Sverige, där har jag en grej om hur en fd militär åker till Baltikum och röjer lite!
 
Fast det är inte ett riktigt namn, det är ett gift par som skriver dessa böcker, och på ett bra sätt! Vore kul att skriva själv, har lite i huvet som jag tänker på! Tex så är det mycket båtstölder i Sverige, där har jag en grej om hur en fd militär åker till Baltikum och röjer lite!
Jo dom skriver tillsammans. Bara sätt igång,inom det området finns nog en del att skriva om:thumbsup:
 
Jag rekommenderar alla som gillar humoristiska romaner att läsa Arto Paasilinna och kanske börja med "Adam och Eva".
Han var en finländsk författare och tyvärr avled han för ett år sedan. Många av hanns böcker är översatta till svenska men inte alla.
Adam och Eva.jpg


Adam och Eva.jpg

Han har en del bra böcker. Senaste boken jag läste som han skrivit var "Kollektivt självmord".
 
Jag blandar olika ämnen och författare men läser gärna om historias händelser inte så mycket skönlitteratur. Bland äldre böcker kan jag rekommendera "Operation Garbo" och bland nyare "Karelska näset 1944"," Midsommargryning!, "karl XII" för att ta några.

Tror att det är viktigt att läsa för att få en motvikt till t ex SMS-språk.
 
Han har en del bra böcker. Senaste boken jag läste som han skrivit var "Kollektivt självmord".
Kul att du hittat denna författare och det stämmer han har givit en hel del. Senaste jag läste var "Skojarna i Örtagården".
Har nog läst c:a 7-8 st. vid det här laget. En del av böckerna har jag faktiskt hittat på second hand.
 
Nu har jag läst 376 sidor in på hunger games/hungerspelen, den vart ju uppmärksammad i Thailand efter kuppen för aktivister för demokrati tog ju efter tecknet med 3 fingrar från den boken.

Bra bok än sålänge, svår att lägga ifrån sig med tanke på att jag börja läsa den i förrgår.
Men det är en trilogy så 1637 sidor.
 
Hej
Mest faktaböcker här för min del numera.
Inga ljudböcker, det sista jag lyssnade på i ljudboksväg var väl ""Stjärnornas krig" på kassett med tillhörande fotobok anno 1980-talet.

Senaste två förvärven är om blommor o bin i thailand.

Boken som avhandlar jobb i barer är riktigt bra gjord, ingen snyftskrift, bara nära 400 sidor ren fakta.

Boken om växter i thailand duger, dock endast foto(inte akvareller) och de är inte av världsklass. Ett stort minus att alla växter inte är namngivna på thai och där de har det thailändska namnet är det endast transkribrerat.
Men den har hjälpt mig ändå, så den har vatt med på ngn resa.
Mvh

IMG_20191107_195242.png
 
Hej
Mest faktaböcker här för min del numera.
Inga ljudböcker, det sista jag lyssnade på i ljudboksväg var väl ""Stjärnornas krig" på kassett med tillhörande fotobok anno 1980-talet.

Senaste två förvärven är om blommor o bin i thailand.

Boken som avhandlar jobb i barer är riktigt bra gjord, ingen snyftskrift, bara nära 400 sidor ren fakta.

Boken om växter i thailand duger, dock endast foto(inte akvareller) och de är inte av världsklass. Ett stort minus att alla växter inte är namngivna på thai och där de har det thailändska namnet är det endast transkribrerat.
Men den har hjälpt mig ändå, så den har vatt med på ngn resa.
Mvh

IMG_20191107_195242.png
Bar boken kan va spännande!
 
Bar boken kan va spännande!
Hej
Ja den är bra, väldigt omfattande, mycket fakta, långa undersökningar, mao inga snyftiga historier med "Phu", "Bua", "En", "Faen", "Sin" eller "Lek". Känns som "studentlitteratur", hade säkert passat som det också.
Intressant för de som har hängt i barer... eller ej.
Mvh
 
En författare med finskt namn är


Skymning över Europa
ISBN: 9789176970935
Utgivningsdatum: 15 nov 2018
Bandtyp: Pocket
Andra format: Ljudbok, E-bok

Där kyrkklockorna tystnat
ISBN: 9789176970942
Utgivningsdatum: 21 maj 2019
Bandtyp: Inbunden
Andra format: E-bok, Ljudbok

Politisk thriller som ofta rekommenderas, finns på min att-läsa-lista.

nedladdade från Storytel skall lyssnas inom det snaraste
 
Läser o lyssnar via Storytel. Tyvärr somnar jag bara när jag skall lyssna och därefter söka igen var jag var. En amerikansk författare som överraskat på mig är Harlan Coben. Skriver rakt o enkelt. Ganska våldsamma händelser men kryddat med humor. Mitt tips.

Harlan Coben, är min favvo också. Har läst hans böcker både på engelska och de som blivit översatta till svenska, en helt underbar författare.
 
 

Liknande trådar

H
Svar
2
Visningar
2 K
H
B
Svar
64
Visningar
7 K
N
 
Tillbaka
Topp