Lagom varmt när man ska sova ...

Bästa sömnen får man med ...

  • annan metod

    Röster: 3 37.5%
  • Väggar av bamburör

    Röster: 0 0.0%
  • Takfläkt

    Röster: 1 12.5%
  • Air Condition

    Röster: 4 50.0%

  • Totala väljare
    8
  • Denna undersökning kommer att stängas: .
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Svårt fall... :)
Jag föredrar nog att köra AC under tiden jag INTE är i rummet, och sedan (om den väsnas) stänga av under natten. Låter den inte så mycket så kan den få vara på, men jag låter aldrig en AC göra rummet FÖR kallt eftersom jag inte vill bli förkyld. Om tempskillnaden mellan rummet och utomhus blir för stor är ju risken överhängande att man blir lite snuvig... :(

Råkade ut för det när jag gick en dykkurs... inte kul fick skjuta upp sista kursdyket på 31 meters djup fyra dagar :thumbsdown: och stoppa i mig "zinkadusmedicin" (finns troligen inte här hemma!) under tiden. Woff! efter fyra dagar var det rent i näsan och bihålorna så jag kunde tryckutjämna igen! :thumbsup:
 
Fläkt FTW.
AC blir jag alltid sjuk av och ska man dra ner AC:n så lågt att inte ska bli sjuk så kan man lika gärna ha fläkt iaf.
AC i taxi är ett annat dilemma, det står ju istappar ur utblåset på en del taxibilar.

// G
 
Har inte sovit med fläkt, bara med AC. Om det är en AC som är för kall brukar jag stänga av när det blir för kallt. Och sen starta igen om det blir för varmt heheh.

Om det är en bra AC som verkligen kommer upp till den varma tempraturen man vill ha så låter jag den va på, men på den minsta fläkten.
Ljudet stör mig inte så mycket, fast det känndes i början som man sov i en stor finlandsfärja. :lol:

Håller med om dom hårdå kuddarna förresten.
 
Fläkt helt klart!

Vi använde bara fläkt.
Men AC blev det för stor temperatur skillnad.
(Utom en natt då min sambo hade feber och magsjuka, då hade vi AC:n på stundtals, tills han började frysa...).

Bangkok gillar jag skarpt men det var rejält jobbigt med att de hade AC på max hela tiden. Fattar inte varför?! Speciellt minns jag när vi åkte till MBK (STOOORT varuhus för den som inte vet), ute var det väl ca 30 grader och när man klev innanför dörrarna på MBK så var det kanske (svårt att säga) 20 grader. Jag höll på att frysa häcken av mig...
Sedan så gick vi på bio en gång (på MBK) och det var så jävla kalt! Vi måste ha hamnat precis framför utblåset från AC.n eller nått. Satt och frös och pinades i 1 ½ timme.

Håller med om det där med Taxi bilarna.. Istappar brrrrrr!

Tycker att värmen där bort är underbar, men jag kan förstå att de använder AC men varför ska de ha den inställd på max?
Skit jobbig när man går omkring och tittar på saker och ting och bestämmer sig för att köpa vatten/glass eller gå och klippa sig eller nått. Det är kalt/svalt när man går in men man vänjer sig, och så går man ut igen och värmen slår emot en som en vägg. As jobbigt!
Bättre att försöka hålla en och samma temperatur dygnet runt.

Någon som känner igen sig?
 
Själv kan jag tycka att det är skönt när det är kallt i affärena ibland.
Minns inte att MBK var för kallt iallafall.
Man rör ju på sig ganska mycket när man är där så det kanske inte märks så mycket. Tycker nog mer om temperaturen på ställen med AC än när man shoppar på vissa marknader, för där kan det bli riktigt svettigt.

Tycker inte heller det är så farligt taxibilarna heller. Har bara tyckt det är för kallt på hotellen.

Har man glasögon så kan det va lite jobbigt när man kommer, ut och dom blir helt immiga. :lol:
 
Hej!

Bor sedan ett år i Bangkok, och jag kör med ac varje natt. Har man en ny maskin så låter det inte särskilt illa men visst kan man lättare råka ut för förkylningar.

Jag röstar för ac.

Ha det bra Hasse
 
Hittade en gammal tråd om sömn. För min egen del är det aircondition som gäller men det får inte vara för kallt, det viktigaste är att få bort fukten. Svett är inte roligt om man vill sova gott.
 
Kör alltid med ac och inga problem med förkylning. 25 gr och mellan läget eller lägsta på fläkten sen får den gå. Sover ju inget bra om det är varmt i rummet.
 
"Hemma" är det bara och naturlig ventilation med möss och ödlor som ett brev på posten. Ligger under myggnät men möss kan ju ta sig in ändå. Ganska svettigt då fyra delar på en eller två fläktar. Men går ju någon vecka!

Annars gäller ju A/C om det finns, brukar inte ställa den under 25, men det får ju bort fukten så det kan vara skönt med 27 också, även om jag gärna vill ha under 20 i Sverige när jag sover!
 
Du e härdad du Janne hör jag, eller så e du bara toffel ;)
Själv skulle jag inte tillbringa en endaste natt under sådana förhållanden.
 
Nä det lyfter jag på hatten för. En eller två nätter utan AC kan funka i nödfall. Vi lider lyckligtvis inte av musplågan. :confused:
 
Somnar bäst efter ett par glas rödvin, är det fotboll på TVn med engelska klubblag så går det inte att hålla sig vaken i tvsoffan...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp