Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill
Härlig berättelse, legolas. Fan, man blir ju inspirerad ju! Men skall jag flytta ner så får jag nog jobba några år till. Och HON är ju hos mig i Sverige!
Fortsätt för allt i världen din berättelse, kan knappt vänta!
En intressant reflextion var att du hade sådana fördomar om LOS innan du åkte ner första gången
Citat:
-För mig startade det med att jag åkte med en kompis hit ner i maj månad 2008. jag hade aldrig ens tänkt tanken att åka till Thailand innan dess. Vafalls åka till ett land fyllt av enbart pr*stituerade?? Ett land där bara perversa typer åkte!!
Funderar lite på detta med lådan och flytten, skickades lådan samtidigt och
den kommer fram inom 6 månader eller något liknandes så var det tullfritt
läste jag mig till som hastigast när jag kollade tullreglerna med kina
Fick du inte panik när du kom upp till "byn" och ingen kunde engelska, eller kunde de det? Jag menar när det gått några månader och att inte kunna snacka lite skit med någon på svenska.
Jäkligt tufft det där att du röjde allt gammalt ihopsamlat "skräp" innan du åkte ner också. Man vågar knappt titta i skåp och lådor, bara en massa skräp. Jag skulle inte sakna nåt tror jag. Av mina grejor. Hänger väl ihop med att man lärt sig att inte fästa sig så mycket för prylar. Men prylarna är ju trist nog en del av ens identitet också. Här hemma i Sverige.
Det är som att läsa en Dokumentär, jätteintressant att få höra om olika synvinklar.
Har ingen sagt det innan: Skriv en bok och försök att hitta något förlag som hjälper dej med att få den i tryck, sen ut på marknaden.
Otroligt intressant och lärorik berättelse, legolas. Mycket känner jag igen efter de få månader jag har tillbringat i Si Bun Rueang. Men svensk mat där - icke. Men å andra sidan är jag ju inte fastboende där.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.