Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej jag behöver lite tips om lexikon som min vän i thailand kan använda. dvs från thai till svenska. tacksam för alla tips.
ps. tack för en bra sida/Ulle
Jag har bara sett ett sånt lexikon i Thailand och det säljs utanför Svenska ambassaden, nere på gatan av en kvinna och det säljs även i Asia Books, som har ett antal affärer i Bangkok. På Phuket såg jag många ställen som sålde detta.
Bokan har svenska till Thai, Thai till Svenska (både thaitecken och transkiberat till våra bokstäver).
Tack janne . min vän bor 5 min. väg från den butiken så hon ska dit och kolla idag..jag funderar på en sak .....borde det inte gå att andvända detta lexikonet som finns här? jag menar det borde ju inte vara så svårt att fixa så att man kan skriva in det thailändska ordet och få det på svenska?? nån som vet? tack
I dagsläget går inte detta men det finns en vision om detta i framtiden. Vi får då ha byggt upp ett lexikon från thai till svenska och det är nog inte lika lätt som det låter.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.