D
Dragon fly
Gäst
Kan någon ge tips på böcker som handlar om thailänsk mentalitet? Även om det finns någon bok om svenska normer och värderingar skrivna på thai.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, jag är glad att jag köpte den.Tycker att mackes beskriver ganska bra om olika mentalitet i sin bok ”En svensk i Thailand”
Hur får man tag i denna bok
Skickar du den från Thailand eller Sverige? Är det från sverige och det är lättare för dig får du gärna skicka den till mig så tar jag med den till Gottland vid ett tillfälle.Med tanke på att du faktiskt är med i boken skall jag skicka ett ex till dig utan kostnad. PM:a bara din adress så kommer den med Thailändska posten.
Var kan man köpa boken?Med tanke på att du faktiskt är med i boken skall jag skicka ett ex till dig utan kostnad. PM:a bara din adress så kommer den med Thailändska posten.
Skickar du den från Thailand eller Sverige? Är det från sverige och det är lättare för dig får du gärna skicka den till mig så tar jag med den till Gottland vid ett tillfälle.
Var kan man köpa boken?
Kanske har du den på cafét, så man kan köpa nästa gång man åker ner.
Eller finns den att få tag på i Sverige?
JA DET VORE FINT OM DU KUNDE SÄNDA ETT EX TILL MIGJag har några ex här i Thailand som jag kan skicka härifrån, jag tar för givet att Gotland är här i Thailand.
Men tack för erbjudandet. Jag får se om han svarar.
Den kommer så snart posten öppnat, Thailand står ju still för närvarande.JA DET VORE FINT OM DU KUNDE SÄNDA ETT EX TILL MIG
Tusen tack ja nu har man snart fått nog av kunga begravningen , tur att jag har Scandinaviska kanaler på tv apparatenDen kommer så snart posten öppnat, Thailand står ju still för närvarande.
Är det skriven både på svenska och thai i samma bok?
Det finns ngn bok som folk tjatade om för typ 10-15 år sedan som handlar om förhållanden mellan thai och farang där varannan sida var på thai (eller ngt sådant). Men alla som pratade om den fick den till att verka så negativ, att det var typ alltid thai som lurade falang. Så jag läste den aldrig.
Eller bara svenska eller thai? Kanske en bok på svenska och en på thai?
Jag menar att, jag vill gärna läsa vad som står i boken innan frun läser (eller tvärt om) så vi kan diskutera innehållet tillsammans.
Vore kul med en bok där inte thai hängs ut som skitstövlar hela tiden. För det är inte min uppfattning av livet här.
Jag läste den boken och även min fru som ena sidan var på engelska och andra på thai. Detta var när vi precis träffats. Min nuvarande fru kunde då säga, så här fungerar det inte där jag kommer ifrån och det som står här är rätt.Är det skriven både på svenska och thai i samma bok?
Det finns ngn bok som folk tjatade om för typ 10-15 år sedan som handlar om förhållanden mellan thai och farang där varannan sida var på thai (eller ngt sådant). Men alla som pratade om den fick den till att verka så negativ, att det var typ alltid thai som lurade falang. Så jag läste den aldrig.
Eller bara svenska eller thai? Kanske en bok på svenska och en på thai?
Jag menar att, jag vill gärna läsa vad som står i boken innan frun läser (eller tvärt om) så vi kan diskutera innehållet tillsammans.
Vore kul med en bok där inte thai hängs ut som skitstövlar hela tiden. För det är inte min uppfattning av livet här.